آریا بانو
امروز چیا بدونیم: ایران خوبه ولی کانادا بهتره
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 00:50:25
آریا بانو - سیلامم به شما پنجه های افتاب .
هم اکنون که نوشته های من رو می خونید باید عرض کنم که امروز اینجا هستیم که با هم دوباره بریم سراغ یه قسمتی از قسمت های ” امروز باید چیا بدونیم ؟”
و اینکه چون در پست های قبلی زیادی حرف زدم سعی می کنم یه پست در میون یکم ساکت تر باشم و مقدمه چینی رو بذارم کنار و زود ، تند ، سریع بریم سر اصل مطلب .
امروز رو هم طبق معمول با کلی مطلب متنوع با شما کافئین های قشنگم می گذرونم . باشد که بخونید و حالشو ببرید .
” امروز چیا بدونیم ؟” رو از دست ندید و حواستون اینجا باشه پلیز.
” ما خیلییی کانادایی هستیم “

پچ پچ فضای مجازی در این روز ها درباره سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا و از همه جالب تر موضوع به دنیا اومدن دخترشون در کانادا در این روز ها به گوش میرسه . که البته به نظر میرسه اون ها برای اکران فیلم ” قانون مورفی ” به تورنتو سفر کردند اما خب کاربران فضای مجازی حدس میزنند که هدف اصلی یه چیز دیگه هست و تولد فرزند اون ها چیزیه که مردم اون رو هدف اصلی می دونند .
و حالا ملت غیور ما در یک حرکت ضربتی تصمیم گرفتن که به این اقدام واکنش منفی نشون بدند و یه جورایی تصویر ذهنیشون راجب رامبد جوان عوض بشه ، البته با توجه به شدت علاقه ای که در برنامه خندوانه به ایران نشون میداد.
حالا شاید براتون جالب باشه که بدونید هزینه زایمان و بدنیا اوردن بچه در کاناداچقدر برای رامبد جوان و نگار جواهریان آب خورده ؟
اولا باید عرض کنم که کانادا خونه خاله نیست و هر کسی مطئنا نمی تونه هزینه بیمارستان و هزینه های دیگه رو در این کشور گرون بده .
حالا بیاین یه حساب سر انگشتی بکنیم ببینیم دنیا دست کیه .
اولین هزینه ای که باید پرداخت کنند حسق مشاور موسسه مهاجرتیه که به دلار گرفته میشه .5 هزار دلار کانادا که معادل 50 میلیون تومنه .
خب حالا نوبت بلیط میرسه ، هر بلیط اکونومی پرواز تهراه – تورنتو و بر عکس ، حدود 12 تا 60 میلیون تومنه که حالا اگه بخوایم میانگینشو حساب کنیم حدود 25 میلیون میشه K
البته بلیط های فرست کلاس و بیزینس هم هستند که خیلی گرون ترن .
پس 4 تا بلیط رفت و برگشت به تورنتو برای دو نفر حدود 100 میلیون تومن میشه K
خب میریم سراغ هزینه بدنیا اوردن بچه در کانادا که بین 12 تا 15 هزار دلار کاناداست که چیزی حدود 120 تا 150 میلیون تومن میشه .
البته طبق قانون کشور کانادا گردشگرانی که برای بدنیا اوردن بچه وارد این کشور میشن ، نمی تونند از بیمه استفاده کنند .
حالا اگه بخوایم زمان ضبط برنامه ” خندوانه ” و برگزاری نمایشگاه کتاب و مدت زمان اقامت نگار جواهریان و رامبد جوان رو تخمین بزنیم ، چیزی حدود 3 ماه این دو نفر در کانادا هستند ،
که هزینه سه ماه اقامت در یه آپارتمان معمولی مبل در تورنتو چیزی حدود 3 هزار دلار در ماه میشه که اگه بخوایم 3 ماه رو حساب کنیم 9 هزار دلار کانادا باید هزینه کنند . یعنی 90 میلیون تومن K
هزینه خورد و خوراک و حمل و نقل و ایاب و ذهاب J در تورنتو ماهی 4 هزار دلار کاناداست . حالا اگه بخواییم یه زندگی عادی و بدون ولخرجی و خسیس بازی رو حساب کنیم برای رامبد جوان 120 میلیون آب میخوره .
خلاصه خدمتتون عرض کنم که رامبد جوان چیزی حدود 480 تا 510 میلیون باید در این شهر خرج کنه تا دخترش بدنیا بیاد ، حالا اینم بمونه که اگه بخواد چند روز بیشتر بمونه کلی باید خرج کنه .
در آخرم باید بگم که این مطلب رو از خودم در نیاوردم و مستنده و از یه موسسه مهاجرتی پرسیده شده .
” 20 درصد ارزون تر بخر “

