آریا بانو
از بین بردن چروک صورت با روش های طبیعی خانگی
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 19:40:11
آریا بانو -
از بین بردن چروک صورت با روش های طبیعی خانگی
١٢
٠
آرگا/ اگر چه راه حل های خانگی تاثیر سریع در از بین بردن چروک ندارند اما بعد از استفاده از آن ها دچار عارضه ای نخواهیم شد. ضمن اینکه تاثیر ماندگار آن ها بر روی پوست را مشاهده می کنیم.
با بالا رفتن سن میزان کلاژن موجود در پوست کاهش می یابد و خطوط ناپیوسته ای بر روی صورت نمایان می شود. با درمان های خانگی می توان از افت کلاژن در پوست جلوگیری نمود و پیری را به تعویق انداخت. ضمن اینکه برای از بین بردن چروک اقدام کرد. بعضی از این ماسک ها علیرغم طبیعی بودن قدرت خوبی برای برطرف کردن چروک صورت دارند و در کوتاه ترین زمان ممکن اثر می کنند.
گل قاصدک
یکی از ماسک های روشن کننده برای پوست به حساب می آید. البته از این گیاه برای از بین بردن چروک صورت نیز استفاده می شود. برای بهره مندی از خواص گل قاصدک کافی است عصاره آن را به شکل موضعی بر روی پوست بگذارید. ضمن اینکه این گیاه را در آب بجوشانید. آن گاه حوله بر روی سر قرار داده و از بخور آن بهره مند شوید.
شکر قهوه ای و شیر
این ماسک نیز به عنوان یک ماسک فوق العاده برای تمیزی صورت به کار می رود. ابتدا شکر قهوه ای و شیر را با هم به شکل مخلوط بجوشانید. بعد از خنک شدن می توانید مخلوط را بر روی پوست بگذارید.
چای کیسه ای نمناک
چای کیسه ای از روش های رفع پف چشم می باشد. ضمن اینکه برای از بین بردن چروک صورت نیز کاربرد دارد. این چای نمناک را هر روز به مدت 10 دقیقه بر روی نواحی چروک بگذارید.
آناناس
اسید آلفاهیدروکسی موجود در این میوه از عناصر مهم برای رفع چین و چروک به حساب می آید. شما می توانید آب آناناس میل نمایید و از خواص آن برای سلامتی و پوست بهره مند شوید. ضمن اینکه ماسک آناناس را نیز برای صورت امتحان کنید. برای این کار یک پنبه را به آب آناناس یا پوره آن آغشته نمایید. آن گاه پنبه را بر روی نواحی چروک بگذارید. مواد درون این میوه برای از بین بردن چروک بسیار کارساز هستند.
عسل و سیب زمینی
از ماسک عسل غافل نشوید. خواص ترمیم کنندگی این خوراک شفابخش می تواند شما را به پوستی زیبا و دلخواه برساند. برای تهیه این ماسک مقداری پوره سیب زمینی تهیه کنید. این ترکیب باید از یک دوم سیب زمینی و یک دوم قاشق مرباخوری تهیه شده باشد. سیب زمینی باید به شکل پوره با عسل مخلوط گردد. از آن جایی که نواحی دور چشم بیشتر از سایر نقاط چروک می شوند، از این ماسک طبیعی برای نواحی دور چشم استفاده می شود. هنگام استفاده مراقب باشید که ترکیب وارد چشم نشود. ماسک را به مدت 20 دقیقه بر روی نواحی چروک گذاشته و آبکشی را بعد از گذشت این مدت انجام دهید.
آلوئه ورا
ماسک آلوئه ورا از درمان های طبیعی برای زخم های پوستی صورت می باشد. با این ماسک هم می توانید مواد مغذی را در اختیار پوست بگذارید و هم می توانید چین و چروک های پوست را برطرف کنید.
