آریا بانو
بعد از فوت شوهرم، بچه‌هایم را می‌زنم!
سه شنبه 4 تير 1398 - 11:14:12
آریا بانو -
بعد از فوت شوهرم، بچه‌هایم را می‌زنم!
١٦٤
٠
خراسان / شوهرم یک سال پیش فوت کرد و خوشی‌هایم را هم با خودش زیر خاک برد. یک دختر و پسر 7 و 4 ساله دارم. بعد از فوت شوهرم، نمی‌توانم با فرزندانم ارتباط خوبی داشته باشم. گاهی کتک‌شان می‌‌زنم. نمی‌دانم باید چه کار کنم؟ خسته شده‌ام.
پاسخ
فوت شوهرتان شرایط زندگی و سبک زندگی شما را تغییر داده و به نظر می‌رسد با شرایط جدید هنوز سازگار نشده‌اید. قبل از هر چیز، نیاز است احساس خود را بیشتر بررسی کنید. آیا احساس خشم دارید و عصبانی هستید؟ اگر این احساس را دارید بررسی کنید از چه چیزهایی عصبانی هستید؟ ارتباط شما با فرزندان‌تان قبل از فوت همسرتان چگونه بوده است؟ آیا قبل از فوت همسرتان هم در برقراری ارتباط با بچه ها مشکل داشته اید؟ لازم است در ابتدا به حال خودتان بپردازید و کارهایی برای خودتان انجام دهید که آرامش‌تان بیشتر شود. برای این‌که روی رابطه با فرزندان‌تان کار کنید باید شما خودتان به میزانی از آرامش رسیده باشید. توجه داشته باشید چون مسئولیت بچه‌ها به طور کامل با شماست، ممکن است گاهی این فشار برای شما اذیت کننده و نیاز باشد از دیگران کمک بگیرید تا این فشار کم شود.
انتظارات و خواسته‌هایتان را به بچه‌ها بگویید
سن فرزندان تان را در نظر بگیرید و با توجه به سن شان با آن‌ها مراوده و ارتباط داشته باشید و نیاز بچه‌ها را هم در نظر بگیرید. اول باید روی رابطه خود با بچه‌ها کار و برای یک یا دو هفته سعی کنید وقت بیشتری را با بچه‌ها بگذرانید و انتظارات و خواسته‌های آن‌ها را بشناسید و بیشتر به آن ها توجه کنید تا دقیق‌تر با روحیه آن‌ها آشنا شوید. در ضمن، شما هم باید انتظارات و خواسته‌های‌تان را به صورت شفاف به آن‌ها بگویید. در قدم بعدی مواردی را که در آن با بچه‌ها به مشکل برخورده‌اید، مشخص کنید و درباره آن ها با بچه‌ها صحبت کنید و چند قانون کوچک بگذارید. سعی نکنید همه مشکلات با فرزندان‌تان را یک جا حل کنید زیرا مقاومت آن‌ها افزایش می‌یابد و کار سخت تر می‌شود. درباره فرزندان تان بیشتر از تشویق استفاده کنید و بچه‌ها را با خود همراه سازید تا شرایط‌تان روز به روز بهتر شود. به عنوان نکته آخر، از شما می‌خواهم فرزندان‌تان را هم درک کنید. آن‌ها هم پدرشان را از دست داده‌اند و حق دارند بعضی رفتارهایشان با گذشته، تفاوت زیادی کرده باشد.
نویسنده : احترام اسماعیل زاده | روان شناس عمومی

http://www.banounews.ir/fa/News/171398/بعد-از-فوت-شوهرم،-بچه‌هایم-را-می‌زنم!
بستن   چاپ