آریا بانو
5 دلیل برای اثبات این که کج‌خلقی بچه‌ شما چیز خوبی است
دوشنبه 17 تير 1398 - 13:55:26
آریا بانو -
5 دلیل برای اثبات این که کج‌خلقی بچه‌ شما چیز خوبی است
٩٨
٠
چاره‌ چی / احتمالا متعجب می شوید اگر بگوییم که کج خلقی بچه تان به دلایل خوبی اتفاق می افتد. کج خلقی و گریه برای رشد و وضعیت روانی بچه مفید است. در زیر فواید این رفتار برای بچه را آورده ایم.
بچه شما در حال یاد گرفتن برخورد درست با موقعیت های ناامیدکننده است
کج خلقی معمولا زمانی رخ می دهد که بچه جواب «نه» از والدینش بشنود. با این که شاید شما نخواهید بچه تان رفتار بدی نشان بدهد، اما باید در مورد محدودیت هایشان پافشاری کنید. زندگی همیشه براساس چیزی که آن ها می خواهند پیش نمی رود و هرچه زودتر بچه این موضوع را بفهمد، بهتر می تواند با ناامیدی ها کنار بیاید.
بچه شما با اشتراک گذاشتن احساساتشان با شما احساس امنیت می کند
اگر بچه کج خلقی اش را به سمت شما پرتاب می کند، یعنی او آن قدر احساس امنیت دارد که احساساتش را در حضور شما بروز دهد. با آن ها صبور باشید و کمک کنید که عصبانیت، ترس و ناامیدی را خالی کنند.
کج خلقی به بچه شما اجازه می دهد تا از شر استرس خلاص شود.
به عنوان یک بالغ می دانیم که گریه کردن راه طبیعی ما برای رهایی از استرس، اظطراب و ناامیدی است. اگر کج خلقی بچه شما همراه با اشک است، آن ها در حال خلاص شدن از شر هورمون های اضافی استرس هستند.
بچه شما می تواند بدون این که قضاوت شود گریه کند
هرچه که بزرگ تر می شویم یاد می گیریم که چطور احساساتمان را درون خودمان نگه داریم. ما این احساسات را سرکوب می کنیم و در تنهایی گریه می کنیم. شکست های احساسی در چشم اجتماع چیز بدی محسوب می شود که می تواند بالغ بودن را بسیار استرس زا کند. اما بچه ها هنوز در سنی هستند که می توانند احساساتشان را بروز دهند و درک شوند بدون این که مورد قضاوت قرار بگیرند.
کج خلقی به پروسه یادگیری کمک می کند
زمانی که بچه ها یاد می گیرند، آن ها با مشکلاتی روبرو می شوند که هیچ وقت قبلا مواجه نبوده اند و نمی دانند که چطور حلشان کنند. بروز ناامیدی از طریق گریه کردن یک عکس العمل مثبت است که به یک بچه کمک می کند تا احساسات منفی را رها کنند و بعد از آن به حل مشکل با یک حس اراده برگردند.
مترجم: سید صدرا شریعتی
منبع: brightside.me

http://www.banounews.ir/fa/News/173210/5-دلیل-برای-اثبات-این-که-کج‌خلقی-بچه‌-شما-چیز-خوبی-است
بستن   چاپ