آریا بانو
92 هزار مهاجر در ایران بیمه هستند
دوشنبه 10 تير 1398 - 12:06:26
آریا بانو - مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، گفت: بهداشت و بیمه سلامت مهاجرین، از مهم ترین اقدامات ایران است که تا امروز 92 هزار مهاجر در کشور تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش خبر فوری ، مهدی محمودی، صبح دوشنبه در همایش روز ملی پناهنده، اظهار کرد: مقام معظم رهبری رهبری تاکید داشتند هیچ کودک افغانستانی و مهاجر و بدون مدرک شناسایی نباید از تحصیل باز بمانند و در همین راستا ما هم تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا قدم‌های مثبتی برای تحصیل مهاجرین انجام دهیم.
وی افزود: امروزه جمعیت قابل توجهی مهاجر در ایران زندگی می‌کنند که 97 درصد در شهرها سکونت دارند که 30 درصد آنها قشر آسیب پذیر هستند.
محمودی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهایی که ایران برای مهاجرین انجام داده است، مبحث حرفه آموزی است تا این مهاجرین از لحاظ کار مشکلی نداشته باشند.
وی ادامه داد: بهداشت و بیمه سلامت از مهم‌ترین اقدامات ما برای مهاجرین است که تا به امروز 92 هزار مهاجر در کشور تحت پوشش بیمه هستند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تصریح کرد: 130 هزار نفر اتباع فاقد مجوز اقامت داریم که به سن تحصیل رسیدند اما بدون اینکه مدرک شناسایی و یا اقامت داشته باشند، آنها را برای تحصیل به مدارس معرفی کرده ایم.
وی گفت: این مدرسه را برای تحصیل اتباع و مهاجرین بازسازی کرده‌ایم تا آنها بتوانند در آنجا تحصیل کنند.
محمدی خاطرنشان کرد: در سال 150 هزار نفر از اتباع غیرمجاز را از کشور بیرون می‌کنیم.
وی گفت: سرانه تحصیل هر دانش‌آموز در مقطع متوسطه 30 میلیون ریال و در مقطع دانشگاه و ارشد 45 میلیون ریال مهارت آموزی 12 میلیون ریال و بهداشت و درمان 10 میلیون ریال و فعالیت‌های مهارتی 22 میلیون ریال است.

http://www.banounews.ir/fa/News/172248/92-هزار-مهاجر-در-ایران-بیمه-هستند
بستن   چاپ