آریا بانو
هوای قلبمان را بیشتر داشته باشیم/ سن شیوع سکته قلبی در ایران پایین است
شنبه 22 تير 1398 - 12:40:37
آریا بانو - سلامانه: دبیر علمی بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق، از پایین بودن سن شیوع سکته قلبی در ایران در مقایسه با کشورهای اروپای غربی و آمریکا خبر داد. به نقل از مهر، مسعود اسلامی، روز شنبه در نشست خبری بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق، گفت: بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران، از 29 مرداد تا 1 شهریور 98 در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
وی با اشاره به ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه قلب و عروق در کنگره پیش رو، افزود: طی چهار روز برگزاری کنگره، کارگاه‌ها و میزگرردهایی با حضور میهمانان خارجی و اساتید برجسته از کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی برپا خواهد شد.
اسلامی، در ادامه به سن شیوع سکته‌های قلبی در ایران اشاره کرد و گفت: افرادی که در کشور دچار سکته قلبی می‌شوند، 10 تا 20 سال جوان‌تر از کشورهای اروپای غربی و آمریکا هستند.
وی افزود: بیماران سکته قلبی در ایران بین 40 تا 50 سال هستند و حتی جوانان 20 ساله‌ای داریم که دچار سکته قلبی می‌شوند اما تشخیص داده نمی‌شوند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تاکید کرد: وضعیت درمان بیماران قلبی در کشور شرایط مطلوبی در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/173985/هوای-قلبمان-را-بیشتر-داشته-باشیم--سن-شیوع-سکته-قلبی-در-ایران-پایین-است
بستن   چاپ