آریا بانو
روی خوش مؤسسات چندمنظوره به عرصه مد و لباس / رفیعیان: فضا و حامی مالی از مهم‌ترین نیازهای فعالان عرصه هنر است
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 09:09:57
آریا بانو - مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری مهرسان از برپایی دوره‌های آموزشی و جشنواره‌ای مد و لباس در این مجموعه خبر داد.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در راستای اصل کاهش تصدی‌گری دولت در امور و تقویت بخش خصوصی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این قاعده مستثنا نیست و با افزایش کمی صدور مجوز فعالیت مؤسسات فرهنگی هنری تک و چندمنظوره گامی اساسی را در این زمینه برداشته و از آن‌ها به‌عنوان بازوان اجرایی خود در سطح اجتماع استفاده بهینه می‌کند.
این مؤسسات همچنان که از اسمشان پیداست متولی اجرای بسیاری از امور فرهنگی و هنری ازجمله همایش‌ها، سمینارها ، جشنواره‌ها، پژوهش‌ها و آموزش‌ها فرهنگی هنری هستند که درنهایت بسط و توسعه فرهنگ و هنر را در بین آحاد جامعه به دنبال دارد.
حسین رفیعیان مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری مهرسان از برپایی دوره‌های آموزشی و جشنواره‌ای حوزه مد و لباس در این مجموعه خبر داد و در این‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مؤسسه مهرسان از مدت‌ها پیش بنا را بر این گذاشته است که از موضوع تمرکز بر یک عرصه هنری فاصله بگیرد و پرداختن به حوزه‌های مختلفی همچون سینما، تئاتر، انیمیشن و مد و لباس را در دستور کار قرار داده است.
رفیعیان اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین معضلات فعالان حوزه هنر، نبود حامیان مالی از اقدامات آن‌ها است و اینکه آن‌ها به‌شدت نیازمند در اختیار داشتن فضای مناسب برای برنامه‌های خود هستند.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری مهرسان با تأکید بر لزوم تعامل مؤسسات چندمنظوره با بخش دولتی تصریح کرد: از همین رو و نظر به اهمیت توجه بیشتر به‌تمامی بخش‌های فرهنگی و هنری، طی روزهای اخیر تفاهم‌نامه‌ای با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه فرهنگ و هنر به امضا رساندیم که بر اساس آن مکلف شدیم با نیازسنجی و توجه به خلاءهای موجود در حوزه مد و لباس از این حیطه حمایت کنیم.
رفیعیان افزود: درصدد برپایی یک جشنواره منطبق با استانداردهای قابل‌قبول در عرصه مد و لباس هستیم که امیدواریم با تعامل و همراهی بخش دانشگاهی به نتیجه مطلوبی در زمینه خاستگاه و نیازهای این رویداد فرهنگی و هنری دست‌یابیم.
او همچنین بر لزوم تعامل با دانشگاه‌های پیشرو خارجی در این حوزه تأکید کد و گفت: حوزه سینما و تئاتر سالیان سال است که در ابعاد آموزشی موردتوجه فعالان و مدیران قرار دارد، اما از آنجا که عرصه آکادمیک مد و لباس عرصه‌ای نوپا در ایران است، این نیاز را در فعالیت‌های خود احساس کرده‌ایم که با دانشگاه‌های اروپایی در راستای افزایش دانش علمی و عملی وارد مذاکره شده و به‌نوبه خود در این زمینه خدمات متنوعی را همسو با جریان جهانی حوزه فشن ارائه دهیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/167434/روی-خوش-مؤسسات-چندمنظوره-به-عرصه-مد-و-لباس---رفیعیان--فضا-و-حامی-مالی-از-مهم‌ترین-نیازهای-فعالان-عرصه-هنر-است
بستن   چاپ