آریا بانو
نحوه برخورد با جاری
چهارشنبه 12 تير 1398 - 10:14:55
آریا بانو -
رابطه جاری ها را نمی توان مثل رابطه عروس و مادرشوهر قضاوت کرد. اما به طور کلی در روابط بین جاری ها هم معمولا تیرگی به روشنی می چربد. و این روابط بیشتر با چاشنی هایی مثل رعایت حال همسر تداوم می یابد.
آیا تا قبل از آن مهمانی که شما ترتیب داده بودید و جاری های شما نیامدند، رابطه شما با جاری‌ها خوب بود؟ چه بسا از نحوه دعوت شما دچار سوءتفاهم شده باشند. البته عکس العمل آن‌ها در برابر دعوت شما هم غیرمنطقی و اشتباه بوده است.
به هرحال در برابر اینگونه موارد بدون اینکه نقطه ضعفی از خودتان نشان دهید بهتر است رویه و اخلاق خودتان را داشته باشید و عکس العمل منفی از خودتان نشان ندهید؛ چراکه شما وارد یک خانواده جدید شدید، بالطبع نه شما شناخت زیادی از جاری‌ها و اطرافیانتان دارید و نه ان‌ها شناخت کافی از شما دارند.برهمین اساس هم شما و هم آنها نیاز به گذشت زمان دارید؛ زیرا گذر زمان خیلی از مسائل را برای خودتان و دیگران روشن می‌سا‌زد.
پس نیازی نیست به مسائلی که پیش امده دامن بزنید. نگذارید فکر بد در روح شما مستقر شود و احساسات و هیجانات منفی در شما نسبت به اطرافیانتان شکل بگیرد.همچنین اگر از سیاست و حسن نیت برخوردار باشید خیلی زود خواهید توانست که با جاری‌هایتان ارتباط دوستی برقرار کنید. از طرفی پرواضح است که اقدام منفعلانه شما در برابر جاری‌ها و یا قطع ارتباط با آنها باعث می‌شود که زمنیه تأثیر شما بر آنها برای تغییر در رفتارشان به کلّی از بین برود، امّا اگر اندکی ظرافت به خرج داده و تمام سعی خود را برای مدیریّت چنین ارتباطی به کار گیرید، لااقل به وظیفه ایمانی خود عمل نمودید.
همچنین اگر واقعا جاری‌هایتان نسبت به شما حسود باشند، خیال­تان راحت باشد؛ زیرا دودی که از آتش خرمن حسادت برمی­ خیزد نخست چشم حسود را می‌سوازند بعد به دیگران سرایت می­‌کند، مشروط بر آن­که در برداشت خود نسبت به شخصیّت وی به خطا نرفته باشید.
رفتار و مدارا کردن با جاری
راهکارهایی مسالمت‎آمیز برای رفتار و مدارا کردن با جاری‎تان پیشنهاد می‎کنیم:
1- روی اهداف خودتان متمرکز شوید: حتماً نقطه مثبت و موفقی در زندگی شماست که دیگران از جمله جاری تان به آن غبطه می‎خورند. این موضوع نباید باعث رنجش شما شود. حال که ایشان این‎گونه از شما پیروی می‎کند، حداقل روی اهداف و موفقیت‎های مثبت خود تمرکز و فرصت‎هایی را برای این اهداف فراهم کنید تا به ایشان کمک شود الگوپذیری خودش را در مسیر درست انجام دهد.
2- کارهایی انجام دهید که توجه بسیار زیاد می‎طلبد: به شما پیشنهاد می‎کنیم به جای ناراحتی و دلخوری از جاری تان به او کمک کنید تا از این رفتار ناهنجار رهایی یابد و همان‎طور که اشاره کردیم با توجه به الگوپذیری بالایی که از شما دارد کارهایی انجام دهید که توجه او را جلب کند. این کارها می‎تواند کمک‎های داوطلبانه در اجتماع، خلاقیت در کارهای هنری و هر کار مثبت و سازنده دیگری باشد. با این کار الگوپذیری مناسبی را برای او فراهم می‎کنید و مسیر الگوپذیری را تغییر می دهید و خودتان هم به آرامش می‎رسید.
