آریا بانو
با این ترفند روغن حیوانی اصل را از تقلبی تشخیص دهید
دوشنبه 17 تير 1398 - 13:13:20
آریا بانو -
با این ترفند روغن حیوانی اصل را از تقلبی تشخیص دهید
٧٩٨
٠
چاره‌ چی / برای تشخیص روغن حیوانی اصل باید بدانید که روغن حیوانی اصل و تقلبی از نظر درجه حرارت لازم برای ذوب شدن، رنگ، بو و مزه دارای تفاوت هایی با هم هستند که با آگاهی از آنها می توانید روغن حیوانی اصل را تشخیص دهید.
روغن حیوانی تقلبی و اصل را می توان از روی برخی از خصوصیات ظاهری و کلی آن مانند رنگ و بو و مزه تشخیص داد. بنابراین برای تشخیص روغن حیوانی اصل نیاز به هیچ ابزار خاصی ندارید و تنها با آگاهی از چند روش ساده می توانید اصل بودن روغن حیوانی خریداری شده را تشخیص دهید. پس برای آموزش این روش با خواندن ادامه مطلب با ما همراه باشید.
عمده ترین خصوصیت روغن حیوانی اصل این است که باید در یک درجه حرارت معمولی مثلا در صورت قرار گرفتن روی دستتان، ذوب شود و به حالت مایع در بیاید و هرچه سرعت ذوب شدن روغن سریع تر باشد یعنی روغنی که در دست دارید خالص تر و اصل تر است.
نکته دیگر این است که روغن حیوانی زرد رنگ است، اگرچه بر اساس منشا رنگ آن تا حدی متغیر است، مثلا روغن گوسفند و بز زرد مایل به سفید است و روغن حیوانی گاوی زردتر خواهد بود.
روغن حیوانی باید عطر و بوی روغن بدهد، اگرچه که روغن حیوانی معمولا بوی خیلی زیادی ندارد و البته این نکته بستگی به تغذیه و علوفه مصرفی دامی دارد که منشا روغن است.
روغن حیوانی در میانه فصل بهار و یک نوبت هم در اواسط فصل پاییز توسط دامداران تهیه و ساخته می شود. روغنی که محصول بهار است عموما به دلیل اینکه دام از مراتع سرسبز بهاری تغذیه کرده است، خوش طعم تر و خوش بوتر خواهد بود. ضمن اینکه روغن گوسفندی طعم بهتری نسبت به روغن گاوی دارد اما گران تر هم هست.
اغلب روغن های حیوانی در دهان خیلی سریع ذوب می شوند، پس اگر روغنی که به عنوان روغن حیوانی تهیه کرده اید در دهان ذوب نمی شود یعنی اصل نیست.
پس به طور خلاصه برای تشخیص روغن حیوانی اصل باید موارد زیر را در نظر گرفت:
درجه حرارت لازم برای ذوب شدن
رنگ، بو و مزه

http://www.banounews.ir/fa/News/173182/با-این-ترفند-روغن-حیوانی-اصل-را-از-تقلبی-تشخیص-دهید
بستن   چاپ