آریا بانو
آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است
جمعه 7 تير 1398 - 14:13:53
آریا بانو - طراح و مؤسس خانه مد زاداری می‌گوید مدیریت برند و دانش مارکتینگ در رساندن یک برند به مدارج موفقیت اهمیت بالایی دارد.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آزاده عسگری طراح و مؤسس خانه مد زاداری درباره جدیدترین فعالیت‌های این مجموعه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: در کنار سایر فعالیت‌های حوزه طراحی و ارائه مجموعه و کالکشن، این مجموعه بیشتر تمرکز خود را معطوف به بحث آموزش کرده و همچنین خدمات متنوعی به دیگر مجموعه‌ها ارائه می‌دهیم.
عسگری با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعاتی همچون بازاریابی در عرصه مد و لباس اذعان داشت: مدیریت برند و دانش بازاریابی در رساندن یک برند به مدارج موفقیت اهمیت بالایی دارد، در حالی‌ که تنها 20 درصد برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است.
او اذعان داشت: متأسفانه در حال حاضر اغلب افراد به تصور این که با یادگیری طراحی لباس می‌توانند در این حوزه به شکل مستقل عمل کنند، بلافاصله اقدام به ثبت برند می‌کنند، در حالی‌ که موفقیت یک برند مستلزم همراهی تخصص‌های مختلف با صاحب یک برند است. از این جهت موضوع مدیریت و بازاریابی اهمیت بسزایی دارد.
مؤسس خانه مد زاداری در ادامه، بیشتر برندهای ایرانی را به مانتوفروشی تشبیه کرد و گفت: بازاریابی فشن و پوشاک با بخش‌های دیگر و موضوعاتی نظیر طراحی، تولید و توزیع اثر فرق دارد. ما تلاش می‌کنیم در مجموعه خود به این دست موضوعات توجه ویژه کنیم و هنرجویان را با موارد مرتبط با این موضوعات به‌خوبی آشنا سازیم.
عسگری بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های ما برگزاری رویدادهای خصوصی برای مجموعه‌های مختلف است.
او با اشاره به اینکه البته اغلب مشتریان خانه‌های مد علاقه‌مند به خرید در ایونت‌ها نیستند، اذعان داشت: اتفاقاً من هم چندان با برگزاری ایونت‌های عمومی موافق نیستم چراکه بر این باور این دست رویدادها با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.
این طراح لباس اظهار داشت: به‌زعم من، هر رویدادی در حوزه مد و لباس باید منجر به یکی از موارد افزایش آگاهی عمومی، فروش محصول و یا برندینگ منجر شده و سپس بر اساس این رویکرد و هدف، کانسپت رویداد مشخص شود. در غیر این‌صورت بسیاری از رویدادهای این بخش به دلیل مشخص نبودن رویکرد، کانسپت مشخصی نخواهند داشت و در نتیجه رویداد با هویت مشخصی برگزار نمی‌شود.
او در خاتمه بر لزوم انجام امور مقدماتی برای انجام یک رویداد موفق اشاره کرد و گفت: ایونتی در بخش خصوصی موفق است که کلی اتفاق پیش و پس‌ازآن رخ دهد. در غیر این‌صورت تنها با رویدادهایی مواجه هستیم که جنبه تجاری دارند و آورده‌ای برای مد و لباس ایرانی نخواهند داشت.

http://www.banounews.ir/fa/News/171868/آزاده-عسگری--تنها-20-درصد-موفقیت-برند-حوزه-مد-و-لباس-وابسته-به-طراحی-است
بستن   چاپ