3- بررسی کنید چه عواملی باعث واکنش این عملکرد در جاری تان شده است: خودکم‌بینی، کودکی سخت، مشکلات زندگی، نارضایتی از همسر می‌تواند باعث واکنش این رفتار ناهنجار جاری شما باشد که زندگی‌اش را بر مبنای استانداردهای شما قرار داده‌است. از اینکه مدام در این فکر باشید که او چرا این گونه رفتار کرده‌است، خودداری کنید؛ چون دچار وسواس فکری مخربی می‎شوید. به این فکر پایان دهید و در نظر بگیرید که عوامل گوناگونی باعث این واکنش در او شده است و به راهنمایی و مدارا کردن نیاز دارد.
4- آرامش خود را حفظ کنید و واکنش نشان ندهید: در همه حال آرامش خود را حفظ و به رفتارهای ایشان بی‌محلی کنید و هیچ واکنشی نشان ندهید؛ چون متاسفانه قصدونیت ایشان برهم زدن آرامش شماست و این مسئله باعث از دست رفتن انرژی روحی شما می‌شود. بازهم تاکید می‌کنیم خوشحال باشید که نقطه مثبتی در وجود شماست که وی این‌گونه واکنش نشان می‌دهد.
5- عزت نفس و بزرگ‌منشی خود را حفظ کنید: این مسئله را فراموش نکنید که اگر شما همسر خوبی برای شوهرتان و عروس نمونه‌ای برای خانواده‌اش باشید با وجود تمام کارهای جاری تان و هرکس دیگری، شما جایگاه خودتان را خواهیدداشت؛ بنابراین پیشنهاد ما بی‌اعتنا بودن به اعمال و گفتار ایشان است ، نگذارید رفتارش آرامش شما و همسرتان را به‌هم بریزد و عزت نفس خود را حفظ کنید. مشکل شما اجتناب‎ناپذیر است و در همه خانواده‎ها این مسئله وجود دارد. پس انرژی و تمرکز خود را روی این مسائل هدر ندهید
نحوه برخورد با جاری حسود
چگونه از جاری ها، دوست بسازیم؟
در هر حال شما عضو خانواده همسرتان هستید و باید ساعات زیادی از عمرتان را در بین اقوام همسر سپری کنید. اگر از سیاست و حسن نیت برخوردار باشید خیلی زود خواهید توانست این ساعات را به ساعات تفریح عمرتان تبدیل کنید. شما می توانید از یک رابطه دوستانه و مفرح با جاریهای خود برخوردار شوید و خانواده برادر همسرتان را دوست خانوادگی خود بدانید.
کافی است قالبهای فکری قدیمی را دور بیندازید. جاری شما مثل همان دوست صمیمی شماست که سالهای خوبی را با هم گذرانده اید.
فقط این شما هستید که اسم این را دوست گذاشته اید و اسم آن را جاری!
اکثر خانواده های جوان و نوپا علاقمندند دوست خانوادگی داشته باشند. دوستی که هم برای خودشان طرف مقابلی داشته باشد هم برای همسرشان وهم برای فرزندانشان. اما معمولا غریبه ها برای این گونه دوستی ها چندان مناسب و قابل اعتماد نیستند. یا روابط با آن ها روابط پایدار و مطلوبی نیست.
ضمنا در این رابطه شما از تحمل مقاومت و مخالفت همسرتان هم معاف هستید. بچه ها هم مستعدند که با پسرعمو ها و دختر عمو هایشان رابطه خوبی پیدا کنند. بنابراین دست دوستی به طرف جاریتان دراز کنید و اگر او به هر دلیلی امتناع کرد و عکس العمل دوستانه ای نشان نداد، باز هم محبت کنید. به او فرصت بدهید تا او هم بتواند خودش را از قالبهای فکری تحمیلی قدیمی بیرون بکشد. بگذارید به تدریج حسن نیت و محبت شما را درک کند و مثل شما به این نتیجه برسد که در این دنیا هیچ چیزی به قیمت یک دوستی صمیمانه و مخلصانه نیست.
گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

http://www.banounews.ir/fa/News/172522/نحوه-برخورد-با-جاری
بستن   چاپ