آریا بانو
رنگ کردن موهای سفید با رنگ گیاهی
شنبه 25 خرداد 1398 - 22:15:19
آریا بانو -
رنگ کردن موهای سفید با رنگ گیاهی
٨٧١
٠
زیباشو / رنگ کردن مو به روش مادربزرگهایمان و با مواد طبیعی ترکیباتی دارد که با آشنایی با انها شاید دیگر به سراغ استفاده از رنگهای شیمیایی نروید و خودتان در خانه با این ترکیبات عالی برای سلامت موهایتان آرایشگر خود شوید.
اگر چند تار موی سفید دارید، چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود، سپس موها را با محلول ماساژ دهید.
برای موهای سفید دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق و دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و به صورت خمیر درآورید. بعد از دو ساعت خمیر را به آرامی به موها بمالید. یک ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.
رزماری یا اکلیل کوهی هم درمان طبیعی برای حفظ رنگ طبیعی موهای شماست و هم درمان خوبی برای چربی مو به حساب می‏آید. یک چهارم فنجان رزماری خشک را به مدت 10 دقیقه در دو فنجان آب بجوشانید. بعد آن را از صافی رد کنید و آب رزماری را روی سرتان بریزید و اجازه دهید شب تا صبح روی سرتان بماند. اگر تعداد موهای سفید سر شما زیاد است، از این محلول برای مدت طولانی تری استفاده کنید. کم کم موهای سفید شما رنگ تیره تری به خود می گیرد.
میتوانید از چای استفاده کنید به این صورت که یک قاشق غذاخوری چای سیاه را با یک فنجان آب ترکیب کنید سپس چای را در یک فنجان آب بجوشانید و اجازه دهید تا چند دقیقه در آن بماند و استراحت کند. بعد از اینکه سرد شد، موهای سفیدتان را به این محلول آغشته کنید و بعد با آب بشویید. این کار را هر دو هفته یک بار تکرار کنید تا تمام موهای سفید رنگ بگیرند.
معروف ترین رنگ طبیعی حناست؛ شما میتوانید 2 قاشق چایخوری برگ چای سیاه را با 4 قاشق غذاخوری پودر خالص حنا و یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کرده و سپس حنا را در یک فنجان آب بریزید و اجازه دهید چند ساعت تا یک شب در آن خیس بخورد. چای سیاه را هم در یک فنجان آب بجوشانید و بعد از اینکه سرد شد، آن را به حنا اضافه کنید. سپس آبلیمو را به آن اضافه نمایید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.
این رنگ مو را یک ساعت روی موهایتان بمالید و بعد با آب و شامپو بشویید و هر ماه آن را تکرار کنید تا سفیدی موهایتان را به طور کامل بپوشاند.
راه دیگر برای پوشاندن مو سفید استفاده از قهوه است یک ظرف بزرگ قهوه خالص را دم کنید و اجازه دهید تا قهوه‌تان کاملا غلیظ شود. بعد از اینکه سرد شد، موهایتان را به آن آغشته کنید و اجازه دهید تا 20 دقیقه روی موهایتان باقی بماند و بعد با آب بشویید.
این رنگ مو برای پوشاندن سفیدی موها بسیار عالی است و همچنین رنگ قهوه‌ای بسیار خوشرنگی هم در موهایتان ایجاد می‌کند. آن را هر هفته دو بار تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
رنگ موی طبیعی قهوه ای روشن
سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو، دو قاشق غذاخوری حنا و یک قاشق غذاخوری وسمه را مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موهای تان را آبکشی کنید.
دو قاشق غذاخوری حنا، سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری وسمه را با مقداری آب خمیر کنید و روی سر بمالید. اجازه دهید دو ساعت بماند و بعد آن را بشویید.
30 گرم بابونه را در آب بجوشانید و با 15 گرم حنا (یا روناس)، 30 گرم قهوه و 20 گرم اقطی مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. بعد از دو ساعت آن را بشویید.
راه دیگر استفاده از مریم گلیست چند عدد برگ مریم گلی را در 2 فنجان آب بجوشانید و بگذارید تا سرد شود. سپس موهایتان را به آن آغشته کنید و بعد از دو ساعت آن را بشویید. مریم گلی یکی از موثرترین رنگ موهای طبیعی برای موهای سفید و خاکستری است.

http://www.banounews.ir/fa/News/170022/رنگ-کردن-موهای-سفید-با-رنگ-گیاهی
بستن   چاپ