اولا یه تبریک خیلی ویژه به کسایی بدم که می خواستن گوشی بخرن اما بودجشون اونقدری نبود که بتونند اون گوشی موبایلی که دوست داشتند رو بخرند . یادمه چند پست قبل داشتم راجب قیمت های نجومی گوشی های همراه حرف میزدم و میگفتم که باید کلیه هامونو بفروشیم تا بتونیم گوشی مورد علاقمون رو بخریم J
اما چند روزیه که زمزمه هایی از طرف مسولین به گوشی می رسه که قراره 3 میلیون گوشی ثبت سفارش بشند و این ماجرا باعث شده که قیمت گوشی های تلفن همراه 20 درصد اروزن تر بشه و امیدوارم هی ارزون و ارزون تر بشه که مجبور نشیم به کلیه هامون رو بزنیم J
باشد که این روند ادامه پیدا کند تا همگام رستگار شوند و صاحب گوشی لاکچری .
” اتاق تمرین یا جنگ داخلی ؟”

گلوریا هاردی رو که می شناسید ؟ همون دخترک فرانسوی بازیگر که با ساعد سهیلی بازیگر ایرانی ازدواج کرد .یه پستی از اتاق همسرش در اینستاگرام منتشر کرده که خیلی جالبه .
این اتاق تمرین برای سریال ” نهگ آبی ” که ساعد سهیلی در این سریال بازی میکنه .
” نهگ آبی ” ساخته فریدون جیرانی هست که بهرام توکلی اون رو نوشته .
گلوریا هاردی این پست رو با این کپشن منتشر کرده
“به کارت اگر عشق داشته باشی ، برای هر لحظه اش میجنگی…مثل یک گلادیاتور”
” لهستانی ، بیتربیت “

محسن تنابنده رو که همه میشناسید ، اگه اونم نشناسید، محاله که نقی رو در سریال ” پایتخت ” فراموش کنید .
این چند روزم حتما شنیدید که بازیکن تیم ملی والیبال لهستان به نام ” میخال کوبیاک ” به مردم ایران توهین کرده و بد و بیراه گفته .
حالا محسن تنابنده در اینستاگرامش پستی منتشر کرده که راجب آوارگان لهستانی حرف میزنه .
کپشن این پست اینه
“عکسی از آوارگان لهستانی در ایران
قابل توجه کوبیاک بازیکن والیبال لهستان
که به ملت ما توهین کرده
بخشی از نامه وزیر مختار لهستان به استاندار خراسان (در حالیکه مملکت دچار فقر و قحطی بود)
نیات خیرخواهانه جنابعالی نسبت به هم میهنان من،مهاجران لهستانی،تاثیر عمیقی بر من بخشیده است.جنابعالی از روی کمال مرحمت یک دستگاه عمارت بزرگ را در اختیار اطفال یتیم لهستانی گذارده‌اید که آنجا نگهداری شوند.من از صمیم قلب از مراحم خیرخواهانه و نوع پرستانه جنابعالی متشکرم و اطمینان می‌دهم که لهستانیها تا همیشه کمال امتنان را از جنابعالی خوهند داشت این فقط یه نمونه کوچک از لطف ایرانیان به
اجداد توست،،،”
این بود ” امروز چیا بدونیم؟” امروز . امیدوارم که خوشتون اومده باشه بای بر شما.

http://www.banounews.ir/fa/News/168530/امروز-چیا-بدونیم--ایران-خوبه-ولی-کانادا-بهتره
بستن   چاپ