آریا بانو
حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"
جمعه 7 تير 1398 - 10:34:44
آریا بانو - صالح علوی‌زاده گفت: اتفاقات نمایش "تایم لپس" که شبیه سریال "بلک میرور" است، در سال 1411 در ایران می‌گذرد.


سرویس تئاتر هنرآنلاین : نمایش "تایم لپس" به نویسندگی امیر نوروزی، طراحی و کارگردانی صالح علوی‌زاده و تهیه‌کنندگی هادی حجازی‌فر از 5 تیرماه ساعت 19 در تئاتر هامون روی صحنه است و بازیگران این نمایش امین اسفندیار، امیر نوروزی، وحید منتظری، نیما سیاری و پگاه زارعیان هستند.
صالح علوی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباه روند شکل‌گیری نمایش "تایم لپس" گفت: در ابتدا طی پروسه‌ای قصد داشتم نمایش "ما سه نفر بودیم" را که سال 96 در تئاتر مولوی اجرا شد و جز پرفروش‌ترین آثار نمایشی این مجموعه بود را بازتولید و با تغییراتی در گروه بازیگری روی صحنه آورم. پس از اینکه تمرینات را آغاز کردم و شروع به دورخوانی کردیم، متوجه شدم که اجرای دوباره آن نمایش دیگر برایم جذابیت ندارد و از بازتولید آن منصرف شدم.
او همچنین در ادامه اضافه کرد: با امیر نوروزی که از بازیگران نمایش یادشده بود به اتفاق براساس فرم اجرای قبلی به یک طرح رسیدیم و از او خواستم که نگارش آن را آغاز کند و پس از نوشتن، بسیار از نمایشنامه خوشم آمد و تصمیم به اجرای آن گرفتم.
کارگردان نمایش "راز بقا" با بیان اینکه موضوع و مضمون نمایش "تایم لپس" حماقتی است که منجر به عذاب وجدان می‌شود، درباره سبک و فضای اجرایی این اثر یادآور شد: فضای این نمایش بسیار مینی‌مال است و این نمایش کمترین میزانسن حرکتی و تغییر در صحنه را دارد. آنچه که در این نمایش برایم بسیار حائز اهمیت بوده است، نمایشنامه و بازی‌ها است و به نظرم کارگردان در این اثر باید در خدمت متن و بازی‌ها باشد که در صورتی‌که این دو به درستی انجام شود همه چیز درست خواهد بود.
او درباره زمان و مکان این اثر گفت: اتفاقات این نمایش در سال 1411 در ایران می‌گذرد و فضای نمایش شبیه سریال "بلک میرور" است. فضایی که در آینده با پیشرفت تکنولوژی تجسم می‌شود.
علوی‌زاده با اشاره اینکه به نظرم در این نمایش باید تماشاگر بدون هیچ پیش زمینه‌ای با فضای کار مواجه شود، درباره طراحی صحنه و موسیقی این اثر نمایشی عنوان کرد: طراح صحنه این نمایش خودم هستم و به منظور شکیل‌تر شدن طراحی، مشاوری نیر دارم. طراحی صحنه نمایش نیز مینی‌‌مال است. موسیقی‌های اثر ساخته شده است و به صورت پلی بک پخش می‌شود.
او ضمن بیان اینکه تمرینات این نمایش دو ماه به طول انجامید، درباره انتخاب تئاتر هامون به منظور اجرا گفت: ابتدا قرار نبود که این نمایش را در تئاتر هامون اجرا کنم اما پس از اینکه به تماشای نمایش "پروانه الجزایری" نشستم به فضای جدید این تماشاخانه پس از بازسازی بسیار علاقمند شدم چراکه فضای جدید غیرقابل مقایسه با تئاتر باران است.
این کارگردان در ادامه افزود: سپس پیشنهاد اجرای نمایش "تایم لپس" را به این تماشاخانه ارائه کردم و با اینکه با آقای هادی حجازی‌فر آشنایی قبلی نداشتم، ایشان پس از بازبینی نمایش، گفتند که تهیه‌کننده این اثر می‌شوند.
صالح علوی‌زاده در پایان صحبت‌هایش گفت: در شرایط کنونی تئاتر، اجرای نمایشی بدون چهره‌های مطرح کار سختی است و امیدوارم که مخاطبان تئاتر به تماشای این نمایش که دارای چنین شرایطی نیست، بنشینند.
دیگر عوامل نمایش "تایم لپس" عبارتند از: گروه کارگردانی: پگاه زارعیان و آرمین صیاد، مشاور پروژه: پویا سعیدی، طراح نور: نیلوفر نقیب ساداتی، طراح لباس: سارا مژده، طراح صحنه: حامد جلالی، دستیار صحنه: امیرحسین احمدی، موسیقی: پویا نوروزی، طراح گرافیک: مریم برادران، موشن و تیزر: محمدرضا نوحی، عکاس: کیارش مسیبی و هماهنگی: شادی خواجه.
علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/171855/حماقتی-که-منجر-به-عذاب-وجدان-می‌شود---روایت-صالح-علوی‌زاده-از-نمایش-"تایم-لپس"
بستن   چاپ