آریا بانو
منظر رمزی عراقی: حوزه مد و لباس نیازمند سرمایه‌گذاری‌های هوشمند است
شنبه 25 خرداد 1398 - 09:12:14
آریا بانو - مدیر مؤسسه "سیمای مد شرق" می‌گوید ایجاد پیوند میان حوزه مد و بورس می‌تواند به جلب نظر سرمایه‌گذاران روی این حوزه مهم کمک کند.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: منظر رمزی عراقی طراح لباس و مدیر مؤسسه "سیمای مد شرق" درباره فعالیت‌های خود در سال جاری به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این روزها وارد حوزه مطالعاتی اکوسیستم استارت‌آپی شده‌ام و با شرکت در نمایشگاه‌ها و مطالعه کتب منتشرشده در این زمینه به‌ضرورت توجه به این بخش در عرصه پوشاک کشور پی برده‌ام.
رمزی عراقی در ادامه به نبود سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارآفرینی و برپایی رویدادهای استارت‌آپی در حوزه مد و لباس اشاره و تصریح کرد: حوزه مد و لباس نیازمند سرمایه‌گذاری‌های هوشمند به‌ویژه در قالب برگزاری استارت‌آپ‌های هدفمند است.
او افزود: متأسفانه مؤسسات نتوانسته‌اند برای سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها از بورس مجوز بگیرند و همین امر حاکی از آن است که ایجاد پیوند میان حوزه مد و بورس می‌تواند به جلب نظر سرمایه‌گذاران روی این حوزه مهم کمک کند.
مدیر مؤسسه "سیمای مد شرق" به معضل فروش نفت اشاره کرد و گفت: بارها گفته‌ام که پوشاک بهترین جایگزین در زمان تحریم‌های نفتی است، اما مادامی‌که ایده و تکنولوژی وجود دارد اما خلاء مباحث بازرگانی و پرومد کردن آثار به‌شدت محسوس است نمی‌توان به ایجاد بازارهای مطلوب در این زمینه اندیشید.
رمزی عراقی ادامه داد: امروزه شاهد رشد قارچ گونه مزون‌ها و مراکز فروش محصولات مرتبط با حوزه مد و لباس در کشور هستیم اما به‌واقع کدام برند ایرانی از سال گذشته تاکنون دچار پیشرفت و تحول جدی شده است.
او گفت: ما برای سامان بخشیدن به خوزه مد نیازمند مرجع مد هستیم که بتواند طرح‌های استارت‌آپی را در این زمینه تعریف کرده و برای تحقق بخشیدن به ایده‌های درخور توجه، سرمایه‌گذارانی را جذب و دعوت به همکاری کند.
رمزی عراقی به معرفی کتاب "اصول تأمین مالی جمعی" پرداخت و گفت: خواندن این کتاب را به‌تمامی فعالان حوزه مد و لباس توصیه می‌کنم، چرا که اگر نمی‌خواهیم به سرمایه‌های خرد بسنده کرده و به دنبال کارآفرینی در این عرصه هستیم، باید با تمامی فاکتور خریدهای مهم در بیزینس آشنا شوند.
این طراح لباس بر لزوم تقویت کار تیمی در حوزه مد و لباس تأکید و تصریح کرد: متأسفانه غم نان اجازه نمی‌دهد که بسیاری از افراد به‌ویژه با پروژه‌های پژوهشی مرتبط با این حوزه همراه شوند و درنهایت این سرمایه‌گذاران هستند که می‌توانند گره‌های موجود در این بخش را برای دستیابی به پیشرفت و کارآفرینی باز کنند.
او در خاتمه بر لزوم نیازسنجی در راستای تولید محتوا برای ایجاد پیشرفت در زمینه پوشاک اسلامی ایرانی تأکید کرد و گفت: تولید محتوا در ارتباط با موضوعات منتهی به جریانات استارت‌آپی با هدف نوآوری و کارآفرینی در این بخش از مهم‌ترین ضروریات است.

http://www.banounews.ir/fa/News/169873/منظر-رمزی-عراقی--حوزه-مد-و-لباس-نیازمند-سرمایه‌گذاری‌های-هوشمند-است
بستن   چاپ