آریا بانو
آغاز ثبت‌نام کاندیداهای دور جدید مجامع استانی سازمان‌های مردم نهاد جوانان
پنجشنبه 6 تير 1398 - 02:25:45
آریا بانو - مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از آغاز ثبت نام کاندیداهای دور جدید مجامع استانی سازمان‌های مردم نهاد جوانان خبر داد.

سجاد سالک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فرصت دوره مجامع استانی سمن‌ها امسال به پایان می‌رسد، گفت: در معاونت جوانان مکلف و موظف هستیم که دوره جدید انتخابات مجامع استانی را برگزار کنیم. در این راستا پیش نویس آئین نامه برگزاری انتخابات را تهیه کردیم. این آئین نامه چند روز پیش در نشست با هیئت رئیسه مجمع ملی در مشارکت با خود سمن‌ها نهایی شده است.
وی با بیان اینکه صبح امروز (چهارشنبه) رسماً فراخوان ثبت نام کاندیداها را منتشر کردیم، اظهار کرد: به این ترتیب در تمام استان‌ها مجدد انتخابات مجامع استانی برگزار می‌شود تا مجامع استانی جدید با ترکیب تازه و در ادامه مجمع ملی جوانان جدید را تشکل دهیم.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: آئین نامه جدید نسبت به دوره قبل چند تفاوت جزئی دارد. از جمله اینکه در انتخابات قبلی هر سازمان مردم نهاد می‌توانست هر نماینده‌ای را برای کاندیداتوری معرفی کند، اما در این دوره سمن‌ها را ملزم کردیم که فقط اعضای شورای مرکزی حق کاندیداتوری داشته باشد. همچنین سن اعضای مجمع با توجه به تغییر سن جوانی هم افزایش یافته و افرادی که تا 32 سال تمام داشته باشند می‌توانند در انتخابات کاندیدا شوند.
سالک افزود: البته سن جوانی 34 سال تمام تعیین شده اما دلیل اینکه 32 سال تمام برای شرکت در انتخابات در نظر گرفته شده این است که افراد در طول دوره فعالیت خود از سن جوانی خارج نشوند. این موضوع پیشنهاد خود اعضای سازمان‌های مردم نهاد بود تا ترکیب هیئت رئیسه ها جوان باشد و افراد جوان‌تر بتوانند کاندیدا شوند.
به گفته وی ثبت نام انتخابات از پنجم تیر تا 20 تیر ادامه دارد و زمان آغاز انتخابات در استان‌ها هم از 15 شهریور تا 15 آبان بنا به انتخاب خود استان خواهد بود.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: برای هر استان یک ستاد انتخابات در نظر گرفته شده که به ریاست مدیر کل ورزش و جوانان استان فعالیت می‌کند. در ستاد یک ناظر و نماینده از ستاد مرکزی انتخابات در تهران، به ریاست معاون جوانان نیز شرکت می‌کند. تمام انتخابات‌ نیز با حضور نمایندگان ستاد مرکزی برگزار می‌شود.
سالک با بیان اینکه واجدین حق رأی دادن همه اعضای سمن‌ها و تشکل‌هایی هستند که تا پایان سال 97 موفق شدند اعتبار نامه خود را دریافت کنند، اظهار کرد: از هر سازمان مردم نهاد دو نفر برای رأی دادن معرفی می‌شوند که یک خانم و یک آقا هستند. به این دلیل سهمیه بندی مذکور را در نظر گرفتیم که در ترکیب رأی دهنده‌ها عدالت جنسیتی برقرار باشد و افراد به شکل نابرابری از سوی سمن‌ها معرفی نشوند. هر سمن حق دارد که یک خانم و یک آقا را برای رأی دادن معرفی کند که یک نفر از آنها اجاره دارد که به عنوان کاندیدا معرفی شود.
وی افزود: در نهایت بعد از برگزاری انتخابات دور جدید مجمع استانی از اول آذر تشکیل می‌شود و در بهمن ماه هم مجمع ملی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/171733/آغاز-ثبت‌نام-کاندیداهای-دور-جدید-مجامع-استانی-سازمان‌های-مردم-نهاد-جوانان
بستن   چاپ