آریا بانو
بيش از 85هزار نفر از بانک ملي و ملت تسهيلات ضربتي ازدواج گرفتند
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 3:44:07 PM
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران- ایرنا- شمار افرادی که تا نوزدهم شهریورماه در بانک های ملی و ملت از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند شدند، به 85 هزار و 427 نفر رسید.

به گزارش دوشنبه تارنمای بانک ملی، مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: با اجرای طرح پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، صف دریافت این تسهیلات در این بانک حذف شد.
«محمدرضا حسین زاده» اضافه کرد: از آغاز مردادماه که اجرای طرح ضربتی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج آغاز شد تا امروز 50 هزار و 927 فقره از این تسهیلات را پرداخت کردیم که ارزش آن پنج هزار و 351 میلیارد و 845 میلیون ریال است.
حسین زاده یادآوری کرد: طرح پرداخت ضربتی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل منابع قرض الحسنه پس انداز بانک ها به میزان بیش از 500 هزار فقره تعهد شده است و بانک ملی ایران پرداخت حدود 20 درصد آن را بر عهده دارد.
** پرداخت 34500 فقره وام در بانک ملت
بانک ملت نیز اعلام کرد: از آغاز طرح ضربتی وام ازدواج تا نوزدهم شهریور، این بانک 34 هزار و 500 نفر را به خانه بخت فرستاد.
مبلغ تسهیلات ازدواج پرداختی در بانک ملت در این طرح نزدیک سه هزار و 597 میلیارد ریال بود.
بانک ملت قرار است در طرح ضربتی اعطای تسهیلات ازدواج، 75 هزار فقره وام به زوج های جوان پرداخت کند.
به گزارش ایرنا، طرح ضربتی وام ازدواج از آغاز مردادماه امسال با مشارکت بانک های ملی، صادرات، تجارت، ملت، کشاورزی، سپه، مسکن، توسعه تعاون، رفاه کارگران، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان آغاز شده است و تا پایان شهریور ادامه دارد.
بر اساس آمار بانک مرکزی در 6 هفته اجرای این طرح، در مجموع بیش از 310 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به میزان یکصد میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شد که سهم مناطق محروم 80 هزار فقره بود.
هدف از اجرای این طرح، حذف صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج جوانان است و از این رو، بانک مرکزی از متقاضیان وام ازدواج می خواهد در صورت تعیین شعبه در سامانه وام قرض الحسنه ازدواج، به سرعت برای ارائه مدارک به آن شعبه مراجعه کنند.
اجرای این طرح 10 روز دیگر یعنی تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/17091/بيش-از-85هزار-نفر-از-بانک-ملي-و-ملت-تسهيلات-ضربتي-ازدواج-گرفتند
بستن   چاپ