آریا بانو
دکتر محمدجواد محمودي:
فرزند به کالاي مصرفي تبديل شده است
چهارشنبه 22 شهريور 1396 - 12:03:30 PM
زنان خبر
بانو نيوز - رئيس کميته مطالعات جمعيتي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار کرد: با افزايش توسعه اقتصادي و کاهش فاصله طبقاتي در کشور ، فرزند به تدريج به کالاي مصرفي مبدل شده و بر همين اساس والدين از تولد فرزندان بيشتر جلوگيري مي کنند.

به گزارش بانو نيوز ، دکتر محمدجواد محمودي در بررسي موانع و راهکار ها و افزايش فرزند آوري، با اشاره به دلايل کاهش آمار ازدواج در کشور، گفت: کاهش توان دروني جمعيت همواره ميزان ازدواج ها در کشور را پايين مي آورد.
وي با اشاره به موضوع کاهش فرزندآوري در کشور توضيح داد: امروزه فردگرايي در ازدواج يکي از مهمترين دلايل کاهش فرزند آوري در کشور است، به طوري که علاوه بر اين موضوع توسعه ي اقتصادي کشور نيز در نرخ فرزند آوري موثر است.
رئيس کميته مطالعات جمعيتي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه توسعه اقتصادي همواره فاصله طبقاتي را کاهش مي‌دهد، اظهار کرد: اميدواري بيش از حد مردم به آينده مي تواند فرزند آوري را کاهش دهد، چرا که فرزند اهميت اصلي خود که دست گيري از پدر و مادر است را از دست خواهد داد.
وي همچنين در ادامه افزود: با افزايش توسعه اقتصادي و کاهش فاصله طبقاتي در کشور فرزند به تدريج به کالاي مصرفي مبدل مي شود، به همين دليل کاهش فرزند آوري در صورت مصرفي بودن آن به نفع والدين خواهد بود.
شهلا کاظمي‌پور استاد و جامعه شناس نيز در ادامه اين گفت‌وگوي راديويي با اشاره به اينکه موضوعات فرهنگي و مطالبات اقتصادي يکي از مهم‌ترين دليل کاهش فرزند آوري در کشور است، گفت: افزايش هزينه ها در طول سال‌ها و ديدگاه توام با آرمان گرايي در تربيت فرزند در والدين امروزه مهم‌ترين دليل براي کاهش فرزند آوري است.
وي همچنين در ادامه افزود: بسياري از افراد همواره به دنبال اين هستند تا استعدادهاي خود را بيش از پيش شکوفا کرده و سطح کاري و تحصيلات خود را ارتقا دهند، در حالي که اين موضوع مي تواند ازدواج در جامعه را به تاخير انداخته و از طرفي ديگر موجب کاهش فرزند آوري شود.
عضو هيات علمي دانشگاه تهران همچنين در ادامه تاکيد کرد: توجه به رفاه، ارتقا و آرامش شخصي مهم ترين دليل در کاهش نرخ فرزند آوري است.

http://www.banounews.ir/fa/News/17290/فرزند-به-کالاي-مصرفي-تبديل-شده-است
بستن   چاپ