آریا بانو
دختر یا پسر؟ انتخاب با شماست!
چهارشنبه 5 تير 1398 - 10:57:28
آریا بانو -
دختر یا پسر؟ انتخاب با شماست!
٥١
٠
خراسان / دختر یا پسر؟ انتخاب با شماست. تعیین جنسیت؛ قبل از بارداری با مشاوره و انجام توصیه‌های کادر درمانی می‌توانید جنس نوزادتان را تعیین کنید. اینها بخشی از تبلیغات و جملاتی هستند که این روزها در بسیاری از مراکز و کلینیک‌های مربوط به درمان ناباروری دیده می‌شود. تبلیغاتی که نشان از اشتیاق والدین به تعیین جنس فرزندان در ایران دارد. دختر یا پسر پرسشی است که این روزها برای بسیاری از زوج‌ها مطرح است و به همین دلیل هم مراجعه به این مراکز روزبه‌روز بیشتر می‌شود. از IVF و رژیم‌های غذایی گرفته تا ده‌ها متد با نام‌های عجیب و غریب روش‌هایی است که این مراکز برای تعیین جنسیت از آن استفاده می‌کنند. اماکدام روش بهتر جواب می‌دهد؟ شانس موفقیت با روش‌های پرهزینهٔ درمانی است؟ یا اینکه رژیم‌های غذایی می‌تواند مؤثرتر باشد؟ اینها سؤالاتی است که بسیاری از زوج‌ها به دنبال پاسخشان هستند. اما پرسش اصلی در این بین که شاید کمتر به آن توجه می‌شود لزوم چنین اقداماتی از سوی والدین است. اینکه اساساً تعیین جنسیت نوزاد کار درستی است؟ آیا استفاده از این روش‌ها سلامت مادر یا جنین را تهدید نمی‌کند؟ روش‌های درمانی مانند IVF مناسب‌تر است یا استفاده از رژیم‌های غذایی یا اقداماتی چون تغییر میزان PH واژن می‌تواند بهتر و کم‌خطرتر باشد؟
گاهی نیز وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، داشتن فرزند دختر و پسر باعث می شود که خانواده ها تمایل به داشتن فرزندی با جنسیت خاصی باشند.
به دلیل بعضی بیماری های ژنتیکی مانند هموفیلی یا دیستروفی عضلانی دوشن که فقط جنس خاصی را مبتلا می‌کنند ممکن است پزشکان به خانواده ها روش هایی را که احتمال تولد فرزند با جنسیت دختر یا پسر افزایش می‌دهد، پیشنهاد کنند.یکی از این روش های انتخاب جنسیت رژیم های تعیین جنسیت است.تغییردرمیزان مصرف مواد معدنی قبل وابتدای بارداری خطراتی برای نوزاددارد از جمله :
رژیم های تعیین جنسیت با تغییر درمصرف سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم تنظیم می شود وحداقل باید دو ماه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری شروع شود.
بر این اساس به تعدادی از نتایج مطالعات انجام شده اشاره می کنیم:ممکن است متابولیسم، رگ ها، رشد و عملکرد اندام ها را تغییر دهد که می تواند منجر به افزایش خطر بیماری های قلبی چاقی، تغییر عملکرد کلیه و در نهایت دیابت نوع 2 شود.
تاثیر احتمالی کمبود مواد مغذی روی جنین بر بیماری های مزمن افراد موثر است.
مصرف ویتامین ها و مواد معدنی در قبل بارداری و سه ماهه اول بارداری بر وزن زمان تولد و زایمان زودرس موثر هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/171597/دختر-یا-پسر؟-انتخاب-با-شماست!
بستن   چاپ