آریا بانو
کاربرد زيتون همراه خوراک نيروبخش و پاک‌کننده دستگاه گوارش است
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 3:18:46 PM
تسنيم - خانواده و جوانان
بانو نيوز - يک کارشناس پزشکي سنتي گفت: اگر ميوه به با خوراک يا پس از خوراک خورده شود, مايه فساد و گوارش نشدن مواد خوراکي مي‌شود؛ کاربرد زيتون‌پرورده در آب و نمک در ميان غذا، نيروبخش و پاک‌کننده دستگاه گوارش است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران پويا؛ محسن ناصري درباره آداب غذا خوردن اظهار کرد: لازم است غذا صرفاً هنگام گرسنگي صادق ميل شود همچنين فرد قبل از سير شدن کامل دست از غذا بکشد تا به معده و دستگاه گوارش فشار نيايد.
رعايت نظم در خوردن غذا
وي افزود: اگر هميشه سر ساعت معيني غذا خورده شود بدن به اين وضعيت عادت مي‌کند, در بدن هر فردي واکنش‌ها و فعاليت‌هاي حياتي با نظم و ترتيب و سر ساعت انجام مي‌شود.
اين متخصص طب سنتي تصريح کرد: اگر غذا به خوبي جويده شود به طوري که غذا کاملاً له و نرم شود، معده به راحتي مي‌تواند آن را هضم کند؛ نظم و ترتيب در زمان تغذيه و خواب باعث مرتب و منظم شدن واکنش‌ها و اعمال حياتي بدن به خصوص فعاليت‌هاي دستگاه گوارش و موجب سلامتي بدن مي‌شود.
ناصري ادامه داد: براي اينکه طبيعت انسان شوق به خوردن غذا داشته باشد، لازم است از خوردن يک نوع غذا در طولاني‌مدت پرهيز کرد.
وي خاطرنشان کرد: سرعت هضم و جذب ميوه زياد است لذا بهتر است قبل از غذا خورده شود چون به سرعت استحاله پيدا کرده و زود از معده خارج و جذب بدن مي‌شود.
اين متخصص طب سنتي اضافه کرد: اگر "ميوه به" با غذا يا بعد از غذا خورده شود, موجب فساد و هضم نشدن مواد غذايي مي‌شود؛ مصرف زيتون پرورده در آب و نمک در وسط غذا، مقوي و پاک‌کننده دستگاه گوارش است.
انتهاي پيام/

http://www.banounews.ir/fa/News/17082/کاربرد-زيتون-همراه-خوراک-نيروبخش-و-پاک‌کننده-دستگاه-گوارش-است
بستن   چاپ