آریا بانو
چه نوع ماسک هایی برای صورت ما مناسب ترند؟
يکشنبه 23 تير 1398 - 21:45:30
آریا بانو -
چه نوع ماسک هایی برای صورت ما مناسب ترند؟
٧
٠
زندگی ایده آل / نگهداری و مراقبت از پوست صورت کار ساده‌ای نیست و باید متناسب با نوع پوست از آن مراقبت کرد. ماسک‌های که بریا پوست صورت پیشنهاد میش ود باید با توجه به خشک بودن و یا چرب بودن پوست به خوبی و آگاهانه انتخاب شوند. ماسک مناسب برای صورت را در اینجا ببینید.
گاهی باید زندگی را راحت گرفت و سراغ راه‌حل‌های ساده رفت؛ راهکار‌هایی که شما را به دردسر نمی‌اندازند، دم‌دستی هستند و تاثیرگذار. شاید طبیعی‌ترین راه‌ها برای زیبایی در یخچال خانه‌تان باشند. با ساده‌ترین و دم‌ دست‌ترین ماسک‌های صورت آشنا شوید.
ماسک شیر
یک‌چهارم پیمانه شیر خشک را با مقدار کافی آب ترکیب کنید تا ماسکی به غلظت خمیر دندان به دست بیاید. در این مرحله باید ماسک را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید خشک شود. در مرحله بعدی باید صورت خود را با آب گرم بشویید.
ماسک ماست
برای اینکه پوست‌تان را پاکسازی و منافذش را بسته و محکم کنید، مقداری ماست روی صورت‌تان بگذارید و برای 20 دقیقه به آن دست نزنید و بعد صورت‌تان را بشویید. اگر ماسک قوی‌تری می‌خواهید یک قاشق چایخوری ماست را با آب یک‌ چهارم از یک عدد پرتقال مخلوط کرده و استفاده کنید.
ماسک تخم‌مرغ
به یخچال خانه سرک بکشید و یک تخم‌مرغ از آن دشت کنید! اگر پوست صورت شما خشک است، تخم مرغ را بشکنید و زردی آن را جدا کنید. پوست‌های چرب باید از سفیده تخم‌مرغ استفاده کنند. می‌توانید کمی آبلیمو یا عسل هم به تخم‌مرغ‌تان اضافه کنید. این ماسک را برای مدت 30 دقیقه روی صورت بگذارید و بعد آن را آبکشی کنید.
ماسک سرکه
شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید استفاده از ماسک سرکه به صد‌ها سال قبل برمی‌گردد و جالب‌تر اینکه این ماسک همچنان برای صورت جواب می‌دهد. بعد از اینکه صورت‌تان را شستید، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در پایان شست‌وشو برای بستن منافذ پوستی رویصورت خود بمالید. همچنین می‌توانید یک‌ چهارم پیمانه سرکه سیب را با یک‌ چهارم پیمانه آب مخلوط کنید و به صورت بزنید و اجازه دهید روی پوست‌تان خشک شود.
ماسک موز
وقتی همیشه در خانه موز دارید، دیگر نباید نگران پوست‌تان شوید. شما می‌توانید با استفاده از موز به عنوان یک ماسک کاملا طبیعی و خانگی به پوست صورت خود رطوبت کافی برسانید و در نهایت نرمی آن را مشاهده کنید. یک موز در اندازه متوسط و کاملا رسیده را له کنید تا به صورت پوره دربیاید سپس آن را روی پوست صورت و گردن خود بمالید. اجازه بدهید برای 10 تا 20 دقیقه به همان حالت باقی بماند بعد با آب سرد صورت‌تان را بشویید.
ماسک مایونز
در یخچال را باز کنید. سس مایونزی را که بیشترین ترکیب آن از تخم‌مرغ است بردارید و خیلی آرام آن را روی سطح صورت خودبمالید. اجازه دهید 20 دقیقه روی صورت‌تان بماند. بعد آن را پاک کرده و با آب سرد آبکشی کنید. صورت‌تان نرم و خنک می‌شود؛ به همین سادگی.
ماسک مناسب پوست مختلط
تقریبا رایج‌ترین نوع پوست است که معمولا اندازه منافذ پوستی متوسط است. به این نوع پوست مختلط می‌گویند چرا که منطقه T. صورت (یعنی پیشانی، بینی و چانه) چرب است و باقی جا‌ها به طور محسوسی خشک و بدون چربی. دانه‌های سر سیاه اغلب در اطراف بینی خودنمایی می‌کنند؛ برای این نوع پوست بهتر است برای قسمت‌های چرب، فرآورده‌های مخصوص پوست چرب و برای قسمت‌های خشک، فرآورده‌های مخصوص آن را استفاده کنید.
مواد لازم:
آویشن تازه خردشده 2 ساقه
آویشن خشک یک‌دوم قاشق سوپ‌خوری
تخم رازیانه له‌شده 2 قاشق چای‌خوری
آب جوش یک‌دوم فنجان
آب لیموترش یک‌دوم یک عدد
روش تهیه:
آویشن و تخم رازیانه را درون ظرفی ریخته و آب جوش را روی آن بریزید. آب لیموترش را اضافه کنید. بگذارید 15 دقیقه بماند. ماده به دست آمده را از صافی بگذرانید. مایع حاصله را در شیشه در دار مناسبی بریزید و آن را در یخچال بگذارید. هر روز صبح مقداری از آن را با پنبه به صورت بمالید و پوست را تمیز کنید، پاک‌کننده آویشن و تخم رازیانه خیلی سبک و ملایم است و برای مصرف هر روز صبح توصیه می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/174198/چه-نوع-ماسک-هایی-برای-صورت-ما-مناسب-ترند؟
بستن   چاپ