آریا بانو
10 زنگ خطر دوران نامزدی
يکشنبه 16 تير 1398 - 19:31:00
آریا بانو -
10 زنگ خطر دوران نامزدی
٤٤٥
٠
تبیان / سردی روابط در دوران نامزدی گاهی به دلیل طولانی شدن این دوران اتفاق می افتد، گاهی به خاطر تفاوت های شخصیتی و خانوادگی عمیق و گاهی به دلیل دلخوری هایی که در این دوره به وجود می آید و حل نشده باقی می ماند. در اینجا نشانه هایی از سرد شدن روابط را برایتان می گوییم که می توانند هشداری جدی برای شما باشند. هشداری که باید جدی بگیرید و هر چه سریعتر در پی پیدا کردن مشکل و رفع آن باشید.
ایرادگیر شده است
در یک رابطه عاشقانه، همیشه تفاوت‌های میان دو نفر با کمی تحمل یا تلاش برای شبیه‌تر شدن به یکدیگر پوشانده می‌شود. گرچه یک نامزد عاشق هم می‌تواند از کسی که قرار است با او ازدواج کند انتقاد کند اما او توانایی این را هم دارد که از کنار برخی ایرادها یا تفاوت‌ها بگذرد. اگر برخلاف گذشته، نامزدتان این روزها از هر رفتار ساده شما ایراد می‌گیرد، مدام اخم‌هایش را در هم می‌کشد و تفاوت‌های کوچکی که پیش از این از کنارشان می‌گذشت، این روزها در نظرش به دلیلی برای فاصله گرفتن از شما تبدیل شده؛ یعنی رابطه‌تان در خطر است. انتقادهای هر روزه و هر ساعته و ایرادگیری‌های نابجا می‌توانند نشانه فاصله گرفتن او از شما باشند.
مقایسه می‌کند
اگر نامزد شما این روزها با بسیاری از افراد مقایسه‌تان می‌کند، به‌خاطر شبیه نبودن به آنها از شما ایراد می‌گیرد و از شما می‌خواهد که از آدم‌هایی که از نظرش بی‌عیب‌تر و کامل‌تر هستند، تقلید کنید؛ یعنی رابطه شما در وضعیت مناسبی قرار ندارد و احتمال جدا شدن‌تان در ماه‌های آینده کم نیست.
سر حرفش نمی‌ماند
وقتی پای خانواده‌ها به میان می‌آید، نمی‌توان انتظار داشت که حضورشان در رابطه تاثیری بر آن نگذارد. اما با وجود چنین اصلی، وقتی تاثیر خانواده نامزدتان بر تصمیم‌گیری‌هایش بیش از اندازه پررنگ می‌شود، نمی‌توانید به دوام نامزدی‌تان امیدی داشته باشید.
اگر تازگی‌ها هر تصمیمی که با نامزدتان می‌گیرید، تنها چند ساعت دوام می یابد و احساس می‌کنید اظهارنظر اطرافیانش باعث تغییر نظر همیشگی او می‌شود، باید نسبت به آینده‌ای که در انتظار رابطه‌تان است بیشتر نگران باشید. ممکن است بی‌اعتمادی اطرافیان او به شما یا ارتباط‌تان، انگیزه ادامه دادن را در او کمرنگ کند و او را بیشتر از قبل به خیال بازنگری در ارتباط‌تان بیندازد.
بسیاری از زوج‌هایی که در دوره نامزدی از هم جدا می‌شوند، می‌گویند که مدتی پیش از جدایی قرارهای رمانتیک دونفره‌شان جای خود را به قرارهای جمعی و خانوادگی داده بود.
برای‌تان وقت ندارد
مردها وقتی از زنی دل می‌کنند به دنبال راهی برای فاصله گرفتن از او می‌گردند. آنها گاهی به دروغ خود را مشغول نشان می‌دهند اما در بسیاری مواقع، واقعا بیش از اندازه درگیر کار یا مشغله‌های دیگر می‌شوند تا فرصتی برای بودن در کنار نامزدی که دیگر به او دلبستگی ندارند، نداشته باشند. آنها گاهی در ناخودآگاه‌شان میل به این جدایی را پنهان می‌کنند و با پناه بردن به کار، تفریح، دوستان، خانواده یا... به دنبال راهی قابل توجیه برای دور شدن از نامزدشان می‌گردند.
