آریا بانو
توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک
چهارشنبه 12 تير 1398 - 17:00:19
آریا بانو -
توحید معصومی از روی صحنه بردن نمایش «مگس» در تالار سایه مجموعه تئاترشهر خبر داد.
توحید معصومی کارگردان تئاتر و قائم‌مقام مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفتگو با مهر درباره اجرای نمایش تازه خود گفت: قرار است از 23 تیرماه نمایش «مگس» را در سالن سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه ببرم. این اثر نمایشی براساس «خانواده تُت» نوشته اشتفان اُرکنی نوشته شده که با دراماتورژی ایوب آقاخانی به صحنه می‌رود.
وی درباره ویژگی‌های این نمایش بیان کرد: نمایش از فضایی گروتسک برخوردار است. اتفاقات در مجارستان و همزمان با وقوع جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد و ماجرای خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که در منزلشان پذیرای فرمانده پسرشان که در جنگ است، می‌شوند.
معصومی در پایان درباره داستان نمایش توضیح داد: در این نمایش پدر خانواده برای بهبود وضعیت پسرش که در جنگ است فرمانده‌اش را به منزلشان در روستا دعوت می‌کند تا خانواده با پذیرایی از او بتوانند پسرشان را از خط مقدم به پشت جبهه منتقل کنند اما ماجرا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد چون فرمانده فردی بسیار وسواسی و حساس است. انتخاب نام «مگس» هم برای اجرا به همین دلیل بوده است تا سماجت و مزاحمت مگس را تداعی کند.
توحید معصومی بیش از بیست نمایش صحنه‌ای و پنج تله تئاتر را در کارنامه هنری خود دارد که از جمله آثار وی می‌توان به «قایقران»، «مهرگیاه، «سرگذشت سال‌های سرد»، «بازی‌خانه، «خیشخانه، «دو دلقک و نصفی»، «تبار خون» و «واقعه در مجلس سودابه خوانی» اشاره کرد.
همچنین وی سال 96 نمایش «تبار خون نوشته‌» آتیلا پسیانی را در تماشاخانه انتظامی به صحنه برد. معصومی در پنج دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و همچنین چند دوره جشنواره تئاتر ماه، سوره و دفاع مقدس حضور داشته و جوایزی را از این جشنواره‌ها کسب کرده است. او در جشن خانه تئاتر سال 1388 به عنوان کارگردان برتر شهرستانی از سوی کانون کارگردانان خانه تئاتر مورد تجلیل قرار گرفته است.

http://www.banounews.ir/fa/News/172615/توحید-معصومی-خبر-داد؛-«مگس»-از-23-تیرماه-به-تالار-سایه-می‌آید--یک-اقتباس-گروتسک
بستن   چاپ