برای تهیه این ماسک مقداری آبلیمو را با ژل آلوئه ورا و رزماری میکس کنید. مخلوط تهیه شده را به مدت 15 دقیقه بر روی نواحی چین و چروک دار گذاشته و منتظر بمانید. بعد از گذشت این مدت ماسک را با آب گرم از روی صورت بشویید و صورت را با حوله نرم خشک نمایید. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این ماسک های طبیعی باید صورت خود را از هر گونه آلودگی پاک نمایید. در این صورت می توانید تاثیرات ماسک تهیه شده را ببینید. ضمن اینکه ماسک به خوبی جذب پوست می شود.
گلاب
گلاب نیز خواص مثبتی برای پوست صورت دارد. ضمن اینکه جزء ماسک های روشن کننده پوست به حساب می آید. به منظور بهره مندی از خواص گلاب برای پوست یک پنبه یا یک اسفنج تمیز را به گلاب آغشته نمایید. آن گاه این اسفنج را به مدت 15 دقیقه بر روی نواحی چروک بگذارید.
سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ نیز برای از بین بردن چروک استفاده می شود. به طور کلی این ماسک جزء ماسک های سفت کننده صورت می باشد. برطرف کردن چروک با ماسک سفیده تخم مرغ نیز از همین خاصیت سفت کنندگی نتیجه می گردد.
روغن کرچک
این روغن نیز به منظور از بین بردن چروک توصیه می شود. برای بهره مندی از این روغن هر شب قبل از خواب مقداری از این روغن را بر روی نواحی چروک مخصوصاً دور چشم بمالید و حدود یک دقیقه ماساژ دهید. این کار به منزله جذب بیشتر روغن در پوست انجام می شود. توجه داشته باشید که این روغن در پیشگیری از پیری و چروکی پوست نیز تاثیرگذار است.
روغن نارگیل و بادام شیرین
به طور کلی بیشتر روغن های طبیعی دارای خواص مفیدی برای پوست هستند. تجربه نشان داده کسانی که مدت طولانی از این روغن ها برای پوست استفاده می کنند، چهره شاداب تری دارند. ضمن اینکه نشانه های پیری و شل شدن پوست در آن ها دیده نمی شود. البته این روغن ها برای از بین بردن چروک صورت نیز پیشنهاد می شوند. این موضوع به دلیل مواد موجود در روغن بادام و روغن نارگیل است.
موز
برای تهیه این ماسک نیز از یک موز رسیده، ژل آلوئه ورا و گوجه فرنگی استفاده می شود. این ماسک نیز یکی از موثرترین ماسک ها برای از بین بردن چروک می باشد که در کمترین زمان ممکن تاثیر خود را نشان خواهد داد.
موز رسیده را به قطعاتی تقسیم کنید. در ادامه یک عدد گوجه را نیز آب گیری نمایید. موزهای خرد شده را به شکل کامل له کنید. آن گاه آب گوجه فرنگی تهیه شده را به مخلوط اضافه کنید.
ماسک طبیعی برای از بین بردن چروک
حالا باید برای تکمیل ماسک طبیعی از یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا استفاده کنید و آن را به مواد اضافه نمایید. مخلوط را به خوبی و تا جایی که امکان دارد یک دست نمایید.
این مخلوط بعد از پاکسازی به مدت 30 دقیقه بر روی صورت نگه داشته می شود. برای شست و شو از آب گرم استفاده کنید. این درمان طبیعی را 3 روز تکرار نمایید.
استفاده از ماسک موز و آلوئه ورا برای برطرف کردن چروک صورت
این ماسک امکان از بین بردن جوش های سر سیاه و همینطور چین و چروک را فراهم می کند. با این ماسک می توانید یک لایه برداری نرم در پوست انجام دهید. برای تکمیل درمان بعد از شستن ترکیب، پوست را ماساژ دهید. این ماسک از شکل گیری آکنه نیز جلوگیری به عمل می آورد.

http://www.banounews.ir/fa/News/169669/از-بین-بردن-چروک-صورت-با-روش-های-طبیعی-خانگی
بستن   چاپ