آریا بانو
انجام کارهای خانه با کمک 3 قلب!
دوشنبه 24 تیر 1398 - 11:12:30 AM
آریا بانو -

خراسان / یکی از گلایه‌های همیشگی خانم‌ها، چه خانه‌دار باشند و چه شاغل، این است که زمان کافی برای انجام همه کارهای خانه را ندارند و هیچ روزی نیست که از پس همه کارهای خانه برآیند. این‌جاست که باید بپرسیم در زندگی شما، برنامه‌ریزی چه جایگاهی دارد؟ چقدر برای کارها و مسئولیت‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنید؟ کاری که من خودم تقریبا هر روز انجام می‌دهم، این است که هر روز صبح یک فهرست از همه کارهایی را که قرار است انجام دهم، در نرم افزار یادداشت تلفن همراهم می‌نویسم. این فهرست شامل همه چیز است، مثلا کارهای معمول خانه اعم از جارو برقی کشیدن یا مرتب کردن لباس‌ها یا رسیدگی به کارهای شخصی خودم یا تماس‌های تلفنی و ... . خلاصه همه چیز را فهرست می‌کنم. سپس هر کدام که در طول روز انجام می‌شود، مقابلش سه عدد قلب می‌گذارم یعنی این کار تمام است.
روزهایی که همه موارد فهرستم قلب‌دار می‌شود، خوشحال‌ترین هستم که توانستم طبق برنامه‌ریزی پیش بروم. البته اگر موردی از فهرست جا بماند و طی روز نتوانم آن را تکمیل کنم، آن مورد به ابتدای فهرست کارهایی که باید فردا انجام شود، می‌رود و سعی می‌کنم با یک روز تاخیر آن کار را انجام دهم. خلاصه این‌که به همین آسانی برنامه‌ریزی می‌کنم و به همه کارهایم می‌رسم.
خوبی این گونه نوشتن، این است که ذهن شما به واسطه آن نظم پیدا می‌کند و بیشتر از گذشته به جزئیات دقت می‌کنید و جدا از این، چون شما ساعت مشخصی را برای هر کار در نظر نمی‌گیرید و با توجه به شرایط خودتان و خانه موارد را انتخاب می‌کنید، به این شکل دست‌تان برای جابه‌جایی این کارها بازتر است. این را هم باید بگویم که من قبل از این روش، موارد را با یک ساعت حدودی می‌نوشتم و همین موضوع کار را خراب می‌کرد چراکه خیلی از ساعت‌ها نمی‌توانستم طبق برنامه پیش بروم و خیلی وقت‌ها موارد تحت کنترل من نبود. بنابراین به نظرم شما هم اگر در کارهای شخصی و منزل دچار آشفتگی شده‌اید، از همین فردا این روش را امتحان کنید. مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید.
نویسنده : فرنگیس یاقوتی

http://www.banounews.ir/fa/News/174234/انجام-کارهای-خانه-با-کمک-3-قلب!
بستن   چاپ