آریا بانو
اورژانس پوست و مو در تابستان
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 09:56:37
آریا بانو -
اورژانس پوست و مو در تابستان
٢٨
٠
خراسان / ممکن است شماگزینه های متعددی را برای ضدآفتاب بررسی کنید اما خوب است روی مواد داخل آشپزخانه تان هم کمی تمرکز کنید.مطمئنا غذاهایی که می خوریم می تواند به ما برای محافظت از پوست کمک کند. به گفته یکی ازکارشناسان آکادمی پوست آمریکا ، حفاظت از نورخورشید با کرم های ضد آفتاب ، عینک و کلاه مهم است اما من مواد غذایی را ترجیح می دهم .حتی در زمانی که فکر می کنید درمعرض نورآفتاب قرار ندارید هم ممکن است از آسیب آن درامان نباشید بنابراین باید مواد مغذی بدن تان به اندازه کافی باشد تا دربرابرآسیب اشعه خورشید درامان باشید. غذا های مختلفی وجود دارند که درمقابل چین و چروک پوست مقاومت می کنند اما راه حل اصلی آن آنتی اکسیدان است.
ساز وکار ترکیبات ضد پیری
کاروتنوئیدها رنگدانه میوه هاست، این رنگدانه ها همراه با EGCG چای سبز ورزوراترول انگور قرمز واسید الازیک انواع توت، محافظ قوی دربرابر نورخورشید است.
ساز و کار عمل آن ها طوری است که کاروتنوئیدها و پلی فنول ها در پوست جمع می شود و طیف نور خورشید را جذب
می کند .
درست به همین دلیل تنوع رنگ را در میوه های این فصل شاهد هستیم .
پوست این میوه ها به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی ، ویتامین C و Eاز آسیب رادیکال های آزاد به سلول هایی که درمعرض اشعه UV قرار می گیرند، محافظت می کند.در واقع آسیب به پروتئین مانند کلاژن و الاستین باعث چین وچروک ، ازدست رفتن خاصیت کشسانی و بروز لکه های قهوه ای روی پوست می شود.
تمهیدات خاصی وجود دارد که می‌توان با آگاهی از این روش‌ها، پوستی سالم داشت.
صورت را با آب بشویید
این کار بهترین اقدامی است که برای مراقبت از پوست می توان انجام داد.
استفاده از تونر بعد از شست ‌وشو مناسب است. بهترین هیدروسل‌ها یا تونر برای مراقبت از پوست، روغن‌های استوقودوس و رز است که پوست را برای جذب محصولات پوستی آماده می‌کند.
ضد آفتاب را به استخر هم ببرید !
در استخرهای روباز هم بهتر است از ضد آفتاب استفاده کنید تا دچار سوختگی پوست و قرمزی بعد از استخر نشوید.
برای پوشش موها حتما از کلاه استفاده کنید.
نوجوان ها و کرم ضد آفتاب
نوجوان هایی که جوش و آکنه مهمان ناخوانده صورت شان است، بهتر است از کرم هایی که درصد چربی کمتری دارد، استفاده کنند.
در این روزها چون موها نیز خشک است و رطوبت کمی دارد، بهتر است از لوازمی که مو را خشک تر می کند استفاده نکنید مانند اتوی مو و سشوار . از ماسک های آبرسان برای موها استفاده کنید.
اگر زیاد فست فود می خورید!
اگر تغذیه مناسبی ندارید، در هفته چند بار فست فود میل می کنید و آب کافی هم مصرف نمی کنید، موهای شما چه تقصیری دارد که این کم آبی را تحمل کند؟ همه ما دوست داریم در هر شرایطی موهای زیبا و خوش رنگ داشته باشیم . از ماسک تقویت مودر این فصل بیشتر استفاده کنید به ویژه اگر موهایتان فر است و در هوای آلوده هم زندگی می کنید.
استفاده از دستکش
برای شست و شو حتما از دستکش استفاده کنید تا دست در تماس با شوینده خشک نشود .
اگر مجبور هستید دست ها را ضد عفونی کنید، به جای الکل ازژل های هیدرو الکلیک استفاده کنید .
نویسنده : مهین رمضانی | خبرنگار

http://www.banounews.ir/fa/News/170214/اورژانس-پوست-و-مو-در-تابستان
بستن   چاپ