آریا بانو
افزایش 8 درصدی اعتبارات بهزیستی/178 هزار خانوار تحت پوشش هستند
چهارشنبه 12 تير 1398 - 14:57:32
آریا بانو - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سهم اعتبارات بهزیستی از محل هدفمندی یارانه ها از 25 درصد به 33 درصد افزایش یافته و هشت درصد رشد را نشان می دهد.

وحید قبادی دانا ظهر امروز در همایش سه روزه علمی _ کاربردی معاونین امور اجتماعی سازمان های بهزیستی سراسر کشور در مریوان برگزار شد، با تاکید بر مطالبه گری به حق و مستند به افزایش 20 درصدی اعتبارات برای پرداخت مستمری نهادهای حمایتی اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس توافق مجددی که بین بهزیستی و کمیته امداد صورت گرفت مقرر شد تا سهم بهزیستی از اعتبارات از 25 درصد به 33.3 درصد افزایش پیدا کند.
وی ساده سازی، شفاف سازی و تسهیلگری را کلید واژه های اصلی کار در بهزیستی عنوان کرد و افزود: کیفیت را باید جایگزین کمیت کنیم و در مسیر حفظ کرامت و تسهیلگری خدمات گام برداریم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر 178 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، ادامه داد: یک تبعیض ناخواسته برای سرپرستان خانوار معلول شکل گرفته بود که با رایزنی های صورت گرفته سعی بر این شد که مبلغ مورد نظر برای افراد تامین شود.
قبادی دانا با اشاره به اینکه بودجه سال 97 و 98 به یک میزان تخصیص داده شده بود، در حالی که در نیمه دوم سال 97 تعداد خانوارهای تحت پوشش دو برابر شد، یادآور شد: از مبلغ هفت هزار میلیارد تومان بودجه سازمان بهزیستی کشور در سال جاری 300 میلیارد تومان آن به بیمه زنان اختصاص داده شده است.
وی در ادامه یکی از مهمترین وظایف سازمان را نگاه ویژه به معلولین و ایجاد یک خواست عمومی و دغدغه همگانی عنوان کرد و بیان کرد: سیاست کلی سازمان توسعه مراکز نگهداری نیست بلکه سیاست ما مناسب سازی محیط زندگی، معابر شهری و مناطق مختلف است تا فرد دارای معلولیت توانمند باشند و زندگی مستقل همراه با منزلت در درون شهر و خانواده خود داشته باشد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: هدف از برگزاری این همایش سه روزه تشریح سیاست ها و برنامه های سالانه سازمان بهزیستی در سال 98 است که در حوزه امور اجتماعی تبیین شده اند.
قبادی دانا اظهار داشت: همچنین در این همایش براساس مشکلات و مسائلی همچون زنان سرپرست خانوار، فرزندان، مراکز شبه خانواده، اورژانس اجتماعی و برنامه های فرهنگی سازمان مطرح و راهکارها و چاره اندیشی آنها مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: امیدواریم مرکز نگهداری معلولین شهرستان مریوان نیز که با کمک و حمایت های مردم، خیرین و سازمان بهزیستی کشور مراحل تکمیل آن انجام شود و در چند ماه آینده به بهره برداری می رسد بتواند افرادی که امکان حضور و نگهداری درون خانواده را ندارند در این مرکز شبانه روزی حضور پوشش دهد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود ادامه داد: در حوزه اشتغال زایی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در ارتباط با تسهیلات اشتغال از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است و وام قرض الحسنه بدون کارمزد اعطا می شود.
قبادی دانا یادآور شد: افراد تحت پوشش می توانند طرح‌های اشتغال زایی خود را ارائه دهند و برای دریافت وام به سازمان بهزیستی مراجعه کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/172608/افزایش-8-درصدی-اعتبارات-بهزیستی-178-هزار-خانوار-تحت-پوشش-هستند
بستن   چاپ