آریا بانو
يک ماهگي تا 45روزگي، بهترين زمان براي ختنه
يکشنبه 26 بهمن 1393 - 2:35:30 PM
ايسنا
fiogf49gjkf0d

دکتر ناصر صادقيان  با اشاره به اينکه بهترين زمان ختنه بين يک ماهگي تا 45 روز پس از تولد است، گفت: بررسي ضربان قلب، حالت قرار گرفتن بيضه‌ها و ناحيه تناسلي و چگونگي قرار گرفتن نوک مجراي ادرار قبل از انجام ختنه الزامي است.

 وي در ادامه با بيان اينکه تنگي مجراي ادرار يکي از مهم‌ترين عوارض ختنه نادرست است، افزود: در مواقعي که در عمل ختنه پوست به اندازه کافي برداشته ‌نشود، پس از مدتي پوست تمام آلت را مي‌پوشاند که مي‌تواند زمينه‌ساز سرطان در بزرگسالي شود. همچنين در هنگام استفاده از حلقه به دست افراد کم ‌تجربه، سر آلت درون حلقه خفه مي‌شود و کودک قادر به ادرار کردن نيست.

 اين عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي، خاطر نشان کرد: آشنايي به پاتولوژي ناحيه از موارد بسيار مهم در عمل ختنه است که تميز کردن ناحيه پس از هر بار ادرار کردن و مرطوب کردن آن با پمادهاي طبي ضروري است. همچنين گاهي به منظور جلوگيري از عفونت، آنتي بيوتيک تجويز مي‌شود، اما در اکثر مواقع اين کار لازم نيست.

 وي با بيان اينکه 7 تا 20 برابر افزايش احتمال بروز عفونت ادراري با اجتناب از ختنه کردن وجود دارد، تاکيد کرد: ختنه يک عمل ظريف و حياتي است و اگرچه اين جراحي به ظاهر ساده و پيش پا افتاده است، مي‌تواند عوارض غيرقابل جبراني براي کودک به جا گذارد. پس والدين بايد به اين نکته توجه داشته باشند که به دليل قيمت ارزان‌تر، ختنه کودک خود را به افراد غيرمتخصص نسپارند.

 صادقيان در پايان با اشاره به اينکه ختنه در صورتي مي‌تواند راهکار درماني عفونت ادرار باشد که پس از بهبود کامل عفونت انجام گيرد، يادآور شد: ختنه يک عمل ظريف و حياتي است و اگر چه اين جراحي به ظاهر ساده و پيش پا افتاده است، انجام نادرست آن مي‌تواند عوارض غيرقابل جبراني براي کودک بر جا گذارد. برهمين اساس والدين بايد به اين نکته توجه داشته باشند که به دليل قيمت ارزان‌تر، ختنه کودک خود را به افراد غيرمتخصص نسپارند.


http://www.banounews.ir/fa/News/1720/يک-ماهگي-تا-45روزگي،-بهترين-زمان-براي-ختنه
بستن   چاپ