آریا بانو
وقتی به دانش‌آموز و بیمار به چشم مشتری نگاه می‌شود
دوشنبه 24 تير 1398 - 19:56:07
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

١٩٢
٠
آخرین خبر / در این چند دهه وزیر بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس ما همه پزشک بوده‌اند و نظام سلامت را به سمت پزشک‌سالاری سوق داده‌اند و این باعث درمان‌محور شدن نظام سلامت شده است؛ درمان‌محوری یعنی هر چقدر بیمار و بیماری بیشتر درآمد پزشکان بیشتر!
در قسمت اخیر برنامه مناظره با موضوع "انحصار‌گرایی پزشکان" موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله اینک پزشکان سیاسی‌ترین صنف ما هستند؛ چون خودآگاهانه از مسیر سیاستگذاری به دنبال بیشینه کردن منافع طبقاتی خود به جای خدمات و منافع عمومی هستند.
در این چند دهه وزیر بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس ما همه پزشک بوده‌اند و نظام سلامت را به سمت پزشک‌سالاری سوق داده‌اند و این باعث درمان‌محور شدن نظام سلامت شده است؛ درمان‌محوری یعنی هر چقدر بیمار و بیماری بیشتر درآمد پزشکان بیشتر!
پزشک‌سالاری از طریق محدود کردن ورودی‌های پزشکی باعث ایجاد انحصار شده و کاهش کیفیت، ایجاد صف، افزایش فشار کاری و فساد پزشکی را رقم زده و نظارت بیمه‌ها به‌عنوان وکیل بیمار از بین رفته چون هم ارائه و هم خرید خدمات پزشکی(بیمه) و هم نظارت ذیل وزارت بهداشت قرار گرفته است! حتی انحصار باعث شده آموزش پزشکی ما برخلاف دنیا از آموزش عالی جدا شود.
در ایران به ازای هر 10 هزار نفر، بین 11 تا 16 پزشک وجود دارد اما همین آمار در سوئد 54 و در روسیه 43 است؛ ما از لحاظ سرانه پزشک از 24 کشور در آسیا بیستم هستیم و درآمد بسیاری پزشکان سقف ندارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/174629/وقتی-به-دانش‌آموز-و-بیمار-به-چشم-مشتری-نگاه-می‌شود
بستن   چاپ