آریا بانو
اشتباه ورزشی خانم‌ها در حرکت لیفت
شنبه 22 تير 1398 - 08:41:12
آریا بانو - سلامانه: ورزش کردن یکی از کارهایی است که اگر روزانه و مداوم آن را انجام دهید باعث به عقب افتادن علایم پیری و کاهش دردهای ناشی از کهولت سن خواهد شد.
تحقیقات انجام شده بین زنانی که در سنین جوانی ورزش می‌کردند و زنانی که تحرک مداومی نداشتند نشان داد، دسته اول بیماری‌هایی نظیر پادرد، کمردرد و آرتروز را کمتر از دسته دوم زنان در میان‌سالی تجربه کرده‌اند اما نکته اصلی این جاست که ورزش کردن صرف مهم نیست و شما باید حرکت‌های ورزشی را به شکل درست انجام دهید زیرا انجام اشتباه این حرکت‌ها نتیجه عکس دارد و حتی ممکن است باعث بروز دردهای مزمن شود.
اشتباهات دد لیفت یا کشش مرده
این حرکت یکی از حرکت‌های مورد علاقه‌ خانم‌ها محسوب می‌شود زیرا تقریبا روی تمام عضلات بدن به خصوص عضلات پشت، لگن و همسترینگ کار می‌کند. انجام درست و مداوم این حرکت حتی در کارهای روزمره‌تان هنگام برداشتن یا بلند کردن جسمی از زمین به شما کمک می‌کند. کسانی که این حرکت را اشتباه انجام می‌دهند، معمولا از گردن درد احساس ناراحتی می‌کنند؛ پس وضعیت گردن در دد لیفت مهم است. گردن شما نباید تحت کشش زیادی قرار گیرد. در این حرکت گردن باید بدون کشش یا تحت کشش ملایم باشد.
اما خطای دیگر دد لیفت خم شدن و برداشتن هالتر است. شما باید در حالت نشسته و با پشت صاف هالتر را بردارید خم شدن فقط سبب بروز درد کمر خواهد شد.


http://www.banounews.ir/fa/News/173921/اشتباه-ورزشی-خانم‌ها-در-حرکت-لیفت
بستن   چاپ