آریا بانو
خواص پوست موز برای صورت
دوشنبه 24 تير 1398 - 19:56:01
آریا بانو -
خواص پوست موز برای صورت
١٢٦
٠
زیبامون / پوست موز مانند خود میوه اش سرشار از خواص مختلف است. پوست موز دارای پتاسیم، منیزیم، ویتامین و مواد معدنی است. و خاصیت سم زدایی و ضدالتهابی دارد. پوست موز فواید و کاربرد های بسیاری دارد. از جمله : کمک برای سلامت مو و پوست ، کمک به اختلال خواب، کاهش افسردگی، براق کردن چرم، خارج کردن تراشه ی باریک و تیز از پوست، براق کردن نقره جات، کود تقویت کننده برای باغ، سفید کردن دندان، از بین بردن میخچه ، از بین بردن ترک پا، رفع زگیل و رفع سردرد بسیار مفید است.
در ادامه به خواص بیشتر پوست موز برای پوست می پردازیم.
سفیدی دندان با پوست موز
برای جلوگیری از پوسیدگی لثه و دندان و از بین بردن جرم های دندان از پوست موز استفاده کنید. پوست موز سرشار کلسیم است که مشکلات دهان و لثه را برطرف می کند، و به علت خاصیت اسیدی کوچکی که دارد دندان ها را سفید می کند. قسمت داخلی پوست موز را بر روی دندان ها بکشید و بگذارید ده دقیقه بماند و سپس با یک مسواک خشک آن را به صورت دورانی به مدت دو دقیقه مسواک کنید و سپس بشورید. بهتر است این کار را تا دو هفته هر روز انجام دهید تا نتیجه مطلوب را کسب کنید.
کاهش و جلوگیری چین و چروک پوست با پوست موز
پوست موز عضلات پوست را محکم و سفت نگه می دارد به همین علت می تواند از چین و چروک جلوگیری کند. موجب نرم و لطیف شدن پوست می شود. سلول های مرده را از پوست شما برمی دارد و می تواند پوست را شفاف و روشن کند.
درمان جوش با پوست موز
می توان پوست موز را بر روی قسمت هایی که مستعد جوش هستند، گذاشت و به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ داد این کار به مرور زمان باعث می شود کمتر جوش بزنید.
با پوست موز ضایعات پوستی را رفع کنید
پوست موز حاوی آنزیم هایی است که می تواند ضایعات پوستی را حل کند. قسمت داخلی و سفید پوست موز را بر روی ضایعه بگذارید و در تمام طول شب نگه دارید و تا مدتی که ضایعه از بین نرفته است این کار را تکرار کنید.
درمان خارش و خشکی پوست با پوست موز
پوست موز حاوی اسید های چرب و انتی اکسیدان های مانند لوتئین است که به آبرسانی پوست و جلوگیری از خشک شدن و خارش پوست کمک می کند. برای این کار پوست موز را از قسمت درونی روی پوست قرار دهید و حتی می توان روغن زیتون هم اضافه کرد و روزی چند بار این اقدام را انجام داد. نیم ساعت پوست موز بر روی پوست نگه دارید و بعد با اب سرد بشورید.
پوست موز به درمان سوزش، آلرژی و کبودی کمک می کند.
برای کمک به این مشکلات فقط کافی ست پوست موز را بر روی پوست یک شب قرار دهید و بعد معجزه ی آن را ببینید.
کاهش لکه های پوست
وجود ویتامین های A, B, C, E در پوست موز برای رفع لکه های پوستی بسیار مفید است. همچنین به دلیل داشتن انتی اکسیدان لکه های سیاه را کاهش می دهد.
درمان پسوریازیس
پسوریازیس که بیماری پوستی است و با خشکی پوست و لکه های قرمز یا نقره ای خودش را نشان می دهد که اکثرا در آرنج و زانو شروع می شود و یا پوست سر که خیلی شایع است. پوست موز حتی می تواند به بیماری پسوریازیس کمک زیادی بکند. لایه ی داخلی پوست موز را بر روی قسمت خشکی ها و آسیب دیده قرار دهید و سپس مالش دهید این عمل را چند بار تکرار کنید.
کاهش دادن پف زیر چشم
پتاسیم داخل پوست موز می تواند به از بین رفتن سیاهی و پف درون چشم کمک کند. همچنین به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی به تازه کردن و رفع سیاهی و پف چشم کمک کند. فیبر داخل پوست موز را با یک قاشق جمع آوری کنید و بعد با دو قاشق ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و به زیر چشم خود بگذارید. یک ربع صبر کنید و سپس با آب سرد بشورید.

http://www.banounews.ir/fa/News/174626/خواص-پوست-موز-برای-صورت
بستن   چاپ