آریا بانو
عوارض ریمل بد و نامناسب
پنجشنبه 20 تير 1398 - 23:12:06
آریا بانو -
عوارض ریمل بد و نامناسب 2
١١٩
٠
زیبامون / چشم ها جزو حساس ترین اعضای بدن هستند. عواملی مثل: کم خوابی، عوامل استرس زا، تغذیه ی نامناسب، اشعه ی مضر آفتاب و استفاده ی بیش از اندازه از لوازم آرایشی باعث پیری زودرس چشم می شود. محصولات آرایشی فیک و نامناسب باعث ایجاد آلرژی های شدید پوستی می شوند. برخی از متخصصان اصلی ترین دلیل این نوع از آلرژی را همین وسایل آرایشی غیر استاندارد می دانند. علایمی مانند: خارش، قرمزی شدید، ورم پلک، پوسته پوسته شدن پوست پلک و التهاب.
استفاده ی طولانی مدت و هر روزه از این لوازم باعث ریزش مژه هم می شود.
جنس سازنده ی ریمل در دو نوع است : آب یا روغن. ریمل هایی که پایه ی اصلی آن ها از روغن ساخته شده باشد در برابر آب مقاوم ترند. به همین علتی که در برابر اشک چشم، عرق کردن و آب مقاوم تر باشند، از چسبندگی بیشتری برخوردارند و مدت طولانی تری روی مژه باقی می مانند. که همین امر باعث می شود در حین پاک کردن ریمل از روی چشم با ریزش مژه مواجه شویم.
ریمل هایی که پای اصلی آن ها آب است محیط بسیار مناسبی برای رشد میکروب ها هستند، و به مرور باعث خارش و التهابات چشمی می شوند.
استفاده ی طولانی مدت از ریمل عوارض دیگری هم دارد. وجود مواد رنگی، عطری و نگهدارنده حساسیت را افزایش می دهد. ریمل باعث بسته شدن منافذ، تغییر رنگ پوست به تیرگی هم می شود به دلیل که پوست زیر چشم بسیار حساس و نازک است و مواد شیمایی را زودتر جذب می کند، و در موارد شدید تر باعث عفونت و آسیب به قرنیه ی چشم می شود.

عوارض استفاده از ریمل فیک و تقلبی
ریمل های موجود در بازار وارداتی و یا تولید داخل است. محصولات وارداتی باید برچسب اصالت داشته باشند تا مصرف کنندگان با استعلام آن از اصل بودن محصول اطمینان حاصل کنند، و محصولات داخل باید دارای پروانه ی بهداشتی باشند. به دلیل اهمیت زیاد این محصول بهتر است ریمل را از داروخانه یا فروشگاه های معتبر خریداری کنیم.
خیلی از افراد به دلیل قیمت بالای برند های معروف به ریمل های ارزان قیمت داخل مترو روی می آورند. که اگر از عوارض جبران ناپذیر این محصولات تقلبی خبر داشته باشند هیچ وقت دست به چنین کاری نمی زنند. خرید ریمل های ارزان قیمت داخلی و یا برندهای ارزان تر، ولی اصل بهتر است از خرید ریمل فیک و تقلبی با برند های مشهور و قیمت ناچیز که فیک بودنشان را فریاد می زد.
انتخاب نوع ریمل برای هر فرد متناسب با مژه اش فرق می کند.
• افرادی که مژه ی بلند و بی حالت دارند باید از ریمل های حجم دهنده استفاده کنند.
• افرادی که مژه های کوتاه دارند از ریمل بلند کننده استفاده کنند.
• افرادی که مژه های صاف و بدون حالتی دارند از ریمل های فر کننده استفاده کنند و برای گرفتن نتیجه ی بهتر قبل آن از فر مژه استفاده کنند.
ولی چند مورد در همه ی انواع ریمل ثابت است که بد بودن ریمل را ثابت می کند.
• ریملی که در مدت کوتاهی بعد از استفاده به زیر چشم می ریزد.
• ریملی که مژه ها را بهم می چسباند.
• ریملی که برس خوبی ندارد و مژه ها را از ریشه تا سر مژه کلفت می کند.
• ریملی که خیلی دیر خشک می شود و یا در اثر گرما وارد چشم می شود.
نکاتی مهم در رابطه با استفاده از ریمل
♦ برای استفاده ی روزانه از ریمل های ضد آب استفاده نکنید. پاک کردن این ریمل ها زمان و مواد پاک کننده ی بیشتری می خواهد و همین امر هم باعث چروک شدن پوست اطراف چشم شود.
♦ در هنگام زدن ریمل مژه تان را با بزاق دهان مرطوب نکنید. باکتری دهان می تواند در این محصول رشد کرده و باعث عفونت چشمی شود.
♦ بعد از باز کردن ریمل حداکثر تا 6 ماه از آن استفاده کنید و قبل از خرید حتما به تاریخ انقضای آن توجه کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/173834/عوارض-ریمل-بد-و-نامناسب
بستن   چاپ