آریا بانو
امروز بايد چيا بدونيم؟ ” از حقيقتي دردناک از آرنولد تا ساعت کشف شده در تايتانيک”
شنبه 18 شهريور 1396 - 4:06:08 PM
بدونیم - گوناگون
بانو نیوز - “کشف ساعت عتیقه در کشتی تایتانیک”

اشیاء قدیمی و باقی مانده از گذشتگان همیشه مورد توجه تاریخ شناسان بوده است. زیرا این اشیاء در کنار زیبایی ها و گاها نکات ظاهری عجیبی که دارند، در ثبت تاریخ و حوادث گذشتگان بسیار حائز اهمیت هستند.
این اشیاء زمانی که پس از گذشت چندین سال پیدا می‌شوند، معمولا ارزش بسیار بالایی دارند، آنقدر بالا که حتی نمی‌شود آنها را قیمت گذاری کرد، از همین رو مستقیم به موزه های مهم جهان برده می‌شوند تا مورد بازدید علاقه مندان قرار گیرند.
یکی دیگر از اشیاء قدیمی که آن هم به تازگی کشف شده است، ساعت جیبی ای است که در کشتی نابود شده تایتانیک پیدا شده است. نکته جالب این است که، این ساعت دقیقا بر روی ساعت ۲:۲۸ دقیقه بامداد ایستاده است. این ساعت نشان می‌دهد که صاحب او دقیقا در چه ساعتی به داخل آب بسیار سرد دریای آتلانتیک سقوط کرده و غرق شده است.
در ادامه تصویر این ساعت کشف شده را مشاهده می‌کنید :

” از شر مزاحم تلفنی راحت شوید”

پیامک‌ های تبلیغاتی این روزها به معضلی برای کاربران تبدیل شده است؛ چرا که امکان مسدود کردن آن‌ وجود ندارد. بر این اساس محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه‌ی اینستاگرام خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.
آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
“پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. پس از ساماندهی پنلهای ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اکنون ارسال این پیامکها از طریق شماره های عادی فزونی یافته است.
صاحبان کسب و کار بایستی به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این موضوع باشند که این نوع تبلیغات اثر عکس دارد. وزارت ارتباطات نیز برای این نیاز مشروع کسب و کارها بایستی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی راهکاری اندیشه کند. به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شد که با تمام توان جلوی مزاحمت برای مردم را بگیرد و راهکاری نیز برای کسب و کارها که نیازمند بهره گیری از این فضا هستند را بیابد. بزودی سامانه ای برای دریافت گزارشهای آنلاین شکایات مزاحمتها و توقف سریع آنها راه خواهیم انداخت.”

 ” موفق ترین برنامه های تلوزیونی از نگاه آقای صدا و سیما”
عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش برنامه راز و نود را موفق ترین و بهترین برنامه های تلویزیونی دانست و عنوان کرد: این دو برنامه، در واقع دو الگوی متفاوت ازبرنامه‌های موفق بود که بر اساس توانمندی و اعتماد مخاطبان به مجری برنامه، جایگاه ویژه پیدا کرد.
عزت الله ضرغامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
“در برنامه جهان آراء از دو برنامه موفق تلویزیون یاد کردم. راز و نود.برنامه راز که با مدیریت و اجرای آقای نادر طالب زاده از شبکه ۴سیما پخش می‌شد، از بهترین برنامه‌های حزب اللهی و انقلابی و با محتوای برجسته و سازنده بود که به دلیل تسلط مجری در استفاده صحیح از میهمانان هیچ محدودیتی در انتخاب و دعوت از آنان نداشت.رادیکال‌ترین میهمانان هم در این برنامه مجبور می‌شدند به جای صحبت‌های شعاری و یکطرفه، رویکرد تخصصی و اقناع کننده انتخاب کنند و تا حد امکان دانش و تجربیات خود را در اختیار مخاطب بگذارند.برنامه نود هم با مدیریت و اجرای آقای عادل فردوسی پور رویکردی کاملاً حرفه‌ای و جذاب نسبت به فوتبال داشت و به دلیل سبک متفاوت اجرای آن مورد مطالبه مشابه در سایر حوزه‌ها بود.
آقای فردوسی پور با دانش، استعداد و تسلط فوق العاده در این حوزه توانست میلیون‌ها مخاطب را به صورت فعال و مستمر با خود همراه کند.
شبکه‌های ماهواره‌ای و دیگر رقبا بارها تلاش کردند تا برنامه‌هایی مشابه نود تولید و جامعه‌ی وسیع علاقمندان به فوتبال را جذب کنند که هرگز موفق نشدند.
این دو برنامه، در واقع دو الگوی متفاوت از برنامه‌های موفق بود که بر اساس توانمندی و اعتماد مخاطبان به مجری برنامه جایگاه ویژه پیدا کرد.
سیاستگذاری و هدایت سازمانی مدیریت شبکه و گروه که چارچوب‌های اصلی را برای ارائه صحیح یک برنامه تعیین می‌کند، یکطرف و تسلط مجری و آزادی مل او در این چارچوب‌ها در طرف دیگر مکمل یکدیگرند.مردم باید احساس کنند که مجری قدرت مانور دارد و می‌‌تواند صادقانه و بیطرف با آنان تعامل نماید.
اینها پاسخ من به شبهه آزادی عمل نامحدود مجری‌های به اصطلاح سلبریتی در برنامه جهان آرا بود. ”

