آریا بانو
چرا زنان عاشق مردان سن بالا می‌شوند؟
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 1:03:48 PM
آریا بانو -

روزیاتو / شاید هر زنی مایل نباشد شریک زندگی اش فاصله ی سنی زیادی با خودش داشته باشد، اما شکی نیست که مردان سن بالا همیشه برای عده ای از زنان جذاب هستند. در چنین روابطی شاید اختلاف سنی زیاد زن و مرد، بیش از هر چیز دیگری به چشم بیاید اما این مسأله چیزی از عاشقانه بودن چنین رابطه ای کم نمی کند. اما اینکه چرا بعضی زنان به مردان سن بالا تمایل دارند، سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.
1- پخته تر هستند
یک باور رایج این است که زنان زودتر از مردان به پختگی می رسند. به همین دلیل است که مردان جوانی که می خواهند قبل از ورود به یک رابطه ی جدی، کماکان چیزهای مختلفی را تجربه و دنیا را کشف کنند، شریک عاطفی مناسبی برای آن ها نیستند.
مردان سن بالا برای زنانی که آمادگی تعهدات جدی تر و تشکیل خانواده را در خود می بینند، قابل اعتمادتر و جذاب تر هستند. چون احتمال اینکه این مردان دوره ی بی ثباتی شان را سپری کرده و به دنبال یک رابطه ی بلند مدت و پایدار باشند، بیشتر است.
2- بیشتر می دانند
تجربیاتی که با بالا رفتن سن و چشیدن سرد و گرم روزگار به دست می آیند، آدم ها را به افراد عاقل تر و داناتری تبدیل می کنند. تحقیقات نشان داده مردان سن بالا باهوش تر از مردان جوان هستند، که احتمالاً علت آن تجربیات بیشتری است که از زندگی کسب کرده اند.
زنان این یافته ی علمی را تأیید می کنند. آن ها مطمئن هستند که مردان سن بالا تجربیات فراوانی از زندگی دارند که درس های زیادی به آن ها آموخته است. این دانایی در صحبت های آن ها کاملاً مشهود است.
3- می دانند از زندگی چه می خواهند
یک ویژگی دیگر که زنان را مجذوب مردان سن بالا می کند این است که این مردان آشفتگی کمتری در زندگی خود دارند که به معنای ثبات بیشتر است. آن ها دقیقاً می دانند که از زندگی چه می خواهند، چطور می توانند آن را به دست بیاورند و خواسته ی آن ها چقدر ارزش سعی و تلاش را دارد. به همین دلیل است که آن ها معمولاً وقت دیگران را با بازی دادن آن ها تلف نمی کنند. و باز هم به این دلیل است که اگر پای رسیدن به کسی در میان باشد که به کمک یا توصیه ی آن ها نیاز دارند از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
4- ثبات مالی بیشتری دارند
بیشتر زنان در زندگی خود به دنبال امنیت مالی هستند. چون زمانی که تشکیل خانواده می دهند، می خواهند مطمئن باشند که مرد زندگی شان پول کافی برای تأمین نیازهای آن ها و فرزندان شان را دارد. این همان برتری ای است که معمولاً مردان سن بالا نسبت به مردان جوان دارند.
مردان در اواخر دهه ی بیست زندگی خود معمولاً پول و پس انداز کمتری نسبت به مردان سن بالاتر دارند. چون جوان ترها هنوز در حال تلاش برای رشد و ارتقاء خود و کارشان هستند. آن ها به دنبال فرصت های مالی هستند و خانواده معمولاً در اولویت آن ها قرار ندارد.
5- به معنای واقعی کلمه شریک عاطفی و زندگی هستند
یک عشق پخته با صبوری، توجه، اعتماد و گاهی استقلال معنی می شود. اما جوان ترها معمولاً یک ذهنیت صفر و صد نسبت به زندگی دارند، درگیر توفان احساسات می شوند و برخورد متعصبانه ای با مسائل دارند. در یک رابطه ی عاطفی اگر دست کم یکی از طرفین حاضر به کوتاه آمدن یا حداقل شروع به صحبت درباره ی مشکلات باشد، جای امید هست که آن رابطه ادامه پیدا کند.
