آریا بانو
کنسرت گروه موغام در تهران و تبریز
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 12:35:07
آریا بانو - ناصر عطاپور می‌گوید گروه موغام آلبومی در دست انتشار دارد که این روزها در مراحل میکس و مسترینگ است.


سرویس موسیقی هنرآنلاین: ناصر عطاپور خواننده و سرپرست گروه موغام با اشاره به این که او و گروهش این روزها خود را برای برگزاری دو کنسرت آماده می‌کنند، به هنرآنلاین گفت: اواسط تیر در تهران و تبریز به صحنه می‌رویم. در این کنسرت‌ها قطعاتی برای مخاطبان اجرا می‌شود که در هیچ‌کدام از کنسرت‌های قبلی گروه موغام اجرا نشده بود.
این خواننده خاطرنشان کرد: بخشی از کنسرت نیز به اجرای قطعات خاطره‌انگیز اختصاص دارد. قرار است به‌صورت گلچین قطعاتی از آلبوم‌های قبلی گروه موغام را برای مخاطبان اجرا کنیم. "آق لادم"، "پریشان‌حال"، "تصنیف صلح"، "ماه نیسی"، "امواج" و... نام بعضی از قطعاتی است که در این دو کنسرت اجرا می‌شود. جلال حمیدی (بالابان)، رضا نباهت (نقاره)، یاشار جوادپور (کمانچه) و... از اعضا و نوازندگان هستند.
عطاپور در پایان گفت: همچنین آلبومی در دست انتشار داریم که این اثر در مراحل میکس و مسترینگ قرار دارد و تا اواخر تابستان در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
ناصر عطاپور در اوایل دهه 1370 در آموزشگاه موسیقی استاد حسن دمیرچی با موسیقی آذربایجان آشنا شد و بعد از آن نزد نعمت جوانشیر و علی جوادپور استادان برجسته موغام، موغامات آذربایجان را فرا گرفت. او از سال 1374 تا 1376 در ارکستر نوجوانان و جوانان صداوسیمای مرکز تبریز به‌عنوان سولیست فعالیت می‌کرد. در همان سال‌ها در ارکستر بزرگسالان صداوسیمای مرکز تبریز تحت عنوان سولیست زیر نظر استاد بیژن شیخ باقری فعالیت کرد. او از سال 1384 با عزیمت به جمهوری آذربایجان و شهر باکو در کنسرواتوریای ملی آذربایجان، زیر نظر پروفسور عاریف بابایف اسناد برجسته موغام و خواننده آموزش دید و همزمان موغامات را از اساتید دیگری فرا گرفت.

http://www.banounews.ir/fa/News/169538/کنسرت-گروه-موغام-در-تهران-و-تبریز
بستن   چاپ