آریا بانو
نخست وزير واتيکان در ديدار با مولاوردي: جنگ‌هاي خاورميانه راه حل نظامي ندارد
يکشنبه 26 بهمن 1393 - 2:44:43 PM
ايسنا
fiogf49gjkf0d
کاردينال پارولين افزود: مذاکرات هسته اي مثال خوبي است. اراده و قاطعيت باعث مي شود از دشوارترين موضوعات عبورکنيم و به راه حل برسيم. توسل به قوه قهريه راه حل مناسبي نيست و نبايد اجازه چنين کاري را دهيم چون خشونت بازتوليد مي شود.

 نخست وزير واتيکان گفت: خداوند پشت و پناه ملت و کشور شما باشد. شما ملتي متفاوت با ويژگي‌هاي خاص خود هستيد و همواره توانايي هاي خود را نشان داده ايد و نشان خواهيد داد ولي دقيقا همين ويژگي ها و توانايي ها مسئوليت شما را درباره چالش‌هايي مانند چالش خانواده خشونت عليه زنان و .. بيشتر مي کند.

 وي افزود: معتقديم هرچه قدر نعمت و مواهبي که خداوند به ما اعطا مي کند بيشتر باشد بايد از طريق اعمال و مسئوليت پذيري در انجام تکاليف شکرگزاري کنيم.

 پارولين تاکيدکرد: ما در بحرانها نه تنها دربرابر کشور خود بلکه در برابر همه کشورها و ملت ها وظيفه داريم.کشورهاي ايران و واتيکان در کانون توجه هاست بايد با توجه به عزت و شأن بشر و براي تعالي انسان اقداماتي انجام دهيم و براي صلح تلاش کنيم. همچنين براي دستيابي به همکاري و تعامل و فايق شدن به چالشها بايد با هم بيشتر آشنا شويم و براي هم احترام متقابل قايل شويم تا به توافق برسيم .همکاري بين ما و شما امروز مي تواند با توجه به خاورميانه متمرکز باشد. اين منطقه دروضعيت اسفناکي قرار دارد و اوضاع در سوريه و عراق بدترو بدتر مي شود و انسانهاي بيگناه رنج مي کشند و مي‌ميرند.

 وي تصريح کرد: جنگ هاي خاورميانه راه حل نظامي ندارد. هر اقدام نظامي در خاورميانه باعث ملتهب شدن اوضاع و رنج بيشتر مردم مي شود. در اين ميان زنان، کودکان و سالمندان بيشتر آسيب مي بيننن که تنها راه رفع اين مشکلات مذاکره است ولي بايد در اين زمينه از اراده سياسي برخوردار بود و دور يک ميز جمع شويم و گفت و گو کنيم تا به راه حل برسيم.

 نقش ايران مي تواند بيشتر و تاثيرگذارتر در حل مشکلات باشد

 کاردينال پارولين تاکيد کرد: هرچه قدر نقش جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان وزن بيشتري داشته باشد مي تواند تاثيرات خوبي را به همراه داشته باشد. در واقع نقش ايران مي تواند بيشتر و تاثيرگذارتر در حل مشکلات باشد.

وي ابراز اميدواري کرد که جمهوري اسلامي ايران نقش بيشتري درکمک به حل مسالمت آميز بحران کشورهايي مانند عراق داشته باشد.

 پارولين با اشاره به پبشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي ايجاد ائتلاف عليه خشونت و افراطي گري گفت: ارايه چنين پيشنهادي نشانه عزم ايران براي مقابله با اين اعمال است واميدواريم در عمل اين اراده را به منصه ظهور برسانيم.

نخست وزير واتيکان تصريح کرد: تا زماني که امنيت و آرامش نباشد نمي توانيم انتظار داشته باشيم که شرايط لازم براي دستيابي انسان ها به حقوقشان فراهم شود.

وي درباره دعوت مولاوردي از وي براي ادامه مذاکرات در ايران گفت: اميدوارم بتوانم اين دعوت را قبول کنم؛ البته در سال 2015 امکان حضور در ايران فراهم نيست ولي بسيار دوست دارم در سال آينده (ميلادي) به ايران سفر کنم، اين کشور را ببينم و با مقامات آن گفت و گو کنم. سلام مرا به معاون اول رييس جمهور برسانيد و سلام و درود مرا به مسيحيان ايران ابلاغ کنيد.

پارولين پس از سخنان مولاوردي درباره جايگاه مسيحيان در ايران و اقدامات انجام شده براي اقليت هاي مذهبي اظهارکرد: خوشحال شدم که مسيحيان ايران در جامعه ايران جايگاه رفيعي دارند و مسيحيان ايراني کاملا به کشور خود وفادار هستند و آن را دوست دارند.


http://www.banounews.ir/fa/News/1722/نخست-وزير-واتيکان-در-ديدار-با-مولاوردي--جنگ‌هاي-خاورميانه-راه-حل-نظامي-ندارد
بستن   چاپ