آریا بانو
نکات کلیدی برای مراقبت از مو در تابستان
شنبه 15 تير 1398 - 10:02:53
آریا بانو -
نکات کلیدی برای مراقبت از مو در تابستان
١١٤
٠
زیبامون / مانطور که نور خورشید میتونه آسیب های جدی برای پوست به همراه داشته باشه، برای موها هم مضر بوده و باعث آسیب دیدن موها میشه. علاوه بر این از آنجایی که در روزهای گرم تابستانی مسافرت های دریایی بیشتر میشه و یا برخی از افراد تمایل دارند اوقات فراغت خودشون رو با استخر رفتن سپری کنند، تماس موها با آب، کلر، نمک و ... موجود در آب هم میتونه آسیب های زیادی رو برای موها بشه و ممکنه بعد از گذشت چند هفته از تابستان متوجه بشید که موهاتون درخشش و زیبایی سابق رو ندارند!
پرتوهای ماورا بنفش نور خورشید هم یکی دیگه از عوامل آسیب رسان به موها هستند که در روزهای تابستانی شدت تابش بیشتری دارند و این آسیب ها رو چند برابر خواهند کرد.
برای اینکه آسیب دیدن موها در فصل تابستان رو به حداقل برسونید و مراقبت خوبی از موهاتون داشته باشید بهتون توصیه می کنیم نکات مراقبت از مو در تابستان که در این مطلب به آنها اشاره کرده ایم رو مطالعه کنید و با رعایت این نکات موهای سالم تر و زیباتری داشته باشید.
فصل تابستان را با مرتب کردن موها شروع کنید
بهتره با شروع فصل تابستان، موهاتون رو مرتب کنید و اگر قصد کوتاه کردن موها رو ندارید فقط کمی از انتهای مو رو کوتاه کنید تا از مو خوره و آسیب دیدگی های نوک مو خلاص شوید. علاوه بر این فصل تابستان یکی از موقعیت های عالی برای امتحان کردن مدل موهای جدید و خاص هست و میتونید موهاتون رو در این فصل کمی کوتاه تر کنید. خوبه که بدونید موها در فصل تابستان رشد بهتر و بیشتری هم دارند!
محافظت از موها در برابر نور خورشید
محصولات مراقبت از مو بسیار زیادی وجود دارند که حاوی SPF بوده و میتونن از مو در برابر اشعه های مضر نور خورشید مراقبت کنند. این محصولات ممکنه به شکل اسپری، ژل یا کرم مو باشند. بهتره استفاده از این محصولات رو در فصل تابستان در برنامه مراقبت از موهاتون قرار بدید. علاوه بر این اگر مدت زمان زیادی رو در فضای بیرون سپری میکنید بهتره با پوشیدن کلاه و روسری از موها محافظت کنید.
به حداقل رساندن استفاده از ابزارهای گرم برای حالت دادن موها
توصیه میشه در فصل تابستان فقط هفته ای یک یا دوبار موهاتون رو با سشوار خشک کنید و یا با استفاده از اتو مو و سایر ابزارهای گرم حالت بدید. بهتره موها رو در شب شست و شو بدید و بعد از اینکه آب اضافی موها رو با یک حوله نرم گرفتید، موهاتون رو با یک پارچه نخی پوشش بدید و یا اگر موهای بلندی دارید، موهاتون رو ببافید و بعد به رختخواب برید. صبح روز بعد موهایی با موج طبیعی و زیبا خواهید داشت و نیازی به استفاده از ابزارهای مختلف برای حالت دادن به موها ندارید.
مراقبت از مو با روغن ها طبیعی
برای اینکه موها در فصل تابستان خشک و وز نشه باید مراقبت خیلی خوبی از موها داشته باشید تا موهاتون همیشه سالم باشه. سالم بودن موها مانع از وز شدن مو خواهد شد. به همین دلیل توصیه میشه حتما از نرم کننده مو و سرم مو استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از محصولاتی که حاوی روغن آرگان هستند هم تاثیر خیلی خوبی در حفظ سلامت موها داره.
شستن موها با شامپو رو به حداقل برسونید
اگرچه در فصل تابستان به دلیل عرق کردن زیاد، موها نیاز بیشتری به شست و شو دارند اما بهتره استفاده از شامپو برای شستن مو رو به حداقل برسونید. در فصل تابستان یک شامپو خیلی ملایم و سبک تهیه کنید و هفته ای دو تا سه بار با استفاده از این شامپو موهاتون رو بشویید. در سایر مواقع میتونید با استفاده از شامپو خشک، چربی اضافی موها رو از بین ببرید.
قبل از شنا کردن موهاتون رو آماده کنید
کلر موجود در آب استخر و یا نمک آب دریا فوق العاده خشک هستند و باعث میشن تا موهاتون هم خشک و آسیب دیده بشه. پس بهتره قبل از شنا کردن موهاتون رو آماده کنید و با موهای خشک وارد آب نشوید. برای این کار بهتره ابتدا موهاتون رو با آب شیرین بشویید و مرطوب کنید و یا اینکه با استفاده از روغن ها طبیعی موها رو چرب کنید. با این کار احتمال آسیب دیدن موها با کلر کمتر خواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/172836/نکات-کلیدی-برای-مراقبت-از-مو-در-تابستان
بستن   چاپ