آریا بانو
محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم
دوشنبه 17 تير 1398 - 09:46:57
آریا بانو - کارگردان فیلم "دختر شیطان" می‌گوید پذیرش اکران عید فطر اشتباه بود و این فیلم نباید در آن زمان اکران می‌شد.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : "دختر شیطان" محصول مشترک ایران و هند هم‌زمان با اکران عید فطر به روی پرده سینماها فرستاده شد و برخلاف انتظار نتوانست به لحاظ تجاری موفق باشد. فیلم پس از چهار هفته تنها 790 میلیون و 351 هزار تومان فروخت که عملاً در گیشه ایران یک شکست است.
محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در خصوص وضعیت اکران فیلم بیان کرد: اشتباه خودمان بود و هر اشتباهی نیز باید تاوانی داشته باشد. نباید "دختر شیطان" را هم‌زمان با این سه فیلم اکران می‌کردیم. سینمای ایران ظرفیت این را ندارد که فیلم‌های خوب با هم اکران شوند. پیش از این هم دیدیم که برای فیلم‌های دیگری که هم‌زمان با چند فیلم خوب و پر تبلیغات در ایام نوروز اکران شدند چه اتفاقی افتاد. اگر "دختر شیطان" را در زمانی دیگر مثلاً پاییز اکران می‌کردم قطعاً می‌توانست بالای 15 میلیارد فروش داشته باشد، اما متأسفانه این اشتباه را کردیم و تاوانش را نیز پرداختیم. اکران عید فطر خوب است، اما مهم این است که فیلم شما در کنار چه فیلم‌هایی قرار می‌گیرد و آیا قدرت رقابت با این آثار را دارد یا خیر. از سه فیلمی که با ما اکران شدند دو فیلم برای جشنواره بودند که تبلیغات خود را داشتند و یک فیلم پربازیگر نیز در کنار آن‌ها بود. همین عامل موجب شد یک فیلم بسوزد که آن هم نصیب ما شد.
او در ادامه به حواشی به وجود آمده در اکران فیلم اشاره کرد و افزود: به غیر از روزنامه کیهان که راجع به بازیگر زن فیلم ما مطلب نوشته بود و پایین کشیدن فیلم از سینماهای قم، موضع‌گیری خاص دیگری وجود نداشت. همان‌طور که اشاره کردم اشتباه از ما بود و کسی مقصر نیست. فیلم ساختن یک طرف ماجراست و اکران آن طرف دیگر است که بسیار اهمیت دارد و باید برنامه‌ریزی درستی برای آن وجود داشته باشد. ما در روز اول اکران در حالی که تا ساعت 5 اجازه فروش نداشتیم و سینماها تعطیل بود موفق شدیم 100 میلیون تومان فروش داشته باشیم، اما رقبای ما قدر بودند و سئانس‌های خوب ما رفته‌رفته به آن‌ها تعلق گرفت و موجب شد تا ما در محاسبه اشتباه کرده و راه را به‌غلط پیش برویم.
این کارگردان همچنین درباره زمان اکران فیلم در سینماهای هند نیز اظهار کرد: تهیه‌کننده هندی به سفر رفته است و پس از بازگشت او مشخص می‌شود از چه زمانی اکران در هند و سایر کشورها آغاز خواهد شد. فعلاً برای اکران در هند تصمیمی گرفته نشده است.
کارگردان "سلام بمبئی" در پاسخ به این سؤال که همکاری مشترک با سایر کشورها تا چه اندازه در سینمای ایران قابل پذیرش است، گفت: محصول مشترک تولید کردن یک حسن دارد و آن هم این است که اگر در کشور مرکز، فیلم در گیشه با شکست مواجه شود این فرصت و شانس وجود دارد تا با اکران در سایر کشورها بتواند آن ضرر را جبران کند، بخصوص که بالیوود اکران جهانی دارد، اما پروژه بعدی من محصول مشترک ایران و ویتنام است و دیگر حواشی سینمای بالیوود را ندارد. در سینمای بالیوود شما رقص و آواز می‌بینید و از سوی دیگر بازیگران هندی همه شناخته‌شده هستند و با یک جستجوی کوچک در اینترنت می‌توان عکس‌ها و فعالیت‌های آن‌ها دید. من هر بازیگر دیگری از سینمای هند انتخاب می‌کردم همین وضعیت را داشت و حاشیه می‌شد، اما سینمای ویتنام این حواشی را ندارد؛ فاقد رقص و آواز است و مشکلات بالیوود را نخواهیم داشت.
محمدپور درباره پروژه جدیدش عنوان کرد: سال گذشته لوکیشن‌ها دیده شدند و صحبت‌ها انجام شد. ما در ماه شهریور بازیگران را انتخاب می‌کنیم و فیلم را در ماه آبان در ویتنام کلید خواهیم زد. نگاه ما در این همکاری سینمای چین و ویتنام است چرا که چین سالن‌های بسیار زیادی دارد و می‌تواند اتفاق خوبی را در زمان اکران رقم بزند. در کشور ما این روزها محصولات چینی بسیار به چشم می‌آید و حیف است که از سینمای آن‌ها سهمی نداشته باشیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/173141/محمدپور--"دختر-شیطان"-در-پاییز-می‌توانست-15-میلیارد-بفروشد---اشتباه-کردیم-اکران-عید-فطر-را-پذیرفتیم
بستن   چاپ