آریا بانو
ازدواج با یک مرد رویاپرداز
يکشنبه 9 تير 1398 - 21:43:12
آریا بانو -
ازدواج با یک مرد رویاپرداز
٩٧
٠
ایران / دختر 19 ساله‌ای هستم که به‌خاطر فوت پدرم، مجبور شده‌ام از 12 سالگی روی پای خودم بایستم و همه اطرافیانم هم اذعان به پختگی رفتاری و شخصیتی من دارند، خواستگاران زیادی داشته‌ام که هرکدام از آنها را به دلیلی رد کرده ام، از نظر خودم همیشه تصمیم درستی گرفته‌ام اما اطرافیانم معتقدند دچار وسواس در انتخاب شده‌ام. حال چند وقتی است به طور کاملاً سنتی پسری به خواستگاری‌ام آمده است که فقط یک ماه از من بزرگتر است، این آقا از هر لحاظ مورد تأیید است اما طی چند جلسه‌ای که با ایشان صحبت کرده‌ام احساس می‌کنم به‌خاطر تفاوت سنی اندک، به بلوغ فکری نرسیده و بیشتر نگاه آرمان گرایانه به زندگی دارد. دریچه نگاهش به حل بسیاری از مسائل زندگی به مانند راهکارهای پیشنهادی یک کودک است مثلاً درباره شغل‌اش می‌گوید: حقوق من اگر چه برای زندگی امروزمان اندک و مکفی است اما من اگر بخواهم می‌توانم یک شرکت بازرگانی راه بیندازم. می‌ترسم بعدترها در ارتباط با ایشان دچار مشکل شوم و تردید به این ازدواج دارم، لطفاً مرا راهنمایی کنید:
بیش از توجه به درستی یا نادرست بودن انتخاب اخیرتان، سعی کنید معیارهای اصلی ازدواج‌تان را مشخص کنید. با خودتان رو راست باشید و افراط و تفریط و خیال‌پردازی را کنار بگذارید. اما راجع به فرد منتخب فعلی‌تان باید بگوییم تفاوت سنی با توجه به بلوغ فکری که مدنظرتان است اندکی جایز بررسی و تفحص است اما صرف توجه به تفاوت سنی هرگز به‌معنای انتخاب غلط یا درست شما نیست؛ چه بسا تجارب بالینی متعدد نشان داده است بسیاری از افراد با وجود تفاوت سنی بسیار زیاد یا کم با همسر، زندگی موفق و خوشایندی داشته‌اند؛ بی‌تردید توجه به ابعاد مختلف بلوغ، شخصیت زوج و از همه مهمتر تعهد به خود و پذیرش مسئولیت زندگی از مهم‌ترین ارکان موفقیت یک ازدواج موفق است. با توجه به برهه سنی شما و فرد منتخب تان، ذکر این مهم بسیار حائزاهمیت است که هردو نفر شما اگر چه به تازگی وارد برهه جدیدی از زندگی‌تان یعنی جوانی شده اید اما تجارب متفاوت زندگی‌تان باعث شده است شما به‌عنوان یک جوان، جهان بینی، نگرش و ساختار فکری بالغانه تری نسبت به فرد مورد نظرتان به زندگی داشته باشید. یادتان باشد تفکرات افسانه‌ای، آرمانگرایانه و ایده آل گرای این دوران از یک سو، بی‌ثباتی در نگرش‌ها و ارزش‌های شخصی و اجتماعی از سوی دیگر، در بسیاری از اوقات باعث تغییر عقیده، ارزش‌ها و آرمان‌های یک جوان می‌شود. با توجه به این مهم، کنکاش و تفحص درباره ثبات شخصیت و مسیر انتخابی فرد مورد نظرتان باید در اولویت اول باشد.
از سوی دیگر بهتر است حس مسئولیت‌پذیری او را بسنجید و از او بخواهید تا چند مورد از مسئولیت‌های جدی خود را برای شما بیان کند، محک بزنید تا دریابید چند مورد از این مسئولیت‌ها از ضروریات مرد زندگی شماست. توصیه دیگر ما به شما این است که مدت آشنایی را اندکی طولانی کنید و در این دوران با مشاوره‌های حضوری به‌طور صحیح به تصمیم نهایی برسید.

http://www.banounews.ir/fa/News/172163/ازدواج-با-یک-مرد-رویاپرداز
بستن   چاپ