آریا بانو
استایل مونوکروم یا تک رنگ؛ ساده اما شیک
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 23:03:45
آریا بانو -
استایل مونوکروم یا تک رنگ؛ ساده اما شیک 14
٦٥
٠
سایت ستاره/ آیا چیزی از استایل مونوکروم در صنعت مد شنیده اید؟ مونوکروم به معنی تک رنگ است و استایل مونوکروم استایلی است که از لباس‌هایی با یک رنگ تشکیل شده است. این استایل تاریخچه‌ای دیرینه دارد و از زمان‌های گذشته همواره در بین عموم مردم و دنیای مد محبوبیت زیادی داشته است؛ اما اوج محبوبیت این استایل دهه 1960 تا 1970 بوده است. با این حال به نظر می‌رسد سبک ست کردن لباس به صورت تک رنگ در سال 2019 هنوز ترند باشد.
در ایران نیز سال‌هاست که یک رنگ ست کردن به ویژه در خانم ها، رایج بوده و هست. در این مطلب به شرح استایل تک رنگ پرداخته و نمونه‌هایی از لباس پوشیدن به این سبک را در قالب تصویر برای شما به نمایش می گذاریم. با ما همراه باشید.
نحوه ست کردن در استایل مونوکروم
افرادی که سبک لباس پوشیدن راک یا مینیمال را دوست دارند، حتما طرفدار استایل مونوکروم بوده و لباس‌های خود را اغلب به صورت تک رنگ ست می‌کنند. شاید فکر می‌کنید که این استایل و انتخاب رنگ‌های تک رنگ برای ست کردن لباس‌، یکنواخت و خسته کننده است و ساده به نظر می‌آید. باید بگوییم که استایل تک رنگ یا مونوکروم در واقع انتخاب یک رنگ با تمام تناژ‌ها و سایه‌های مختلف آن است و شما می‌توانید با استفاده از تناژ‌های یک رنگ و در کنار هم قرار دادن آن‌ها، استایل شیک و زیبایی داشته باشید.
برای خارج کردن از یکنواختی در رنگ‌هایی که تناژی ندارند مانند رنگ سفید و مشکی، می‌توانید با استفاده از ترکیب کردن آن‌ها، تضاد رنگی در میان لباس‌های تک رنگ خود ایجاد کنید. به طور مثال اگر می‌خواهید به صورت یکدست مشکی بپوشید، با رنگ سفید و اگر قصد دارید سرتاپا سفید بپوشید، با رنگ مشکی تضاد ایجاد کنید. لازم به ذکر است که کارشناسان و متخصصان مد، در مونوکروماتیک یا آکروماتیک بودن رنگ‌های سیاه و سفید در کنار هم، با هم اختلاف نظر دارند. بسیاری ست این دو رنگ را ترکیبی مونوکروم می‌دانند و گروهی از متخصصان این ترکیب را آکروماتیک (بی رنگ و خنثی) می‌دانند و حتی به دلیل اینکه رنگ سفید و مشکی طول موج مشخصی ندارند، آن‌ها را جزو گروه‌های رنگی به حساب نمی‌آورند.
استایل مونوکروم و مزایای آن
استایل مونوکروم، استایل مناسبی است برای محل کار. به ویژه برای زمانی که صبح دیر از خواب بلند می‌شوید و یا روزی پرمشغله در پیش دارید؛ چرا که می‌توانید بزودی آماده شوید و در محل کار شیک و مرتب باشید و به این طریق نگرانی بابت هماهنگ کردن رنگ لباس‌های خود نخواهید داشت.
استایل مونوکروم می‌تواند برای افرادی که کوررنگی دارند نیز مناسب باشد؛ زیرا به شناسایی درجات رنگ و تناژ‌های آن در این افراد کمک می‌کند. دیگر افراد نیز می‌توانند با استفاده از استایل تک رنگ طیف‌های مختلف رنگ را به خوبی بشناسند و تفکیک کنند.
استایل مونوکروم در خانم‌ها
با توجه به مطالب گفته شده در قسمت بالا باز هم باید بگوییم که استایل مونوکروم و ست کردن لباس‌های یک رنگ، استایلی مدرن، ساده و شیک است. این استایل هم در خانم‌ها و هم در آقایان به کار می رود. در ادامه مطلب، تصاویری را از این استایل هم برای خانم ها قرار داده ایم. امیدواریم از دیدن آن ها لذت ببرید و ایده بگیرید.

http://www.banounews.ir/fa/News/167409/استایل-مونوکروم-یا-تک-رنگ؛-ساده-اما-شیک
بستن   چاپ