به همین دلیل است که زنان قدر مردانی را می دانند که به معنای واقعی کلمه شریک عاطفی و زندگی شان هستند، نه آن هایی که می خواهند کاری کنند که دنیا فقط به دلخواه خودشان باشد. زنان نیازی ندارند کسی به آن ها بگوید چه کاری را انجام دهند یا حتی به آن ها «اجازه» ی انجام کاری را دهد. تنها چیزی که اهمیت دارد، برقراری عدالت در رابطه است.
6- مشکلی با کمک به زن زندگی شان ندارند
زن ها در انجام کارهای خانه نیاز به کمک دارند و از قرار معلوم، مردان سن بالا تعصب کمتری در مورد این مسأله دارند. برای مثال، بعضی از این مردان شستن ظرف ها یا حتی لباس های خودشان را به عهده می گیرند.
7- رفتار با خانم ها را بلدند
مردان سن بالا از روابط عاطفی قبلی خود تجربیات زیادی کسب کرده اند و این بدان معنی است که فرصت کافی برای یاد گرفتن رفتار درست با خانم ها را داشته اند.
علم به اینکه چه چیزی یک رابطه ی عاشقانه را با شکست مواجه می کند یا به آن تداوم می دهد، برای مردان سن بالا یک امتیاز محسوب می شود. آن ها می دانند که زنان معمولاً به چه چیزی نیاز دارند و چه چیزی آن ها را خوشحال می کند. این مردان یاد گرفته اند که چطور جلوی به وجود آمدن مشکلات معمول روابط عاطفی را بگیرند (یا دست کم تلاش می کنند که جلویشان را بگیرند). این مسأله حفظ رابطه را بسیار ساده تر می کند.
8- کاریزماتیک هستند
مردان سن بالا از جذابیت خاصی برخوردارند که زنان را مسحور خود می کند. این جذابیت در وهله ی اول مربوط به ظاهر آن ها می شود. چین و چروک دور چشم ها، موهای جو گندمی و ریش های خاکستری آن ها همان ویژگی هایی هستند که ظاهر این مردان را خاص می کند. آن ها همچنین روش منحصر به خودشان را برای معرفی و ابراز خود دارند و رفتار و حرکات آن ها برای زنان جذابیت دارد. علاوه بر این، برخلاف مردان جوان، آن ها معمولاً دیگر پیرو مدهای گذرا نیستند و استایل خاص خودشان را پیدا کرده اند، ویژگی ای که آن ها را متفاوت و برجسته می کند.
9- از کاه کوه نمی سازند
برای زنان بسیار مهم است که مرد زندگی شان اهل غلو کردن و بدون فکر عمل کردن نباشد و درگیر احساساتش نشود. از قرار معلوم این توانایی ای است که مردان سن بالا اغلب از آن برخوردارند.
این مردان معمولاً از کاه کوه نمی سازند و در برخورد با مسائل درگیر احساسات غلو آمیز نمی شوند. آن ها ترجیح می دهند بر سر مشکلات عادی بحث و مشاجره نکنند. اگر هم مشکل جدی ای وجود داشته باشد، آن ها ترجیح می دهند با آرامش و سر صبر و حوصله، مانند یک انسان بالغ در مورد آن صحبت کنند و راه حلی پیدا کنند که هر دو طرف بحث را راضی کند.
10- احساس امنیت می دهند
طبق هرم سلسه مراتب نیازهای مازلو، احساس امنیت یکی از نیازهای اساسی ما است. اما چیزی که به یک زن در زندگی روزمره اش احساس امنیت و راحتی می دهد، در حقیقت مجموع مواردی است پیشتر ذکر شد.
زنان برای زندگی مشترک خود به شریک عاطفی ای نیاز دارند که به آن ها احساس امنیت مالی بدهد و قابل اعتماد باشد تا بدانند زندگی شان در چه مسیری قرار خ

http://www.banounews.ir/fa/News/170184/چرا-زنان-عاشق-مردان-سن-بالا-می‌شوند؟
بستن   چاپ