پشت تلفن سکوت می‌کند
سکوت‌های ممتد پشت گوشی تلفن، وقتی بارها و بارها تکرار می‌شوند می‌توانند احساس ناخوشایندی را به شما منتقل کنند. این احساس را با حسن نیت کورکورانه توجیه نکنید. وقتی نامزدتان حرف مشترکی با شما ندارد، شما را در جریان اتفاقاتی که در زندگی‌اش می‌افتد نمی‌گذارد و میلی برای به اشتراک گذاشتن آنچه در روزهایش می‌گذرد با شما ندارد، یعنی خبرهای خوبی برای رابطه‌تان در جریان نیست.
قرار دونفره نمی‌گذارید
بسیاری از زوج‌هایی که در دوره نامزدی از هم جدا می‌شوند، می‌گویند که مدتی پیش از جدایی قرارهای رمانتیک دونفره‌شان جای خود را به قرارهای جمعی و خانوادگی داده بود. مردهایی که دیگر دلبستگی به نامزدشان ندارند، سعی می‌کنند در قرارهای‌شان افراد دیگری را هم دعوت کنند تا در شلوغی جمع، کمتر مجبور به صحبت کردن با نامزد خود شوند. چنین تغییری حاکی از این است که این مردها لذتی از صحبت کردن با نامزدشان نمی‌برند و حرف مشترکی میان خود و او نمی‌بینند. البته بعد از گذشتن از مرحله‌ای از رابطه، طبیعی است که حضور خانواده و دوستان در آن رابطه پررنگ‌تر می‌شود اما در یک رابطه عاشقانه، قرارهای دونفره هم در کنار این ملاقات‌های گروهی ادامه پیدا می‌کنند.
می‌خواهد تنهایش بگذارید
«من به کمی فاصله برای پیدا کردن خودم نیاز دارم!» کم نیستند دخترهایی که این جمله را در دوره نامزدی شنیده‌اند و همچنان نسبت به دوام رابطه‌شان امیدوار مانده‌اند. اما ما به شما می‌گوییم اگر چنین جمله‌ای را از نامزدتان شنیدید، زیاد به ماندگار بودن رابطه‌تان امید نداشته باشید.
مردی که در میانه نامزدی چنین جمله‌ای را بیان می‌کند، در واقع به شما می‌گوید هنوز آماده ازدواج یا ورود به رابطه جدی نیست و به دنبال فرصتی برای کندوکاو کردن تردیدهایش است.
به دیگران معرفی‌تان نمی‌کند
دوست قدیمی نامزدتان را در خیابان می‌بینید؛ آیا در چنین شرایطی سعی می‌کند او را نادیده بگیرد یا اینکه هنگام دیدنش چند قدمی از شما فاصله می‌گیرد و وانمود می‌کند تنها بیرون آمده؟ اگر این رفتارها را از نامزدتان می‌بینید یا اینکه برای‌تان پیش آمده که شما را تنها به عنوان یک دوست یا یکی از آشنایان معرفی کند، انتظار سردتر شدن رابطه‌تان در آینده را هم داشته باشید.
رد پای عشق قدیمی‌اش پیدا شده
تکرار حضور یک عشق قدیمی در زندگی نامزدتان گویای این واقعیت است که شما برایش کافی نبوده‌اید و هنوز به گرد پای نامزد سابقش نرسیده‌اید. نمی‌گوییم درحالی که نامزدتان تازگی‌ها با عشق قدیمی‌اش حرف می‌زند یا حتی او را می‌بیند به شما علاقه‌ای ندارد. شاید او هنوز هم دوست‌تان داشته باشد اما از نظرش رابطه‌ای که میان شماست، برای پر کردن قلبش کافی به نظر نرسد.
کسی که شما را حتی در ذهنش با نامزد سابق خود مقایسه می‌کند و درحالی که در کنار شماست به شریک سابق زندگی‌اش فکر می‌کند، بعید است که همیشه برای‌تان بماند. چنین فردی همیشه آماده رها کردن‌تان به‌خاطر کسی که شباهت بیشتری به نامزد سابقش دارد، خواهد بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/173105/10-زنگ-خطر-دوران-نامزدی
بستن   چاپ