آریا بانو
میکروپیگمنتیشن یا زیبایی دائمی چیست؟
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 21:28:15
آریا بانو -
میکروپیگمنتیشن یا زیبایی دائمی چیست؟
١٦١
٠
نمناک / آیا درباره روش میکروپیگمنتیشن چیزی شنیده اید ؟ شاید حتی نتوانید به درستی این کلمه را تلفظ کنید و چیزی بدرباره آن نشنیده باشید اما باید بگوییم این روش راز زیبایی دائمی خانم هایی است که همیشه آراسته هستند و چهرهٔ آخر شب آن ها با اول روز تفاوتی ندارد و انجام آن به سختی تلفظش نیست . این بخش از بهداشت و سلامت شما را با این روش و همه آن چیزهایی که باید درباره آن بدانید آشنا می کند.
امروزه بیشتر خانم ها دلشان می خواهد همیشه آراسته باشند اما شاید فرصت و حوصله اینکه هر روز دستی به صورت ببرند نداشته باشند ، میکروپیگمنتیشن راز زیبایی این خانم هاست . میکروپیگمنتیشن القای ریزدانه های رنگی در حد فاصل قسمت رویی (اپیدرم) و زیرین(درم) پوست است. این کار برای رنگین کردن نواحی مورد نظر انجام می شود .
روش انجام میکروپیگمنتیشن چیست؟
میکروپیگمنتیشن روشی است که در آن پیگمنتر یا کاربر با استفاده از دستگاه های استاندارد و وسایل یک بار مصرف استریل برای انجام یک آرایش دائمی اقدام می کند. پیگمنتر مهمترین عامل انجام یک میکروپیگمنتیشن موفق و ایمن می باشد. پیگمنتر آموزش دیدهبرای سلامتی شما اهمیت قائل است و از دستگاهها و مواد مصرفی مجاز برای شما استفاده خواهد نمود . در این روش پیگمنتر رنگدانه های زیست سازگار را درعمق مشخصی از لایه پوست می کارد به طوری که پوست آسیبی نبیند . برای بازسازی طبیعی، متعادل سازی و جلوه بخشیدن به چهره از روش میکروپیگمنتیشن استفاده می شود و این روش موجب زیبایی بیشتر چهره می گردد.
کاربردهای زیبایی و پزشکی میکروپیگمنتیشن
این روش کاربردهای فراوانی در زیبایی و پزشکی دارد که عبارتند از :
تقویت مژه برای مژه های کم پشت
بهبود ظاهر پلک ها
بهبود خط لب
ایجاد خط چشم دائمی پلک بالا و پایین
اضافه کردن یا جایگزین کردن ابرو
طراحی و قرینه سازی ابرو ها با تکنیک های مختلف به عنوان مثال هاشور ابرو، سایه ابرو و ...
سایه چشم پلک بالا و پایین که به آن به آن هاشور خط چشم یا هاشور مژه می گویند.
هاشور رژلب جهت قرینه سازی لب یا حجیم سازی لب
از بین بردن سفیدی بیش از حد لب ها و یا سیاهی دور لب
میکروپیگمنتیشن چه کاربردهایی دارد؟
مخفی کردن قسمت های بی مو در بیماران دارای جای زخم روی فرق سر
بازسازی هاله سینه برای بیمارانی که سرطان سینه داشته اند.
آرایش چشم برای افرادی که به مواد آرایشی آلرژی دارند.
از بین بردن لک ها یا اسکارهای پوستی
از بین بردن جای بخیه
مداوای مشکلاتی مانند ویتیلیگو (بیماری برص یا پیسی) یا اصلاح جای زخم یا کلوئید
تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتو
میکروپیگمنتیشن با تاتوتفاوت هایی دارد.
1.تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتو این است که در میکروپیگمنتیشن رنگ مانند دانه های مو و در جهت رویش موهای ابرو روی پوست می نشیند و مثل تاتو دیگر یک کادر پررنگ و ناجور وجود ندارد، فقط تارهایی مانند مو با سوزن نازکی داخل ابرو کشیده می شوند که خیلی هم پررنگ و مشخص نیستند بلکه رنگی طبیعی دارند.
2.تفاوت دیگر در دستگاه میکروپیگمنتیشن است. امروزه دستگاه هایی برای این کار استفاده می شود که ارتباط اجزای ثابت آن با قسمت های قابل تعویض و یکبار مصرف شان قطع شده و اصطلاحا جریان برگشتی به عقب ندارند و تضمینی بر سلامت انجام آن از نظر انتقال نیافتن بیماری از فردی به فرد دیگر است .
