آریا بانو
/بسته امروز اخبار اجتماعی ایسنا/
از خبر خوش فرمانده یگان محیط زیست تا زمان حذف طرح زوج‌ و فرد و ...
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 19:44:03
آریا بانو - 9 روز تا حذف طرح «زوج‌ وفرد» در پایتخت، ویژگی‌های یک خواب خوب از زبان متخصص طب‌خواب، 89 درصد زباله‌گردان مهاجران غیرقانونی‌اند، خبر خوش فرمانده یگان محیط زیست درباره محیط‌بان همدانی محکوم به اعدام و آغاز پرداخت مابه‌التفاوت افزایش «حقوق‌» فروردین‌ماه مستمری‌بگیران تیتر برخی اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز (22 خرداد) 50 خبر روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:
9روز تا حذف طرح «زوج‌ وفرد» در پایتخت/ همه‌ چیز در مورد طرح جایگزین
محسن پورسیدآقایی -معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران- ابعاد مختلف طرح حذف «زوج و فرد» و طرح جایگزین را که از اول تیرماه اجرایی می‌شود را تشریح کرد.
وی با اعلام خبر حذف طرح زوج یا فرد از ابتدای تیر ماه، گفت: از آنجایی‌که منابع متحرک، بخش عمده آلودگی هوا را بر عهده دارند می‌بایست تقاضای سفر را مدیریت کنیم چرا که در دنیا از دو روش دیگر یعنی تولید سوخت باکیفیت و تولید وسایل نقلیه استاندارد نیز استفاده می‌شود اما در کشور ما از آنجایی‌که بر روی دو روش فوق‌الذکر نمی‌توان نظری داد، بر همین اساس مدیریت تقاضای سفر را می‌توان در دستور کار قرار داد.
جزییات اقدام جدید وزارت بهداشت درباره «کولونوسکوپی در مطب»
دکتر کیانوش جهانپور -مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت- درباره دستورالعمل و نحوه انجام کولونوسکوپی در مطب‌ که اخیرا از سوی معاونت درمان ابلاغ شده و موافقان و مخالفانی را به همراه داشته، توضیح داد.
مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت درباره مصوبه اخیر معاونت درمان وزارت بهداشت مبنی بر انجام کولونوسکوپی در برخی مطب‌ها، گفت: از آنجایی که به‌طور کلی آندوسکوپی و به‌ویژه کلونوسکوپی نیازمند نوعی آرام‌سازی افراد است، ‌باید در مراکز و مطب‌هایی انجام شود که از سوی وزارت بهداشت مورد بازدید قرار گرفته، مجوزهای مربوطه را دریافت کرده و حداقل‌های لازم را برای انجام این کار داشته باشند.
ویژگی‌های یک خواب خوب از زبان متخصص طب‌خواب
آیا برای شما هم اتفاق افتاده که با خستگی فراوان به رختخواب بروید اما پس از بیدار شدن همچنان خسته و بی‌حال باشید؟ یا پس از بیدار شدن از خواب، اطرافیان بگویند که در خواب حرف زده‌اید؟ این دست اتفاقات و موارد این‌چنینی همگی جزئی از اختلالات خواب شناخته می‌شوند.
زهرا بنفشه آل‌محمد -متخصص طب خواب- ویژگی‌های خواب خوب را به دو دسته ویژگی‌های کمی و کیفی تقسیم بندی کرد و گفت: از نظر کمیت، نیاز افراد به خواب در شبانه روز نسبت به یکدیگر متفاوت است.
وجود 14 هزار «زباله‌گرد» غیررسمی در کشور/89 درصد زباله‌گردان مهاجران غیرقانونی‌اند
کامیل احمدی -سرپرست پژوهش زباله‌گردی کودکان- نتایج جدیدترین پژوهش‌های انجام شده در حوزه زباله گردی کودکان را تشریح کرد.
این مردم شناس و سرپرست پژوهش زباله گردی کودکان در مراسم رونمایی از پژوهش یغمای کودکی که در آستانه روزجهانی مبارزه با کار کودکان در باب شناخت، پیشگیری و کنترل پدیده زباله گردی کودکان تهران برگزار شد با بیان اینکه ارائه راه کار درمورد این موضوع کار راحتی نیست، گفت: این راه کارها از جغرافیایی به جغرافیای دیگر متفاوت است و البته چون موضوع این کودکان عمدتا داخلی نیست و آنها مهاجران افغانستانی هستند، به همین دلیل راه کارها کمی متفاوت هستند.
آغاز پرداخت مابه‌التفاوت افزایش «حقوق‌» فروردین‌ماه مستمری‌بگیران
محمد حسن زدا -سرپرست سازمان تامین اجتماعی- از آغاز پرداخت مابه‌التفاوت افزایش مستمری‌ فروردین ماه سال جاری به همراه مستمری خرداد ماه خبر داد.
مهلت دوباره به فرهنگیان مقیم خارج برای ثبت‌نام اشتغال در مدارس ایرانی
غلامرضا کریمی -رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش- از تمدید مهلت ثبت درخواست فرهنگیان مقیم خارج برای اشتغال در مدارس ایرانی با دریافت حقوق ریالی تا آخر خرداد خبر داد.
کریمی با اشاره به اعلام فراخوان مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور پیرامون ثبت‌نام فرهنگیان مقیم در خارج از کشور برای اشتغال در مدارس و دریافت حقوق به صورت ریالی اظهار کرد: آخرین مهلت ثبت نام را تا 15 خرداد ماه اعلام کرده بودیم ولی هنوز امکان ثبت نام وجود دارد.
خبر خوش فرمانده یگان محیط زیست درباره محیط‌بان همدانی محکوم به اعدام
سرهنگ جمشید محبت‌حانی -فرمانده یگان محیط زیست کشور- با اشاره به پیگیری‌های پرونده «سعید مومیوند» محیط‌بان محکوم به اعدام استان همدان و نقض این حکم، از تبدیل قرار بازداشت این محیط‌بان به قرار وثیقه خبر داد.
پاکسازی هفتگی پارک‌ها و تفرجگاه‌های پایتخت از عوامل ناامن‌کننده
سردار حسین رحیمی -رییس پلیس پایتخت- از پاکسازی هفتگی پارک‌ها و تفرجگاه‌های پایتخت از عوامل ناامن کننده و مزاحمان خبر داد.
سردار رحیمی درباره اقدامات پلیس برای تامین امنیت در تفرجگاه‌ها و پارک‌های پایتخت گفت: پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی جزو اولویت‌های پلیس است و تامین امنیت در این مکان برای ما بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
9 روز تا حذف طرح «زوج‌ وفرد» در پایتخت/ همه‌ چیز در مورد طرح جایگزین
توصیه‌هایی برای سحرخیزی
دستگیری راننده تاکسی اینترنتی قبل از آزار دو دختر نوجوان
ویژگی‌های یک خواب خوب از زبان متخصص طب‌خواب
بیانیه بیمارستان امام خمینی درباره شایعات فوت یکی از دستیاران ارتوپدی
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/169675/از-خبر-خوش-فرمانده-یگان-محیط-زیست-تا-زمان-حذف-طرح-زوج‌-و-فرد-و-
بستن   چاپ