آریا بانو
یادنامه جمشید مشایخی رونمایی می‌شود
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 16:07:35
آریا بانو - کتاب "استاد جمشید مشایخی" در مراسم نکوداشت این بازیگر فقید در فرهنگستان هنر رونمایی می‌شود.


به گزارش هنرآنلاین ، در مراسم نکوداشت زنده‌‌یاد استاد جمشید مشایخی با عنوان "روایتی از زندگی استادانه" از کتاب "استاد جمشید مشایخی" که فرهنگستان هنر با همکاری بنیاد سینمایی فارابی به همین مناسبت برای وی گردآوری کرده، رونمایی می‌شود.
یکی از برنامه‌هایی که در این مراسم تدارک دیده شده، رونمایی از کتابی است که درباره این استاد فقید توسط فرهنگستان هنر و با همکاری بنیاد سینمایی فارابی منتشر شده است. در این کتاب یادداشت‌هایی از آیدین آغداشلو، جهانگیر الماسی، سید محمد بهشتی، قطب‌الدین صادقی، احمد ضابطی جهرمی، حبیب درخشانی، احمد طالبی‌نژاد، اکبر عالمی، محمود عزیزی، بهزاد فراهانی، حسین فرخی، بهمن فرمان‌آرا، علیرضا قاسم‌خان، حمید (محمدهادی) کاویانی، داریوش مهرجویی علی منتظری و ایرج راد به چاپ رسیده است.
همچنین این کتاب حاوی مقالاتی با عنوان­‌های "شمایل هزارچهره؛ سیری در کارنامه بازیگری جمشید مشایخی" از شاهپور عظیمی، "کمال‌لملک سینمای ایران؛ جمشید مشایخی" از عبدالحسین لاله، "در جست‌وجوی اسطوره شخصی جمشید مشایخی" از بهمن نامورمطلق و "جمشید مشایخی، رازهای ماندگاری بدون جوانی" از امیر پوریا است.
آخرین گفت‌وگوی استاد جمشید مشایخی با حضور بهمن نامورمطلق و علیرضا قاسم‌خان، و گفت‌وگو با استاد علی نصیریان درباره شخصیت برجسته استاد مشایخی از عبدالحسین لاله و ایلیا محمدی‌نیا را نیز می‌توانید در این کتاب بخوانید.
کارنامه شصت سال فعالیت هنری زنده­‌یاد جمشید مشایخی به همراه تصاویری از عکس‌ها و پوستر فیلم‌هایی که این هنرمند بزرگ در آنها نقش‌آفرینی کرده، آخرین بخش این کتاب است که به کوشش منیژه کنگرانی گردآوری و تدوین شده و در موسسه متن فرهنگستان هنر به چاپ رسیده است.
این مراسم با همکاری بنیاد رودکی، خانه سینما، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان زیباسازی شهر تهران، موزه سینما و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران روز دوشنبه 27 خرداد، ساعت 18 در مجموعه فرهنگی و هنری آسمان فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/168444/یادنامه-جمشید-مشایخی-رونمایی-می‌شود
بستن   چاپ