” نوجوانی بهرام رادان “
بهرام رادان بازیگر مشهور سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از خود و دوستانش در دوران مدرسه در صفحه اینستاگرام یاد و خاطرات دوران نوجوانی خود را زنده کرد. این عکس مربوط به زمانی است که وی سوم راهنمایی بود.
لازم به ذکر است؛ رادان دوره بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس انتخاب شد.
بهرام رادان در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
“یادگاری از سوم راهنمایی مدرسه هجرت”

” عکس بامزه مهراوه شریفی نیا در کودکی”
با گسترش فضای مجازی و وجود شبکه های اجتماعی فراوان، این روزها هنرمندان برای ارتباط تنگاتنگ با هوادارانشان از جزئیات زندگی خود و یامسائل روز عکس گرفته و آن را به اشتراک می گذارند.
این بار مهراوه شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون صفحه اینستاگرامش را با عکس جالبی از دوران جنگ و کودکی اش به روزرسانی کرد.
مهراوه شریفی نیا در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
این منم شمایل کامل یک کودک در دهه ى شصت با روبان صورتى خودم بر سر و روسرى خاکسترى مادرم به نشانِ تمناى زود بزرگ شدن.
با یک بغض فروخورده ى همیشگى…
همینقدر مغموم
همینقدر پُر حسرت
همینقدر سردرگم
کودک بودن؟
یا در کودکى بزرگ ترین بودن؟
مسئله این است
بچه هاى جنگ هرگز از ته دل نمى خندند.”

” حقیقتی دردناک در باره آرنولد”

شهرت و محبویت آرنولد آلویس شوارتزنگر تنها به یک حوزه مربوط نیست؛ اسطوره پرورش اندام ۷۰ ساله‌ای که در طول زندگیش در حوزه‌های مختلفی چون مدلینگ، بازیگری، تهیه کنندگی، تجارت، نویسندگی، کمک به موسسات خیریه و در نهایت فرمانداری وارد شد و توانست در تمامی آنها به عنوان چهره‌ای موفق و مطرح شناخته شود.
آرنولد متولد اتریش بود و به عنوان مهاجر به آمریکا رفت، از ۱۴ سالگی به دنبال پرورش اندام رفت و خیلی زود اولین عنوان قهرمانیش را در ۲۲ سالگی در رشته بدنسازی کسب کرد. معروفیتی که همچنان در سالهای بعد ادامه پیدا کرد و تا جایی پیش رفت که در سال ۲۰۰۳ او را به فرمانداری ایالت کالیفرنیا رساند.
زندگی آرنولد به همین جا ختم نمی‌شود اما پرویز پرستویی بازیگر خوش‌فکر و با تجربه کشور، در پستی اینستاگرامی به سراغ این قسمت از زندگی این قهرمان پرورش اندام جهان رفته و با بیان خاطره‌ای عمیق و تاثیر گذار از این دوره زندگی آرنولد، درسی دیگر از زندگی را برای ما نقل می‌کند.
پرویز پرستویی در اینستاگرام خود نوشت:
” آرنولد شوارتزینگر در شرح این تصویر غمگینانه و اندوهناک نوشته است ” چقدر زود گذشت”
دلیلی که او این جمله اندوهگین را نوشته است به خاطر پیری و ناتوانی نیست… : وقتی او فرماندار کالیفورنیا بود و همین هتلی که مجسمه اش در آن قرار دارد را افتتاح می کرد، مالک هتل به او گفت، هر زمانی که اراده کنید و به این هتل بیایید اتاق شما رزرو می باشد و کارکنان در خدمت شما هستند. الان که دیگر فرماندار نیست و آن شهرت و قدرت را ندارد، به همان هتل رفت تا شبی را بگذراند، پذیرش هتل به ایشان گفت، ببخشید تمام اتاق های ما از قبل رزرو شده است و ما هیچ اتاق خالی برای شما نداریم. او کیسه خوابی با خود آورد و در زیر مجسمه خودش در مقابل هتل خوابید و تصویر آن را منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: هیچ گاه به قدرت، موقعیت و هوش خود مغرور نشوید؛ چون هیچ کدام این ها برای همیشه پایدار نخواهد بود حتی برای اسطوره ای مثل آرنولد”.



http://www.banounews.ir/fa/News/16788/امروز-بايد-چيا-بدونيم؟-”-از-حقيقتي-دردناک-از-آرنولد-تا-ساعت-کشف-شده-در-تايتانيک”
بستن   چاپ