آریا بانو
تاثیر داشتن خواهر بر سلامت روان
يکشنبه 26 خرداد 1398 - 11:08:55
آریا بانو -
تاثیر داشتن خواهر بر سلامت روان
٣٦٥
١
روزیاتو / داشتن خواهر و برادر حقیقتاً یک نعمت است، به ویژه اگر که خواهر باشد. شاید خواهرتان گاهی بی اجازه سراغ وسایل تان برود، غذایتان را بخورد یا برایتان دردسر درست کند و به همین خاطر شما را تا مرز جنون برساند، اما در عین حال، او یکی از نزدیک ترین حامیان، دوست، همبازی و شریک خرابکاری های شما است. و البته که این فهرست هم انتهایی ندارد و تا ابد می توان در مورد مزیت های خواهرها صحبت کرد. اما یک نکته ای که بسیاری از مردم از آن بی خبرند ارتباطی است که میان داشتن خواهر و سلامت روان ما وجود دارد، موضوعی که دانشمندان در تحقیقات علمی خود به آن پرداخته اند. در حقیقت محققان می گویند داشتن خواهر برای سلامت روان ما مفید است. در ادامه به یافته های تحقیقات علمی خواهیم پرداخت و می خواهیم ببینیم داشتن خواهر چطور می تواند به سلامت روان کمک کند.
فایده داشتن خواهر برای سلامت روان
بر هیچکس پوشیده نیست که خانواده تأثیر بسیار زیادی در شکل گیری شخصیت ما دارد. اما خواهر و برادرهای ما تأثیر ویژه تری بر ما دارند. این نتیجه ی تحقیقی است که بر روی حدود 400 خانواده ی دارای 2 فرزند یا بیشتر انجام شد. به گفته ی محققان، خواهر و برادرها 2 برابر بیشتر از والدین ما را به انجام کارهای خوب سوق می دهند. آن ها باعث می شوند ما به دیگران کمک کنیم و با آن ها مهربان باشیم. تک فرزند نبودن کمک می کند از حس نوع دوستی و همدردی برخوردار شویم، مسأله ای که عادت کمک به افراد ضعیف تر و مراقبت از آن ها را در ما به وجود می آورد.
این تحقیقات نشان داده فارغ از مسأله ی تفاوت سنی، داشتن خواهر، احساس گناه، ترس، تنهایی و کمبود محبت را در ما از بین می برد. گاهی برای فرزندان راحت تر است رازها و تردیدهای خود را با هم سن و سالان شان درمیان بگذارند تا با پدر و مادر خود. و خواهر می تواند همان دوست خوبی باشد که می توانید شخصی ترین رازهایتان را با او در میان بگذارید. علاوه بر این، خواهرتان به شما کمک می کند گرفتار افسردگی نشوید و اضطراب کمتری داشته باشید. در عین حال، دعواها و کشمکش های میان فرزندان خانواده می تواند تأثیر مثبتی در توانایی کنترل احساسات و رو به راه کردن اوضاع داشته باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/170073/تاثیر-داشتن-خواهر-بر-سلامت-روان
بستن   چاپ