آریا بانو
بهره‌مندی 7000 خانوار تهرانی از زکات فطره
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 12:43:27
آریا بانو - معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران از بهره مندی 7023 خانوار از زکات فطره خبر داد و گفت: در مجموع 2 میلیارد تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

به گزارش ایسنا جواد صفاری با بیان اینکه با برنامه ریزیهای انجام شده زکات فطره در سه مرحله برای امور مددجویان هزینه شد، ادامه داد: 2 میلیارد تومان فطریه پرداختی مردم در مرحله اول به 3191 خانوار، در مرحله دوم 1937 و در مرحله سوم نیز به 1895 خانوار تحت حمایت تعلق گرفت.
وی با اشاره به اینکه مبلغ ذکر شده شامل فطریه عام و سادات بوده است، بیان کرد: در مرحله اول یک میلیارد تومان، در مراحل دوم و سوم نیز در مجموع یک میلیارد تومان برای امور مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران اختصاص یافت.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه پرداخت فطریه در شش سرفصل پرداخت می شود، افزود: تامین هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج، کمک هزینه دانشجویان، مساعدتهای موردی، تامین لوازم ضروری، پرداخت اجازه مسکن و پرداخت هزینه‌های درمان (فرانشیز) سرفصل‌هایی است که فطریه برای آنها پرداخت می شود.
صفاری تاکید کرد: بر اساس نیاز سنجی مددکاران خانوارهای واجد شرایط معرفی و بر اساس نیاز آنها فطریه از طریق صندوق امداد ولایت به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.
وی یادآور شد: 6467 خانوار از فطریه عام و 556 خانوار از فطریه سادات بهره مند شدند.
صفاری خاطر نشان کرد: کفارات عمد و غیر عمد نیز به خرید نان و ماکارونی برای مددجویان اختصاص می یابد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/169585/بهره‌مندی-7000-خانوار-تهرانی-از--زکات-فطره
بستن   چاپ