آریا بانو
عمل جراحی پلک در چه سنی انجام می‌شود؟
دوشنبه 17 تير 1398 - 16:35:17
آریا بانو - سلامانه: بلفاروپلاستی یا جراحی پلک یکی از جراحی‌هایی است که معمولا برای از بین بردن افتادگی یا زمانی که پلک دچار شل شدن می،شود انجام می‌شود. در بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، جراح، پوست اضافی چربی اضافی یا عضله اضافی در ناحیه پلک را برداشته و با این کار مشکل رفع افتادگی یا شل شدن پلک را از بین می‌برد. معمولاً با افزایش سن افراد، چربی اضافی در ناحیه بالای پلک یا در ناحیه زیر پلک افرادتجمع یافته و همین مسئله باعث می‌شود که پلک فرد دچار افتادگی شده و زیر چشم فرد پف کند و یا ابروی فرد بیفتد. به همین خاطر در چنین مواردی پزشکان توصیه می‌کنند عمل جراحی استفاده شود وقتی که این افتادگی شدید باشد، میدان دید فرد دچار اختلال می‌شود. 
با استفاده از این روش جراحی می‌توان مشکل فرد را برطرف کرده و به این ترتیب مشکل دید فرد نیز از بین خواهد رفت. جراحی پف پلک متداول‌ترین جراحی پلک است که توسط پزشکان جراح انجام می‌شود البته فقط این جراحی ارتباط به زیبایی ندارد بلکه همانطور که اشاره شد، جنبه درمانی نیز برای بهبود دید مطرح است و عملاً به سلامت چشم می‌انجامد.
هر چند که این جراحی باعث زیباتر شدن چهره و زیبایی چشم‌های فرد نیز می‌شود و عملا کمی از علائم پیری را از بین خواهد برد. این عمل معمولاً در افراد سنین 35 سال تا 64 سال اتفاق می‌افتد و افراد معمولا در این گروه سنی به پزشک مراجعه کرده و برای جراحی پلک اقدام می کنند.
البته این مسئله می‌تواند بسیار کمک کننده باشد اما در کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای در کنار این مشکل دارند مانند مشکلات خشکی چشم یا بیماری تیروئید در ناحیه چشم یا دیابت عمل زیبایی پلک کمی با علامت سوال مواجه بوده و لازم است.
همه بیماری‌ها و مشکلات بیمار مورد توجه قرار گرفته و اگر اطمینان کافی برای انجام وجود دارد این کار انجام شود

http://www.banounews.ir/fa/News/173271/عمل-جراحی-پلک-در-چه-سنی-انجام-می‌شود؟
بستن   چاپ