آریا بانو
یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد
لزوم حضور بیشتر زنان و جوانان در شورایاری‌های محلات تهران
چهارشنبه 5 تير 1398 - 13:00:06
ایسنا - زنان
آریا بانو - یک عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم مشارکت بیشتر زنان و جوانان در شورایاری‌های محلات شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی در نخستین گردهمایی اعضای هیأت‌های اجرایی مناطق 22 گانه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران، گفت: برای داشتن شهری مهربان باید برنامه‌ریزی کنیم و برای تحقق این مهم باید همه در شهر احساس کنند سهم و بخشی دارند تا به این ترتیب مهربانی در شهر محقق شود.
وی افزود: شورایاری‌ها به عنوان نهادی مدنی زمینه تحقق مهربانی در شهر را فراهم می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم. در ساختار اجرایی به دنبال به هم پیوستن هستیم. این مسئله می‌تواند در اداره امور مختلف شهر به ما کمک کند.
وی ادامه داد: قطعاً با تحقق به هم پیوستگی در ساختار اجرایی زمینه شکوفایی و بروز خلاقیت‌ها فراهم می‌شود که این موضوع در حوزه‌های مختلفی از جمله اقتصاد در دنیا مدنظر قرار گرفته و درآمدزایی خلاقیت در دنیا بالاتر از حوزه حمل و نقل و در رتبه پنجم قرار گرفته است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شورایاری‌ها وظیفه حل مشکلات مناطق را بر عهده دارند،گفت: برای مثال اگر در محله مشکل روشنایی وجود دارد، این مشکل توسط شورایاران به اداره برق اطلاع داده می‌شود و در جهت رفع آن پیگیری‌ها توسط آنان انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در دوره سوم شورایاری‌ها سندی تهیه شد که شورایاری‌ها در اعتبار و بودجه محلی تصمیم‌گیر باشند و آموزش بودجه‌نویسی محلی را به شورایاران ارائه دادیم. انتخابات شورایاری‌ها نوعی تمرین در مدیریت شهری است ولی باید توجه داشته باشیم که شورایاری‌ها فعالیت سیاسی نمی‌کنند و ما نیز این موضوع را به‌طور ویژه مورد توجه قرار می‌دهیم.
مسجدجامعی تاکید کرد: محور قرار دادن سیاست سم مهلکی است برای شورایاری‌ها و در واقع سیاسی شدن شورایاری‌ها به دلیل اینکه فعالیت آن‌ها در مسیر اجتماعی است، مناسب نیست.
وی با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات سالم و پرشور با مشارکت همه اقشار محلات گفت: برای هرچه پرشور برگزار شدن این انتخابات برنامه‌هایی خواهیم داشت و جلساتی با نهادهای دینی، سازمان‌های مردم‌نهاد و … برگزار می‌شود. فضا را باید برای مشارکت در انتخابات برای همه اقشار باز کنیم تا شهروندان جایگاه رأی خود را احساس کنند. بخشی از این تبلیغات سراسری خواهد بود و بخش دیگر تبلیغات محلی است که نقش مؤثری دارد.
این عضو شورای شهر تهران به ضرورت مشارکت زنان در حوزه شورایاری‌ها اشاره و اظهارکرد: حضور زنان در دوره سوم بیشتر از دوره چهارم شورایاری‌ها بود. قطعاً همین روند قابل قبول نیست لذا باید در این دوره شاهد حضور بیشتر زنان و جوانان در شورایاری‌های محلات تهران باشیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/171627/لزوم-حضور-بیشتر-زنان-و-جوانان-در-شورایاری‌های-محلات-تهران
بستن   چاپ