آریا بانو
تغذیه با شیر مادر برای 2 سال، خطر این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد
چهارشنبه 19 تير 1398 - 10:57:15
آریا بانو - سلامانه: رییس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت با بیان اینکه شیر مادر سالم‌ترین، در دسترس‌ترین و مطمئن‌ترین غذای کودک در 2سال ابتدایی تولد است، گفت: شیردهی در روز اول تولد، 22 درصد از مرگ و میرهای نوزادان را کاهش می‌دهد. به نقل از وبدا، دکتر محمد حیدرزاده در سمینار دو روزه ترویج تغذیه با شیر مادر در دانشکده علوم پزشکی تربت جام، با بیان این مطلب، افزود: شیردهی پروسه‌ای فیزیولوژیک است و اکثر مادران قادر به انجام آن هستند، اما نیاز به آموزش، مراقبت و هدایت مادران در این زمینه وجود دارد.
وی ادامه داد: برگزاری سمینارهای آموزشی برای انتقال اطلاعات جدید به پرسنل بهداشتی بیمارستان و ماماها ضروری است تا بتوانند مادران را با اطلاعات جدید آموزش، ارشاد و راهنمایی کنند و منجر به افزایش و موفقیت شیر دهی در مادران شود.
رییس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر به مدت 2 سال، خطر عفونت‌های تنفسی، گوارشی، اسهالی و بیماری‌های سرطانی را کاهش می ‌دهد و برای مادر و اجتماع هم فواید زیادی دارد.
حیدرزاده بیان کرد: ترویج تغذیه نوزاد با شیر مادر، هزینه‌ای دربر ندارد، اما سود زیادی برای سلامت مادر و جامعه به همراه دارد.
منبع خبر:
وبدا

http://www.banounews.ir/fa/News/173637/تغذیه-با-شیر-مادر-برای-2-سال،-خطر-این-بیماری‌ها-را-کاهش-می‌دهد
بستن   چاپ