آریا بانو
آخرین آمار فروش فیلم‌ها / رکوردهایی که ثبت شد
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 16:37:47
آریا بانو -
آخرین آمار فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده در حالی مشخص شد که فیلم‌های جدید سینمایی که از هفته گذشته روی پرده رفتند توانستند نسبت به ماه گذشته مخاطبان بیشتری به سینما جذب کنند و رونق مجددی به آن بدهند.
به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «دختر شیطان» به کارگردانی قربان محمدپور با جذب 22 هزار مخاطب پس از یک هفته نمایش، در مجموع تهران و شهرستان 274 میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار 164 میلیون 500 هزار تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این فیلم سینمایی تاکنون در 89 سینما روی پرده رفته است.
فیلم «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار که از هفته گذشته 15 خردادماه روی پرده رفته ، در تهران یک میلیارد و 643 میلیون تومان و در مجموع با جذب 197 هزار مخاطب و نمایش در 115 سینما، دو میلیارد و 500 هزار تومان فروش داشته است.
«سرخپوست» نیما جاویدی در تهران و شهرستان دو میلیارد و 150 میلیون تومان فروش کرده است که نیمی از این مقدار یعنی یک میلیارد و 500 میلیون تومان حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این اثر را تاکنون 154 هزار نفر در 99 سینما تماشا کرده‌اند.
فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی با جذب بیش از 247 هزار مخاطب در مجموع پس از یک هفته نمایش نزدیک به سه میلیارد تومان(دو میلیارد و نهصد و هشتاد میلیون تومان) فروش داشته که به تفکیک یک میلیارد و 790 میلیون از آن حاصل فروش در سینماهای تهران بوده است. این فیلم سینمایی در 139 سینما در تهران و شهرستان نمایش داشته است.
فیلم «سامورایی در برلین» ساخته مهدی نادری که اکران آن از 18 اردیبهشت ماه آغاز شده، در تهران دو میلیارد و چهارصد و هشت هزار تومان و در مجموع تا کنون با داشتن 164 سینما و نزدیک به 400 هزار مخاطب چهار میلیارد تومان فروش داشته است.
همچنین دیگر فیلم‌هایی که در جدول اکران ماه رمضان قرار داشتند و از 18 اردیبهشت ماه روی پرده رفتند مانند «وکیل مدافع» سلمی بابائی و ونداد دوشن 76 میلیون تومان، «تولدت مبارک» ساخته سمیه زارعی حدود 38 میلیون تومان، «خانه دیگری» به کارگردانی بنوش صادقی نزدیک به 79 میلیون تومان، «نبات» پگاه ارضی بیش از 643 میلیون تومان، «به دنیا آمدن» ساخته محسن عبدالوهاب نزدیک به 124 میلیون تومان فروش داشته‌اند.
فیلم «تگزاس2» به کارگردانی مسعود اطیابی نیز که از 28 فروردین‌ماه روی پرده رفته است و همچنان در برخی سینماها نمایش دارد، با جذب یک میلیون و 500 هزار مخاطب، در مجموع نزدیک به 16 میلیارد تومان فروش داشته است.
آمار و ارقام استفاده شده در این گزارش بر اساس اطلاعات موجود در سامانه فروش سینمای ایران تا امروز ( 22خردادماه) نوشته و تهیه شده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/169650/آخرین-آمار-فروش-فیلم‌ها---رکوردهایی-که-ثبت-شد
بستن   چاپ