تفاوتهای میکروپیگمنتیشن و تاتو
3.میکروپیگمنتیشن برخلاف تاتو که برای نقاشی کردن روی بدن استفاده می شود، درد و خونریزی کمتری دارد و ماندگار تر است. آسیب کمتری به پوست وارد می کند و با تکرار ترمیم چند سال یک بار رنگ آن به قرمزی یا سبزی نمی زند .
4.در روش میکروپیگمنتیشن بسته به نوع پوست و ویژگی های بدن افراد، التهاب و زخم بسیار کم است و فرد می تواند به راحتی در اجتماع ظاهر شود.
5.سوزن از مهمترین عوامل تعیین کننده در کیفیت میکروپیگمنتیشن است . کارتریج دستگاه یکبار مصرف است و به جای سوزن های یکبار مصرف در دستگاه های سنتی تاتو به کار می رود که با سیستم بسته ای که دارند، تضمین کننده عدم برگشت خون و انتقال ترشحات از فردی به فرد دیگر است. سوزن کارتریج های استاندارد کاملا تیز بوده و با حداقل تخریب بافت، کاشت رنگدانه ها را به نحو مناسبی انجام میدهند .
برای انجام میکرو پیگمنتیشن کجا برویم؟
برای انجام میکرو پیگمنتیشن به مراکز آرایشی مجاز که دستگاه های پیشرفته دارند و دوره های آموزشی لازم را گذرانده اند مراجعه کنید. گواهی آموزشی پیگمنتر را از او بخواهیدو از گواهی وزارت بهداشت و مجاز بودن رنگ و دستگاه او مطمئن شوید . برای زیبا تر شدن تن به هر کاری ندهید و میکروپیگمنتیشن را به شرط سلامت و ایمنی انجام دهید.
پزشکان چه می گویند؟
پزشکان از این روش برای درمان ضایعات پوستی، اسکار ها، سوختگی، ترمیم ابرو ، علامت گذاری در آندوسکوپی ها، میکروپیگمنتیشن قرنیه، درمان ضایعات پوستی با منشاء ویروسی و...استفاده می کنند و جراحان پلاستیک به عنوان آخرین مرحله درمان وقتی دیگر چاره ای به جز باز گرداندن رنگ طبیعی از طریق میکروپیگمنتیشن ندارند جهت درمان درمان لب شکری استفاده می کنند.
زیبایی به چه قیمتی ؟!
پوست از حساسترین عضوهای بدن است که دائما به مراقبت احتیاج دارد پس زمانی که این روش را انجام دادید باید از پوستتان مراقبت نمایید تا کمترین آسیب را ببیند.
دقت کنید دستگاه ها، رنگ ها و ملزومات مصرفی مورد استفاده باید براساس اصول پزشکی تهیه و تولید شده باشند تا عوارض کمتری داشته باشد.
لازم است هنگام مراجعه برای انجام روش میکروپیگمنتیشن دقت کنید که پیگمن تر دوره های آموزشی میکروپیگمنتیشن، تکنیک های انجام کار، اصول زیبایی شناختی و طراحی چهره را گذرانده باشد.
مراجعه به یک مرکز آرایشی غیر مجاز و سپردن این روش به یک پیگمنتر ناشی می تواند به غیر از عوارض پوستی مشکلات روحی و روانی برایتان ایجاد نماید زیرا این آرایش ها دائمی است .
اهمیت رنگ در روش میکروپیگمنتیشن
اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای میکروپیگمنتیشن بسیار بالا است و استفاده از رنگهایی که بر اساس اصول بهداشتی تولید نشده اند، سلامتی افرادبه خطر می اندازد.
برای عدم وجود حساسیت به رنگ میکروپیگمنتیشن 7 روز قبل از انجام عمل آزمون رنگ و حساسیت انجام می شود که نتایج آن نشان می دهد حساسیت دارید یا خیر . برای انجام آن این تست مقدار کوچکی از رنگدانه جداگانه به پوست وارد می شود .
تغییر یا پاک کردن رنگ در روش میکروپیگمنتیشن
در میکروپیگمنتیشن امکان اصلاح رنگ وجود دارد ولی حذف رنگ مستلزم گذشت زمان است و شانس ازبین بردن کامل آن با لیزر کم است.
آیا میکروپیگمنتیشن درد هم دارد؟
این فرایند بدون درد نیست اما می توان درد آن را با استفاده از بی حس کننده های موضعی و در مواردی بلوک کردن اعصاب ناحیه کم کرد.چ

http://www.banounews.ir/fa/News/170488/میکروپیگمنتیشن-یا-زیبایی-دائمی-چیست؟
بستن   چاپ