آریا بانو
از تیراندازی در تئاتر شهر تا جاماندن 800 هزار کارت‌ ملی در دفاتر پست
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 20:12:47
آریا بانو - جزئیات تیراندازی دستفروش‌ها مقابل تئاترشهر، ضوابط و مقررات معافیت بخشودگی سنی مشمولان سربازی اعلام شد، جاماندن 839 هزار کارت ملی هوشمند در دفاتر پست و پیشخوان، راهکارهای مقابله با افزایش آلاینده ازن در هوای تهران و ... از جمله اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی امروز (20 خرداد) بیش از 50 خبر روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:
جاماندن 839 هزارکارت ملی هوشمند در دفاتر پست و پیشخوان
سیف‌الله ابوترابی - سخنگوی سازمان ثبت احوال- با اعلام تکمیل ثبت نام 80 درصد واجدین شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند گفت: 839 هزار و 58 نفر کارت‌های ملی هوشمند در دفاتر پست و پیشخوان باقی مانده است و صاحبانش برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه تا 10 خرداد سال جاری 51 میلیون و 222 هزار و 279 نفر نسبت به تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمند خود اقدام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد برای 45 میلیون و 518 هزار و 632 نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است و حدود هشت میلیون نفر از واجدین شرایط نیز هنوز برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند مراجعه نکرده‌اند.
واکنش شورای شهر به حادثه تیراندازی در«تئاترشهر»/ پلیس از تکرار این حوادث جلوگیری کند
حجت نظری -عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران- با انتقاد از وضعیت محوطه اطراف تئاتر شهر گفت: فضای فرهنگی مجموعه تئاتر شهر متعلق به تمام شهروندان است و نباید جو حاکم بر آن به گونه‌ای باشد که امکان حضور تمام اقشار در آن سلب شود.
این عضو شورای شهر تهران درباره انتقاد مطرح شده از سوی رییس تئاتر شهر درباره فضای اطراف این مجموعه اظهار کرد: دغدغه‌ای که مدیرعامل تئاتر شهر در مورد جو حاکم بر اطراف این مجموعه که به نوعی نماد تئاتر و هنرهای نمایشی در کشور محسوب می شود، دغدغه درستی بود، چرا که هنر و فضاهای شهری از جمله فضای تئاتر شهر متعلق به همه شهروندان است و نباید شرایط طوری باشد که عده ای از افراد انگیزه و تمایل خود برای حضور در این فضا را از دست بدهند، ما حتی به دنبال بازگشایی چهارراه ولیعصر بودیم چرا که معتقدم توانیابان نیز باید امکان حضور در این فضا را داشته باشند.
علل ناباروری در مردان / هشدار درباره داروهای بدنسازی
دکتر جنتی -مسوول کلینیک ناباروری مردان مرکز ابن سینا- ضمن تشریح علل ناباروری در مردان، در عین حال نسبت به عوارض مصرف داروهای بدنسازی در جوانان و ورزشکاران هشدار داد.
وی در آستانه هفته جهانی سلامت مردان ضمن بیان اینکه تولید مثل یا داشتن فرزند یک تجربه طبیعی و ساده برای اکثر زوجین است، گفت: اما در بعضی موارد زوجین با مشکل مواجه می‌شوند و ناباروری به وجود می‌آید. دستگاه تولید مثل مردان شامل غدد جنسی، لوله‌های انتقال دهنده و غددی که در این لوله‌ها باز می‌شوند، است و مغز نقش اصلی را در کنترل دستگاه تولید مثل بر عهده دارد.
"فشارخون" عامل مرگ 97 هزار ایرانی در سال گذشته / بسیج شادمانی راه‌اندازی شود
دکتر محمد اسماعیل اکبری -مشاور وزیر بهداشت- با اشاره به عوامل خطر بروز فشارخون بالا، استرس‌ را از جمله عواملی معرفی کرد که مسبب واکنش‌های هورمونی و افزایش فشار خون می‌شود و گفت: به همین دلیل یکی از نظراتی که ارائه کردم راه‌اندازی بسیج شادمانی است تا بتوانیم با در اولویت قرار دادن شادمانی در زندگی، استرس‌ها را کاهش داده و از بروز بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری کنیم.
