آریا بانو
رئیس کمیته امداد در سفر به استان گیلان مطرح کرد
سهم 220 میلیارد تومانی گیلان از اعتبارات اشتغال مددجویان کمیته امداد در سال 98
جمعه 7 تير 1398 - 14:19:42
آریا بانو - رئیس کمیته امداد با اشاره به افزایش 2.5 برابری اعتبارات اشتغال مددجویان در سال 98 گفت: سهم استان گیلان از تسهیلات اشتغال، امسال به 220 میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش ایسنا،‌ سیدپرویز فتاح درششمین سفر خود به استان گیلان، ضمن بازدید از منازل مددجویان و بررسی نحوه خدمت رسانی به آنان، با نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار کرد.
وی در این دیدار با گرامیداشت هفتم تیرماه، سالروز شهادت آیت الله بهشتی گفت: امیدواریم در سایه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و عنایات خداوند سبحان، روز به روز شاهد شکوفایی بیشتر در کشور و شکست نقشه‌های شوم دشمنان باشیم.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته 46 میلیارد تومان وام از محل صندوق امداد ولایت گیلان به نیازمندان پرداخت شده است، افزود: تمام وام‌ها به صورت قرض الحسنه و بدون سود و کارمزد پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: میزان وام پرداختی اشتغال به مددجویان گیلانی سال گذشته 85 میلیارد تومان بوده که امسال به 220 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: سقف وام اشتغال‌زایی سال گذشته 20 میلیون تومان بود که در سال جاری به 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به پرداخت حدود 30 میلیارد تومان مستمری به مددجویان گیلانی به صورت ماهیانه تاکید کرد: سال گذشته به دلیل شرایط خاص اقتصادی، 15 هزار خانوار جدید تحت حمایت کمیته امداد گیلان قرار گرفتند.
آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز با قدردانی از مجموعه کمیته امداد به دلیل خدمت رسانی به محرومان گفت‌: یکی از کارهای اثربخش این نهاد، ارتقای سطح زندگی مددجویان با ایجاد شغل و پرداخت وام قرض الحسنه است که توانسته رونق خوبی را وارد خانواده‌ها کند.
وی افزود: کمیته امداد نهادی قدسی است زیرا افرادی که به این نهاد مراجعه می‌کنند دردمند هستند و این افراد نزد خدای سبحان جایگاه ارزشمندی دارند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت ترویج هر چه بیشتر فرهنگ کار و تلاش در جامعه به ویژه برای مددجویان، گفت: روستاها ظرفیت خوبی برای اشتغال زایی دارند. بنابراین باید تسهیلات بیشتری برای اشتغال آن‌ها در نظر گرفت.
رئیس کمیته امداد در ادامه سفر خود به استان گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان آستارا حضور یافت و گفت: مردم آستارا خدمات خوبی را به‌ نظام ارائه کرده‌اند و همواره پشتیبان نظام و حامی محرومان و نیازمندان بوده و هستند.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی به ساخت 109 واحد مسکن برای مددجویان شهرستان آستارا در سال جاری اشاره کرد و گفت: ساخت این واحدهای مسکونی با کمک دولت و خیران تا پایان سال به اتمام می‌رسد و به مددجویان واگذار خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/171872/سهم-220-میلیارد-تومانی-گیلان-از-اعتبارات-اشتغال-مددجویان-کمیته-امداد-در-سال-98
بستن   چاپ