آریا بانو
آموزش مانیکور ناخن در خانه
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 18:41:53
آریا بانو -
آموزش مانیکور ناخن در خانه 2
٢٠٢
٠
زیبامون/ خیلی از کارهایی که در سالن های زیبایی و مراکز مانیکور و پدیکور انجام میشن، به راحتی در منزل قابل انجام هستن و براتون خیلی اقتصادی تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود و در وقتتون هم صرفه جویی میشه، مخصوصا اگه چند بار انجامشون بدید و توی اون کار، حرفه ای بشید که دیگه عالی میشه. مانیکور ناخن در خانه هم دقیقا همین مزیت رو داره و به شما اجازه میده که همیشه، دست های زیبا و ناخن های مرتبی داشته باشید.
در ادامه، روش بسیار ساده ای رو برای مانیکور کردن ناخن ها + لوازم مورد نیاز این کار رو بهتون آموزش میدیم که حتی اگه مبتدی هم باشید، می تونید انجامش بدید.
لوازم مورد نیاز:
لاک پاک کن غیر استونی (لاک پاک کن استونی به ناخن ها آسیب میزنه)
پد یا دستمال کاغذی
سوهان ناخن
بافر ناخن
کاسه بزرگ آب گرم
پوشر ناخن
قیچی کوتیکول
کرم یا روغن کوتیکول
اسکراب دست
بیس کت
لاک ناخن
تاپ کت
مرحله اول: پاک کردن لاک
اول از همه باید تمام لاک قدیمی روی ناخن رو پاک کنید. با یه پد پنبه ای یا دستمال کاغذی و مقدار لاک پاک کن غیر استونی، این کار رو انجام بدید. بهتره از توپ های پنبه ای استفاده نکنید، چون به ناخن ها می چسبن و باعث میشن مانیکورتون خوب نشه.
مرحله دوم: سوهان و بافر کشیدن
ناخن ها رو خوب خشک کنید و با یه سوهان ناخن غیر فلزی، اونا رو مرتب کنید و شکل دلخواهتون رو ایجاد کنید. سوهان ناخن فلزی به بافت ناخن آسیب می زنه و باعث میشه که شکننده و شاخی بشه. بعد از اون، از بافر ناخن برای براق و شاینی کردن ناخن ها استفاده کنید. بافر ناخن، سطوح مختلفی داره که کارایی متفاوتی هم دارن و از سمتی که باعث میشه سطح ناخن ها صیقلی و براق بشن، استفاده کنید.
مرحله سوم: پوشر کوتیکول
حالا به مدت 10 دقیقه، ناخن ها رو در آب گرم قرار بدید و اجازه بدید خوب خیس بخورن. با قیچی کوتیکول یا میله کاتر کوتیول، پوست های اضافی اطراف ناخن ها رو جدا کنید تا کاملا مرتب بشن و بعد به اطراف ناخن، کرم یا روغن بزنید تا کاملا نرم بشن و با پوشر کوتیکول، قسمت هایی از کوتیکول که به ناخن چسبیدن رو به عقب بزنید تا گردی ناخن ها، کاملا مرتب بشه.
نکته : مواظب باشید که به بافت ناخن و پوست اطراف اون آسیب نزنید، کوتیکول ناخن، بخش محافظت کننده ناخن هاست و منظور از جدا کردن یا به عقب زدن اون، فقط بخش های اضافی هست تا مرتب بشه.
مرحله چهارم: اسکراب و لایه برداری
این مرحله رو در سالن های بزرگ برای ماساژ و برطرف کردن سلول های مرده سطح پوست انجام میدن که باعث میشه پوست دست ها، کاملا نرم و روشن بشه. شما هم توی خونه انجامش بدید. فقط کافیه مقدار کمی لایه بردار و اسکراب دست رو به پوست دست و ناخن ها بمالید و چند دقیقه ماساژ بدید و بعد دست ها رو بشورید.
مرحله پنجم: بیس کت
بعد از اینکه دست ها رو کاملا شستید و خشک کردید، باید بیس کت بزنید. بیس کت، شبیه برق ناخن هست و کمک می کنه تا لاک ناخن، خیلی بهتر روی ناخن ها بنشینه و دوام و ماندگاری بیشتر داشته باشه. حتما این لایه رو بزنید!
مرحله ششم: لاک زدن
حالا باید لاک بزنید. هر رنگی که دوست دارید رو انتخاب کنید و روی ناخن ها بزنید یا اینکه می تونید ناخن ها رو فرنچ کنید که آموزشش رو در لینک زیر قرار دادیم:
برای لاک زدن، بهتره که اول از قسمت مرکزی ناخن شروع کنید و بعد دو طرف ناخن رو لاک بزنید و بعد 2 دقیقه منتظر بمونید و لایه دوم رو بزنید.
مرحله هفتم: تاپ کت
بعد از خشک شدن کامل لاک ناخن، باید تاپ کت بزنید. تاپ کت از لب پر شدن لاک جلوگیری می کنه و ماندگاری لاک روی ناخن رو افزایش میده.
سعی کردیم در این آموزش، مراحل بیس و پایه مانیکور ناخن رو بهتون بگیم تا بتونید با کمترین هزینه و زمان، دست ها و ناخن های زیباتری رو به خودتون هدیه بدید. هر 10 روز تا 2 هفته یک بار، این مراحل رو انجام بدید.

http://www.banounews.ir/fa/News/170624/آموزش-مانیکور-ناخن-در-خانه
بستن   چاپ