عدم اعلام «شهریه» مهد کودک‌ها و احتمال ورشکستگی آنها
سید منتظر شبر -مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور- پیشنهاد کرد تا به دنبال تاخیر سازمان‌ حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در اعلام نرخ جدید شهریه مهدهای کودک، مسئولیت تصمیم گیری در این خصوص به سازمان بهزیستی واگذار شود.
وی با بیان اینکه هنوز نرخ جدید شهریه مهدهای کودک اعلام نشده، و این مساله کارمندان و مدیران این مراکز و خانواده‌ها را دچار مشکلاتی کرده است، گفت: سازمان‌ بهزیستی همچنان منتظر تصمیم سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان وزارت صنعت و معدن در این خصوص است.
راهکارهای مقابله با افزایش آلاینده ازن در هوای تهران
در پی افزایش آلاینده ازن طی روزهای اخیر در هوای پایتخت حسین شهید زاده -سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- گفت: مهار بخارات بنزین در پمپ بنزین‌ها و جلوگیری از تردد خودروهای دیزلی، فرسوده و موتور سیکلت‌ها راهکار کنترل ازن است.
شهیدزاده با اشاره به اینکه آلاینده ازن به‌طور مستقیم تولید نمی‌شود، اظهار کرد: برای مثال نمی‌توانیم بگوییم که ازن از اگزوز خودروها یا دودکش کارخانه‌ها متصاعد می‌شود. این آلاینده در واقع آلاینده‌ای ثانویه است که از طریق واکنش‌ شیمیایی بر اثر تابش آفتاب و برخورد با عناصری مانند ترکیبات آلی فرّار (VOC) تولید می‌شود. برای مثال می‌توان گفت که بوی اطراف پمپ بنزین‌ها بوی آلاینده‌ VOC است.
هشدار آتش‌نشانی در مورد خطر حریق در مراتع و زمین‌های خالی سازمان‌ها
سید جلال ملکی -سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران- با اشاره به وقوع چندین مورد آتش‌سوزی در علفزارهای تهران، به سازمان‌ها و ارگان‌ها نسبت به خطر حریق در مراتع و زمین‌های خود هشدار داد.
وی با اشاره به وقوع چندمورد آتش‌سوزی در روزهای گذشته در مراتع، اظهار کرد: امسال به دلیل بارندگی‌های فراوان در سطح کشور گیاهان خود رو زیادی در طبیعت رشد کرده است، به طوری که برخی از تپه‌ها که سال‌های گذشته خاکی بودند سرسبز شده و بر روی سطح آن‌ها پوششی از گیاهان فصلی روییده است، اما با توجه اتمام فصل بهار و افزایش گرما این گیاهان خشک شده و تبدیل به پوشال‌هایی شده که مستعد آتش‌سوزی است و با کوچک‌ترین شعله و جرقه‌ای دچار حریق می‌شود.
جزئیات تیراندازی دستفروش‌ها مقابل تئاترشهر
سردار کیوان ظهیری -رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ- جزئیات تیراندازی عصر یکشنبه در محوطه تئاتر شهر را تشریح کرد.
وی در این‌باره گفت: حوالی ساعت 19 خبری درباره وقوع درگیری میان دو مرد و شلیک تیر در محوطه تئاتر شهر به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع داده شد که درپی آن تیم گشت کلانتری در محل حاضر شد.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
جزئیات تیراندازی دستفروش‌ها مقابل تئاترشهر
5 درمان خانگی برای پوسیدگی دندان‌
ضوابط و مقررات معافیت بخشودگی سنی مشمولان سربازی اعلام شد
جاماندن 839 هزارکارت ملی هوشمند در دفاترپست و پیشخوان
علل ناباروری در مردان / هشدار درباره داروهای بدنسازی
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/167406/از-تیراندازی-در-تئاتر-شهر-تا-جاماندن-800-هزار-کارت‌-ملی-در-دفاتر-پست
بستن   چاپ