آریا بانو
بهره‌برداری از نخستین شهرک تخصصی پوشاک در تهران
پنجشنبه 23 خرداد 1398 - 6:57:35 PM
آریا بانو - یکی از اخبار مهم و خوش در هفته گذشته برای فعالان حوزه مد و لباس کشور، بهره‌برداری نخستین شهرک تخصصی پوشاک در تهران بود.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان تهران در هفته‌ای که گذشت، با اشاره به ایجاد شهرک تخصصی پوشاک در تهران اعلام کرد که طرح بهره‌برداری از نخستین شهرک تخصصی پوشاک برای نخستین بار در خاورمیانه با حدود شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال برای 15 هزار نفر به‌صورت مستقیم در تهران اجرا می‌شود.
صابر پرنیان در حاشیه نشست بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند، با اشاره به فضای حاکم بر کشور و تحریم‌های جدید آمریکا اظهار داشت که واحدهای صنعتی استان به سمت بومی‌سازی و تهیه مواد اولیه داخل کشور و رفع نیازمندی‌های یکدیگر حرکت می‌کنند و به نظر می‌رسد کشور در حال ورود به یک دوره جهش تولید و ایجاد تکنولوژی و تولید علم در حوزه صنعت باشد.
او با بیان اینکه علی‌رغم تبلیغات سوئی که انجام می‌شود اما در تمام واحدهای صنعتی توسعه دیده می‌شود افزود: خوشبختانه تمام واحدها درخواست توسعه، افزایش اشتغال و افزایش سرمایه‌گذاری دارند و جلوگیری از واردات و نهضت تولید در داخل کشور در حال انجام است، همچنان که حدود 20 درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان تهران راکد هستند اما در سال 97 حدود 86 درصد نسبت به سال 96 افزایش واگذاری زمین داشتیم که آماری بسیار خوب و نشان از علاقه‌مندی به تولید دارد.
به گفته پرنیان، سه هزار و 200 واحد طرح نیمه‌تمام از زمین تا نصب سوله وجود دارد که اگر این تعداد طرح‌ها و واحدهای راکد به بهره‌برداری برسند می‌توان ظرف مدت دو سال 20 هزار شغل صنعتی پایدار در استان تهران به ایجاد کرد هرچند این واحدها با مشکلاتی مانند نداشتن مجوزهای لازم و شرایط معرفی کالا روبه‌رو هستند که به هیئت دولت ابلاغ‌شده تا با موافقت دولت این 47 بافت پروانه‌دار و شناسنامه‌دار و به تولید ادامه دهند.
شهرک صنعتی تخصصی پوشاک برای نخستین بار در خاورمیانه در استان تهران با حدود چهار الی شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید که با ایجاد این شهرک 15 هزار نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد که مدرسه مد و طراحی، عرضه مستقیم پوشاک و زنجیره تولید پوشاک در آنجا رقم خواهد خورد.

http://www.banounews.ir/fa/News/169755/بهره‌برداری-از-نخستین-شهرک-تخصصی-پوشاک-در-تهران
بستن   چاپ